بررسی تاثیر انواع موانع جابجایی مشتریان بر وفاداری آن ها (مطالعه موردی: مشتریان بانک ملت شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
زارع پور, زینبکردناییج, اسداللهشهابی, الههنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
افزایش روزافزون بانکهای تجاری موجب ایجاد نگرانی در خصوص جابجایی مشتریان به خصوص برای بانکهای قدیمی و مشهور شده است. در میان این بانکها، بانک ملت با قدمت 38 ساله و سرمایه 50.000 میلیاردی قرار دارد که این تحولات ممکن است باعث کاهش وفاداری مشتریانش و گرایش آنها به سمت بانکهای دیگر بشود. این مسئله موجب شد که در پژوهش حاضر به بررسی انواع موانع جابجایی و نقش آنها در ایجاد وفاداری برای مشتریان بانک ملت در سطح شهر تهران پرداخته شود. این پژوهش، مطالعه ای کاربردی و از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل کلیه ی مشتریان بانک ملت در شهر تهران می باشد که حداقل یکبار از خدمات این بانک استفاده کرده اند. تعداد نمونه مورد نیاز بر اساس فرمول کوکران نیز برابر با 385 است. روش نمونه گیری پژوهش حاضر به شیوه نمونه گیری خوشه ای بوده و پرسشنامه تدوین شده در میان 480 نفر از مشتریان شعب مختلف شهر تهران توزیع شد و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری، برازش مدل و بررسی فرضیه ها مدنظر قرار گرفت. نتایج مربوطه نشان داد که اثر معنادار متغیرهای مختلف مربوط به موانع جابجایی (هزینه های جابجایی، دسترسی و جذابیت سایر گزینه ها، مزایای اجتماعی، مزایای اطمینان و مزایای رفتار ویژه) بر وفاداری مشتریان بانک ملت شهر تهران مورد تایید قرار گرفته است.
کلید واژگان
موانع جابجاییهزینه های جابجایی
دسترسی و جذابیت گزینه ها
مزایای رابطهای
وفاداری مشتری
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
مربی گروه مدیریت راهبردی، جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان ACECR))استاد گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
استادیار گروه مدیریت، دانشکده، دانشگاه باهنر کرمان
شاپا
2645-386X2645-3878




