تاثیر خدمات لجستیکی، بندری و زیرساختها بر رضایت ازخدمات ترانزیتی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد ( در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند)
(ندگان)پدیدآور
باوی, بلقیسجهانگیری, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از مهمترین موضوعاتی که سازمانها در شرایط رقابتی کنونی با آن سروکار دارند، آگاهی از میزان رضایت مشتریان در خصوص عملکردسازمان، محصولات و خدمات است. تحلیل اهمیت-عملکرد یک ابزار مفید در بررسی رضایتمشتری و استراتژیهای مدیریت میباشد. که میتواند به ذینفعان در تشخیص نقاط ضعف و قوت و تعیین اولویتهای بهبود کمک نماید. هدف از مطالعهحاضر، ارزیابی کیفیتخدمات ترانزیتی منطقه آزاد اروند از دو جنبه اهمیت و رضایت از عملکرد است. مطالعهحاضر یک پژوهش کاربردی است که دادههای موردنیاز آن از طریق پرسشنامه جمعآوری گردید. در این راستا، از بین190 نفر از بازرگانان، ترخیصکاران و افراد فعال در حوزه حملونقل، 126 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای بهعنوان نمونه انتخاب شدند. براساس25 مؤلفه کیفیتخدمات ترانزیتی شناسایی شده و ماتریس اهمیت-عملکرد، الگویی عملیاتی برای آسیبشناسی رضایتمندی مشتریان از کیفیتخدمات ترانزیتی منطقه ارائه گردید. نتایج نشاندهنده این است که متغیرهای، کارآمدی شبکه حملو نقل، بهرهگیری از خطوط راه آهن مدرن و خطوط هوایی منظم و کاهش بروکراسی اداری به دلیل دارا بودن اهمیت بالا و عملکرد کم از سوی سازمان منطقه آزاد اروند نیاز به توجه فوری دارند و باید جهت رضایت مشتری بهبود یابند؛ زیرا از جمله متغیرهای کلیدی شناسایی شدهی موثر بر کیفیت خدمات ترانزیتی در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند میباشند.
کلید واژگان
تحلیل اهمیت-عملکردرضایت مشتری
کیفیت خدمات
کیفیت خدمات ترانزیتی
منطقه آزاد اروند
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، تهران، ایراناستادیار گروه مدیریت، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، تهران، ایران
شاپا
2645-386X2645-3878




