• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر خدمات لجستیکی، بندری و زیرساخت‌ها بر رضایت ازخدمات ترانزیتی با استفاده از تحلیل اهمیت-عملکرد ( در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند)

    (ندگان)پدیدآور
    باوی, بلقیسجهانگیری, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    868.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که سازمان‌‌ها در شرایط رقابتی کنونی با آن سر‌و‌کار دارند، آگاهی از میزان رضایت ‌مشتریان در خصوص عملکرد‌سازمان، محصولات و خدمات است. تحلیل اهمیت-عملکرد یک ابزار مفید در بررسی رضایت‌مشتری و استراتژی‌های مدیریت می‌باشد. که می‌تواند به ذینفعان در تشخیص نقاط ضعف و قوت و تعیین اولویت‌های بهبود کمک نماید. هدف از مطالعه‌حاضر، ارزیابی کیفیت‌خدمات ترانزیتی منطقه آزاد اروند از دو جنبه اهمیت و رضایت از عملکرد است. مطالعه‌حاضر یک پژوهش کاربردی است که داده‌های موردنیاز آن از طریق پرسشنامه جمع‌آوری گردید. در این راستا، از بین‌190 نفر از بازرگانان، ترخیص‌کاران و افراد فعال در حوزه حمل‌ونقل، 126 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. بر‌اساس25 مؤلفه کیفیت‌خدمات ترانزیتی شناسایی شده و ماتریس اهمیت-عملکرد، الگویی عملیاتی برای آسیب‌شناسی رضایتمندی مشتریان از کیفیت‌خدمات ترانزیتی منطقه ارائه گردید. نتایج نشان‌دهنده این است که متغیرهای، کارآمدی شبکه حمل‌و نقل، بهره‌گیری از خطوط راه آهن مدرن و خطوط هوایی منظم و کاهش بروکراسی اداری به دلیل دارا بودن اهمیت بالا و عملکرد کم از سوی سازمان منطقه آزاد اروند نیاز به توجه فوری دارند و باید جهت رضایت مشتری بهبود یابند؛ زیرا از جمله متغیرهای کلیدی شناسایی شده‌ی موثر بر کیفیت خدمات ترانزیتی در منطقه آزاد تجاری-صنعتی اروند می‌باشند.
    کلید واژگان
    تحلیل اهمیت-عملکرد
    رضایت مشتری
    کیفیت خدمات
    کیفیت خدمات ترانزیتی
    منطقه آزاد اروند

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی، تهران، ایران

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1548.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415465

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب