پژوهشهای ارتباطی: Recent submissions
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 383
- 
فرا تحلیل نقش استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-11-21)پیشرفت تحصیلی دانشجویان یکی از شاخصهای مهم در ارزیابی نظام آموزش عالی است؛ بنابراین لازم است به نقش شبکههای اجتماعی مجازی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان توجه شود؛ بر این اساس هدف پژوهش حاضر فراتحلیل نقش استفاده از شبکههای ...
 
- 
تعیین کننده های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراروی کنشگری رسانه های رسمی در بحران کرونا (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-11-21)هدف از مطالعه حاضر، شناسایی و تحلیل تعیینکنندههای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراروی کنشگری رسانهها در بحران پاندمی کرونا، از طریق تحلیل روایتها، تجربهها و دیدگاههای روزنامهنگاران حاضر در میدان این بحران بوده است. برای ...
 
- 
تبیین الگوی ایرانی همگرایی رسانهای برای سازمان صداوسیما و تحلیل موانع و تهدیدهای عدم کاربست (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-11-21)گسترش پلتفرمهای جدید رسانهای و تغییر جایگاه و کارکرد مخاطب منفعل به کاربر فعال، تلویزیون را در برابر رسانههای اجتماعی به واکنش واداشته است. هدف از این پژوهش تبیین ظرفیت های بومی و ایرانی همگرایی رسانهای بوده که ...
 
- 
بررسی و ارزیابی فعالیتهای سیاسی سازمانیافته در توییتر فارسی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-11-21)پلتفرم رسانه اجتماعی X (توییتر) با وجود مسدود شدن در ایران، همچنان محل اظهار و تبادل نظر سیاستمداران و شهروندان است. باتوجه به اقبال عمومی، چهرههای سیاسی و رسانهای درباره فعالیتهای سازمانیافته سیاسی در این رسانه اجتماعی ...
 
- 
شناسایی و ارزیابی عوامل حیاتی در موفقیت سیاستهای خودتنظیمی سینمای ایران (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-11-21)هدف: اجرایی نشدن سیاستهای خودتنظیمی، منجر به نبود انعطاف و انطباق لازم میان نهادهای تنظیمگر و سینماگران و بروز برخی مشکلات ساختاری در روند توسعه بازار سینمای ایران شده است. هدف از این پژوهش، شناسایی و ارزیابی عوامل حیاتی ...
 
- 
تحلیل ساختاری پیشرانها و عدم قطعیتهای راهبردی آینده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در افق 1410 (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-11-21)تحولات سریع فناوریهای رسانهای و همچنین ذائقه مخاطبان، بر پیچیدگی و عدم قطعیتهای پیشروی سازمان صداوسیمای ایران افزوده است. فرضیات این سازمان از منظر بازار و مخاطب با چالشهای گوناگونی مواجه شده است. هدف از این پژوهش، ...
 
- 
مطالعه نقش رسانه و شبکههای اجتماعی در تغییرات هویت فرهنگی ایرانیان: مرور تاریخی-تجربی دادههای ثانویه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)رسانه و شبکههای اجتماعی، با احاطه زندگی و جهان اطراف ما منجر به گذار از الگوهای مرجع سنتی، خویشاوندی، هنجارها و ارزشهای محلی بهسوی ارزشهای مدرن و هنجارهای نوینی شدهاند که هویت فرهنگی را دچار تغییرات اساسی کرده است، ...
 
- 
نقش مصرف محصولات فرهنگی رسانههای آسیای شرقی (انیمه، کیدراما و کیپاپ) در هویت دختران نوجوان 18-12 سال در تهران (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)شکلگیری برخی از گونههای هویتی خاص در نوجوانان، مانند طرز پوشش و آرایش سر و صورت که مغایر با آموزشهای رسمی حکومت، والدین، آموزش و پرورش و صداوسیماست، توجه را به حوزه مصرف رسانههای نوجوانان متمرکز میکند این رسانهها ...
 
- 
مطالعه چالشهای اجتماعی ناشی از استفاده افراطگونه از شبکههای اجتماعی مجازی (مورد مطالعه: دانشآموزان متوسطه دوم شهر پلدختر) (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)استفاده افراطی از شبکههای اجتماعی مجازی منجر به وابستگی و بروز آسیبهایی در میان برخی از کاربران شده است. از این منظر، پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالشهای اجتماعی استفـاده افراطی از شبـکههای اجتمـاعی مجـازی در بین ...
 
- 
شناسایی مولفههای اقناعی مبتنی بر علومشناختی، دستاوردهای یک مطالعه فراترکیب (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)باتوجهبه اهمیت و توسعه روزافزون علومشناختی و تأثیر و کاربرد آن در رشتههای مختلف علمی، بهویژه در حوزه ارتباطات، هدف از این پژوهش، احصا و شناسایی مؤلفههای اقناعی مبتنی علومشناختی با استفاده از روش فراترکیب بوده است. ...
 
- 
آینده پژوهی فعالیت سازمان های خبری ایران با تاکید بر پسا کرونا (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)بحران کرونا هر چند به ظاهر ماهیتی صرفاً پزشکی و مرتبط با نظام سلامت داشت، در واقع پدیده ای چندبعدی بود که آثار و پیامدهای آن در حوزههای گوناگون از جمله رسانه و خبررسانی قابل رصد و رهگیری است.ازاینرو، پژوهش حاضر با هدف ...
 
- 
مخاطبشناسی شبکه ماهوارهای امام رضا علیهالسلام با تمرکز بر زائران عربزبان غیرایرانی حرم مطهر رضوی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-08-22)ماهیت متنوع و متغیر مخاطبان متأثر از جغرافیای فرهنگی و همچنین تحولات حوزه رسانه، مخاطبشناسی را به ضرورتی جدی برای مالکان رسانهها و تولیدکنندگان محصولات رسانهای تبدیل کرده است؛ مسئلهای که در نسبت با رسانههای وابسته به ...
 
- 
طراحی مدل موانع راهاندازی رسانه تخصصی بهمنظور توسعه گردشگری ورزشی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-05-21)هدف از مطالعه حاضر، طراحی مدل موانع راه اندازی رسانه تخصصی بهمنظور توسعه گردشگری ورزشی بوده است. این پژوهش از نوع کیفی، با رویکرد اکتشافی بوده و به روش نظام مند انجام شده است. جامعه آماری، دو بخش منابع انسانی (استادان ...
 
- 
رابطه سواد رسانهای با میزان استفاده از فضای مجازی و پذیرش اخبار رسانهای در بین دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-05-21)هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سواد رسانهای با میزان استفاده از فضای مجازی و پذیرش اخبار رسانهای در بین دانشآموزان بوده است. روش پژوهش از نظر دستیابی به هدف، از نوع کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، از نوع پیمایشی ...
 
- 
ارائه مدل آسیب شناسی پرداخت رسانهای (تلویزیونی) سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-05-21)در عصر حاضر، رسانهها و بهویژه تلویزیون، علاوه بر کارکرد سرگرمی و اطلاع رسانی، ابزاری برای الگوسازی و ترویج سبک زندگی خاص در جوامع محسوب میشوند. تلویزیون جمهوری اسلامی نیز بر مبنای اسناد بالادستی، همواره درتلاش بوده است ...
 
- 
سناریوهای آینده رسانههای صدا پایه ایران (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-05-21)رسانه های صدا پایه یکی از اجزای سپهر رسانهای یک کشورند. این سپهر رسانهای و به تبع آن رسانه های شنیداری، در آینده در معرض ابهامات و عدم قطعیتهای متعددی در ارتباط با تحوّلات فناوری و تغییرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ...
 
- 
شناسایی راهکارهای رسانه ای توسعه مسئولیت اجتماعی در ورزشکاران ملیپوش (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-02-20)پژوهش حاضر که به منظور شناسایی و اولویت بندی راهکارهای رسانه ای توسعه مسئولیت اجتماعی در ورزشکاران ملیپوش انجام گرفته، از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ راهبرد، از مطالعات تحلیل مضمون به شیوه کیفی بوده است. روش پژوهش ...
 
- 
مدل ارتقای کیفیت برنامه های رسانه ای بهمنظور جذب نوجوانان و جوانان به مشارکت در ورزش و فعالیت بدنی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-02-20)رسانهها باتوجه به کارکردهایشان میتوانند زمینه حضور بیشتر افراد جامعه را در فعالیت های ورزشی، بهویژه برای نوجوانان و جوان که زمان بیشتری از آنها استفاده میکنند، را فراهم کنند؛ ازاین رو، هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل ...
 
- 
واکاوی مؤلفههای بصری و زیباییشناختی برنامههای تلویزیونی گفت وگومحور دینی (سمت خدا و سوره) (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-02-20)برنامهها و برنامه سازی های دینی در تلویزیون لازم است از نظر فرم، دارای جذابیت و از بعد محتوا از عمق کافی برخودار باشند تا بتوانند در مسیر شکل گیری و تقویت هویت دینی مخاطب جوان، نقشی بایسته ایفا کنند. پژوهش حاضر با هدف ...
 
- 
مردمشناسیارتباطی اسطوره قهرمان در دوران نوسازی (1368-1376)؛ مطالعه موردی: تحلیل روایت فیلم آژانس شیشهای (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2024-02-20)انسانهای اولیه در زمان حیات خود، به محیط پیرامونشان، یعنی دنیای ترسناک و شگفتانگیزی که آنان را احاطه کرده بود، واکنش نشان دادند؛ و بر پایه خوف و شیفتگی نسبت به راز نهفته در عالم هستی، نخستین داستانهای اسطورهای را پدید ...
 



