• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 119, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 119, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین الگوی ایرانی هم‌گرایی رسانه‌ای برای سازمان صداوسیما و تحلیل موانع و تهدیدهای عدم کاربست

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمانی ساسانی, مجیدمحسنی تنکابنی, محمدشریفی, سید مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    538.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گسترش پلت‌فرم‌های جدید رسانه‌ای و تغییر جایگاه و کارکرد مخاطب منفعل به کاربر فعال، تلویزیون را در برابر رسانه‌های اجتماعی به واکنش واداشته است. هدف از این پژوهش تبیین ظرفیت‌ های بومی و ایرانی هم‌گرایی رسانه‌ای بوده که سازمان صدا و سیما می‌تواند از آن در بازار رقابت با رسانه‌های اجتماعی بهره‌مند شود که به تبع این هدف تهدیدهای موجود در عدم استفاده از این فرصت‌ ها به‌همراه موانع حاضر برای بهره‌ مندی از این پتانسیل مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است.این پژوهش با استفاده از روش تحقیق کیفی تحلیل مضمون و با ابزار مصاحبه عمیق و با نمونه‌ گیری نظری از سه دسته مختلف جامعه آماری شامل مدیران و مسئولین سازمان صداوسیما، اساتید دانشگاه و متخصصین فعال رسانه‌ای انجام شده و یافته‌های آن نیز با استفاده از نرم‌ افزار تحلیل کیفی MAXQDA کدگذاری و تحلیل شد. با تحلیل کدهای استخراج شده از این تحقیق، ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی شامل هشت فرصت قابل بهره‌مندی تبیین شد و موانع موجود در عدم کاربست از این ظرفیت‌ها نیز در سه حوزه موانع شناختی و تخصصی، موانع قانونی و فراسازمانی و همچنین موانع ساختاری و مدیریتی، در کنار تهدیدهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شناسایی شده و مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفتند.
    کلید واژگان
    هم‌گرایی رسانه‌ای
    رسانه‌های اجتماعی
    پلت‌فرم‌های رسانه‌ای
    سازمان صداوسیما
    کاربر
    ارتباطات

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2024-11-21
    1403-09-01
    ناشر
    سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    Research and Polling Center of I.R.I.B
    سازمان پدید آورنده
    استادیارگروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2538-2977
    2538-2985
    URI
    https://dx.doi.org/10.22082/cr.2025.2019650.2645
    https://cr.iribresearch.ir/article_720011.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1169153

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب