مرور دوره 7, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم برخودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نابینا در درس فیزیک (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی اثر آموزش راهبردهای خودتنظیم برخودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی درس فیزیک در دانش آموزان نابینا انجام گرفت. روش: تحقیق به روش آزمایشی و طرح آن از نوع شبه آزمایشی، ...
 
- 
اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان رضامندی زوجیت و مؤلفههای تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهستهگام (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر ارتقای مهارتهای رضامندی زوجیت و مولفههای تابآوری معنوی مادران کودکان آهستهگام انجام شد. روش و ابزارها: ...
 
- 
اثربخشی برنامه گروهی فرزند پروری مثبت بر سازگاری اجتماعی و اضطراب امتحان کودکان ناسازگار (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)اختلالهای سازگاری، مشکلات فردی و اجتماعی فراوانی را به وجود میآورد. کودکان مبتلا، خانواده، آموزشگاه و اجتماع را با مسائل و دشواریهای گوناگونی مواجه میکنند و آنها را نیز در برابر آشفتگیهای روانی- اجتماعی دوران نوجوانی ...
 
- 
اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزتنفس کودکان با مشکلات یادگیری (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزتنفس کودکان با مشکلات یادگیری اجرا شد و از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. گروه نمونه شامل 30 نفر از کودکان پایههای سوم تا پنجم دبستان ...
 
- 
رابطه هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ششم دبستان (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)ارتباط هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی متفاوت گزارششده است. با توجه به اینکه این مطالعات عمدتاً بر روی دانشآموزان دبیرستانی انجامشده، هدف از این مطالعه، تعیین ارتباط هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی ...
 
- 
طراحی برنامه آموزش مهارتهای هیجان خوانی مبتنی بر نظریه ذهن و اثربخشی آن بر بهبود مهارتهای همدلی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه آموزش مهارتهای هیجان خوانی مبتنی بر نظریه ذهن و اثربخشی آن بر بهبود مهارتهای همدلی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا انجام گرفت. روش پژوهش حاضر از نوع طرحهای نیمه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون ...
 
- 
مقایسه مهارتهای ادراک دیداری و توجه انتخابی دانشآموزان مقطع ابتدایی با و بدون اختلال خواندن (انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه مهارتهای ادراک دیداری و توجه انتخابی دانشآموزان مقطع ابتدایی با و بدون اختلال خواندن انجام شد. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر ...
 



