دوره 7, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی برنامه گروهی فرزند پروری مثبت بر سازگاری اجتماعی و اضطراب امتحان کودکان ناسازگار
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)اختلالهای سازگاری، مشکلات فردی و اجتماعی فراوانی را به وجود میآورد. کودکان مبتلا، خانواده، آموزشگاه و اجتماع را با مسائل و دشواریهای گوناگونی مواجه میکنند و آنها را نیز در برابر آشفتگیهای روانی- اجتماعی دوران نوجوانی ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم برخودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان نابینا در درس فیزیک
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی اثر آموزش راهبردهای خودتنظیم برخودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی درس فیزیک در دانش آموزان نابینا انجام گرفت. روش: تحقیق به روش آزمایشی و طرح آن از نوع شبه آزمایشی، ...
-
رابطه هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ششم دبستان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)ارتباط هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی متفاوت گزارششده است. با توجه به اینکه این مطالعات عمدتاً بر روی دانشآموزان دبیرستانی انجامشده، هدف از این مطالعه، تعیین ارتباط هوش شناختی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر میزان رضامندی زوجیت و مؤلفههای تابآوری معنوی در مادران با کودکان آهستهگام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای تابآوری مبتنی بر معنویت اسلامی بر ارتقای مهارتهای رضامندی زوجیت و مولفههای تابآوری معنوی مادران کودکان آهستهگام انجام شد. روش و ابزارها: ...
-
مقایسه مهارتهای ادراک دیداری و توجه انتخابی دانشآموزان مقطع ابتدایی با و بدون اختلال خواندن
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه مهارتهای ادراک دیداری و توجه انتخابی دانشآموزان مقطع ابتدایی با و بدون اختلال خواندن انجام شد. روش: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر ...
-
اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزتنفس کودکان با مشکلات یادگیری
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی برنامۀ آموزشی پویش بر عزتنفس کودکان با مشکلات یادگیری اجرا شد و از نوع شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. گروه نمونه شامل 30 نفر از کودکان پایههای سوم تا پنجم دبستان ...
-
طراحی برنامه آموزش مهارتهای هیجان خوانی مبتنی بر نظریه ذهن و اثربخشی آن بر بهبود مهارتهای همدلی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2016-12-21)پژوهش حاضر با هدف طراحی برنامه آموزش مهارتهای هیجان خوانی مبتنی بر نظریه ذهن و اثربخشی آن بر بهبود مهارتهای همدلی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا انجام گرفت. روش پژوهش حاضر از نوع طرحهای نیمه آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون ...



