توانمندسازی کودکان استثنایی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
اثربخشی برنامه آموزش حل مسئله خانواده محور بر تعامل والدینی دانشآموزان کمتوان یادگیری ویژه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مداخله حل مسئله خانواده محور بر تعامل والدینی دانشآموزان با کمتوانی یادگیری ویژه انجام شد. این پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون-پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل ...
-
اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر اهمالکاری و انگیزش تحصیلی دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان اهمالکاری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری ویژه بود. جامعه آماری پژوهش شامل دانشآموزان پسر مبتلا به اختلال یادگیری ویژه در ...
-
اثربخشی مداخلات ذهن آگاهی کودکمحور بر بهزیستی روانشناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری خاص
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی مداخلات ذهن آگاهی کودکمحور بر بهزیستی روانشناختی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش تمامی ...
-
تاثیر آموزش شفقت به خود بر کاهش نشانههای اختلال نافرمانی مقابله ای در نوجوانان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)نافرمانی مقابلهای یک اختلال شایع در دوران کودکی و نوجوانی است. افراد مبتلا به این اختلال با مشکلاتی در زمینه سلامت روانی، مهارتهای اجتماعی و هیجانی مواجه هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی ...
-
ویژگیهای روانسنجی مقیاس چندبعدی داراییهای تحولی در دانش آموزان با مشکلات هیجانی رفتاری
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس داراییهای تحولی بود. مطالعه حاضر از نوع مقطعی و اعتبارسنجی بود که در شهر اصفهان انجام پذیرفت. جامعه آماری در این پژوهش شامل تمامی دانشآموزان با مشکلات هیجانی ...
-
تدوین و اعتباریابی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر مترونوم و اثربخشی آن بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان نارساخوان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)این پژوهش با هدف تدوین و اعتباریابی بسته توانبخشی شناختی مبتنی بر مترونوم و تعیین اثربخشی آن بر کارکردهای اجرایی کودکان نارساخوان انجام شد. روش پژوهش از نوع پژوهش آمیخته اکتشافی بود. در بخش کیفی، بسته مداخله توانبخشی ...
-
اثربخشی برنامه آشنایی با تحول نوجوان بر سبکهای تربیتی و ارتباط مادر با فرزند دختر
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)نوجوانی دوره مهمی از تحول هر فرد است و در رابطهی مادر- دختر، مادر به عنوان یک الگو و راهنما نقش مهمی در این زمینه دارد. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی برنامه آموزشی تحول نوجوان بر سبکهای تربیتی و ارتباط مادر با فرزند ...
-
تأملی پیرامون برخی از مسائل آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ایران
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-04-21)
-
واکاوی تجارب زیستة تحصیلی دانشجویان با آسیب بینایی دانشگاه تهران: مطالعة پدیدارشناسانه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-02-19)هدف پژوهش حاضر بررسی تجربه زیسته تحصیلی دانشجویان با آسیب بینایی دانشگاه تهران بود. در این مطالعه از روش کیفی پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دانشجویان با آسیب بینایی شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف ...
-
تأثیر آموزش خودشفقت ورزی بر افکار خودکشی و اجتناب تجربهای والدین با فرزند کمتوانی جسمی- حرکتی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-02-19)هدف از این پژوهش بررسی تأثیر آموزش خود شفقتورزی بر افکار خودکشی و اجتناب تجربهای والدین دارای فرزند کمتوان جسمی- حرکتی بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل ...
-
اثربخشی برنامه شایستگیاجتماعی بر استقلالعاطفی و پرخاشگری کودکان با نارساییتوجه/فزونکنشی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-02-19)هدف پژوهش حاضر بررسی میزان اثربخشی برنامه مداخله ای شایستگی اجتماعی بر استقلال عاطفی و پرخاشگری کودکان با نارسایی توجه/فزون کنشی بود. روش پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری ...
-
آموزش فرزندپروری مبتنی بر هشیاری در لحظهها به مادران و بررسی اثربخشی آن بر سازگاری اجتماعی و تنظیم هیجان دختران نوجوان در معرض خطر
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-02-19)هدف پژوهش حاضر، آموزش فرزندپروری مبتنی بر هشیاری در لحظهها به مادران و بررسی اثربخشی آن بر سازگاری اجتماعی و تنظیم هیجان دختران نوجوان در معرض خطر آنها بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و روش اجرا نیمهآزمایشی، طرح ...
-
اثربخشی برنامه آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان آهستهگام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-02-19)هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان آهسته گام بود. روش مطالعه، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی دانش آموزان ...
-
مطالعه تحلیلی اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت تریپل- پی بر مهارتهای روانشناختی مادران دارای کودکان با اختلالات روانشناختی: مطالعه مروری نظاممند
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2025-02-19)پژوهش حاضر با هدف بررسی مطالعه تحلیلی اثربخشی آموزش فرزندپروری مثبت بر مهارتهای روانشناختی مادران دارای کودکان با اختلالات روانشناختی انجام شد. روش پژوهش حاضر، از نوع نظاممند بود. بدین منظور کلیدواژههای مربوطه در پایگاه ...
-
اثربخشی برنامه تمرینی یکپارچگی حسی ـ حرکتی مبتنی بر رویکرد حس بازی بر تجسم فضایی و مهارتهای حرکتی ظریف کودکان با اختلال یادگیری
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2024-11-21)هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر یک دوره برنامه تمرینی یکپارچگی حسی ـ حرکتی مبتنی بر رویکرد حس بازی بر تجسم فضایی و مهارتهای حرکتی ظریف کودکان با اختلال یادگیری بود. این پژوهش به صورت نیمه تجربی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون ...
-
اثربخشی بازیدرمانی آدلری بر مشکلهای رفتاری برونسازی شده و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2024-11-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازیدرمانی با رویکرد آدلری بر کاهش مشکلهای رفتاری برونسازی شده و نیز بهبود مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان با اختلال یادگیری خاص بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون - پسآزمون ...
-
پیشبینی بهزیستی روانشناختی بر اساس تابآوری و حمایت اجتماعی ادراک شده در مادران کودکان آهستهگام
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2024-11-21)هدف پژوهش حاضر، پیشبینی بهزیستی روانشناختی بر اساس تابآوری و حمایت اجتماعی ادراک شده در مادران کودکان آهستهگام است. این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه مادران کودکان آهستهگام شهر اصفهان بود که 70 نفر ...
-
مقایسه نیمرخ شناختی دانشآموزان با اختلال خواندن، اختلال ریاضی و دانشآموزان بهنجار بر اساس مؤلفههای هوش آزمای تهران- استنفورد بینه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2024-11-21)هدف پژوهش حاضر مقایسه نیمرخ شناختی دانشآموزان با اختلالخواندن، اختلالریاضی و دانشآموزان بهنجار بر اساس مولفههای هوش آزمای تهران-استنفورد بینه بود. پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسهای و جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی ...
-
تدوین بسته آموزشی ادراکی-شناختی و بررسی اثربخشی آن بر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان نارساخوان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2024-11-21)هدف پژوهش حاضر تدوین بسته آموزشی بر اساس مولفههای ادراکی-شناختی و بررسی میزان اثربخشی آن بر متغیر خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان نارساخوان بود. روش پژوهش کیفی تحلیل مضمون به شیوه آتراید-استرلینگ (2001) و روش پژوهش کمی ...



