پژوهشنامه مدیریت اجرایی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
بررسی رابطه کارتیمی ویادگیری سازمانی باتعالی سازمانی: باآزمون نقش میانجی اخلاق حرفه ای وچابکی سازمانی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه کارتیمی و یادگیری سازمانی با تعالی سازمانی با نقش میانجی اخلاق حرفهای و چابکی سازمان میباشد. پژوهش، از اجرای پژوهش توصیفی- همبستگی و از نظر نوع مدل معادلات ساختاری است. جامعه آماری کارکنان حوزه ...
-
ارائه مدل مدیریت تغییر در صنعت خودروسازی با استفاده از تکنیک آمیخته
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل مدیریت تغییر در صنعت خودروسازی است. با توجه به اینکه هدف این پژوهش، روش تحقیق آمیخته مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش کیفی، استفاده از روش تحقیق مطالعه موردی و مصاحبه نیمه ساختارمند با ...
-
ارائه مدل مدیریت بومی در شرکتهای تابعه وزارت نیرو با رویکرد جهادی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)مدیریت جهادی برگرفته از الگوی مدیریت اسلامی و توام با روحیه جهادی است که در گام دوم انقلاب و در شرایط حساس کنونی، نقش کلیدی و حیاتی دارد. هدف از این پژوهش ارائه مدل مدیریت بومی در شرکتهای تابعه وزارت نیرو با رویکرد جهادی ...
-
ارائه مدل یکپارچه سازی شرکاء در فرآیند توسعه محصولات جدید مبتنی بر پلتفرم در صنعت فضایی ایران
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)به دلیل آنکه صنعت فضایی در کشور ما در مرحله پیدایش قرار دارد و هنوز با چالش هایی مانند عدم اطمینان ها، مشخص نبودن استانداردها و قوانین و سیال بودن فضای رشد روبروست، نیازمند همکاری و مشارکت می باشد. این مهم می تواند با کمک ...
-
شناسایی الگوهای ذهنی عوامل انسانی فروشگاه در خصوص شناسایی عوامل موثر بر خرید ناگهانی با کاربست روش کیو
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)خرید ناگهانی ریشه در رفتار مصرفکننده دارد و از مفاهیم ارزشمند محیط بازار محسوب میشود؛ زیرا مدیران بازاریابی با شناسایی محرکهای تأثیرگذار بر خرید ناگهانی میتوانند فروش و سودآوری خود را افزایش دهند. هدف این تحقیق ...
-
ارائه چارچوب اندازه گیری سازه بازارپذیری به عنوان عاملی مهم از زیست بوم تجاری سازی نانوفناوری: یک مطالعه آمیخته
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)مطالعه حاضر به دنبال شناسایی ابعاد بازارپذیری و طراحی چارچوب اندازه گیری آن به عنوان یک سازه مهم در سنجش موفقیت زیست بوم تجاری سازی است. با توجه به نبود چارچوب نظری مرتبط با سازه بازارپذیری به طور کلی و برای زیست بوم تجاری ...
-
طراحی و تبیین مدل جامع خریدآنی مشتریان مبتنی بر رویکرد رفتار مصرفکننده در فروشگاه های زنجیره ای شهر مشهد
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)خرید آنی یکی از موضوعات بسیار مهم و تاثیرگذار در حوزه بازاریابی و رفتار مصرف-کننده است که طی سالهای اخیر، توجه بسیاری از پژوهشگران و صاحبان کسب و کارها را به خود جلب نموده است. هدف از این پژوهش دستیابی و تبیین مدل خرید ...
-
طراحی الگوی یکپارچه اختلالات-ریسک مالی در زنجیره تامین ناب با رویکرد نظریهپردازی داده بنیاد
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)با توجه به اهمیت فزاینده موضوع اختلال و ریسک در زنجیره تأمین در سالهای اخیر به طور عام و کارخانجات سیمان به شکلی خاص(به دلیل ماهیت و نوع فعالیت) با مخاطرات مختلفی همراه بوده است. بر همین اساس، هدف این تحقیق طراحی الگوی ...
-
طراحی و اعتباریابی پرسشنامه دی ان ای سازمانی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-12-22)با توجه به نقش و اهمیت ساختار سازمانی به عنوان یکی از اجزای مهم و تعیین کننده کارایی در هر سازمان در راستای بهبود عملکرد نیاز به پرداختن به آن مهم جلوه می کند، با درک این مهم پژوهش حاضر با هدف بررسی ساختار عاملی پرسشنامه ...
-
شناسایی و سطحبندی عوامل موثر بر موفقیت عرضه محصول جدید در یک شرکت تولیدی مواد غذایی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)موفقیت محصولات جدید به عنوان برترین عامل برای موفقیت شرکتها و حتی بقای آنها محسوب میشود. شرکتهای بسیاری سعی دارند تا قبل از توسعه محصول جدید، اقدام به پیشبینی موفقیت آن نمایند. هدف این تحقیق شناسایی و سطحبندی عوامل ...
-
بررسی عوامل تاثیر گذار شبکه اجتماعی بر توسعه کارآفرینی کسب کارهای خانگی بامیانجی ویژگیهای شبکه اجتماعی (شواهدی از صنایع غذایی)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)امروزه کسب و کارهای خانگی از بخشهای حیاتی و ضروری فعالیتهای اقتصادی کشورهای پیشرفته محسوب میشوند. بر همین اساس فراهم بودن بستر برای این نوع کسب و کارها چالش و دغدغه بسیاری صاحبان کسب و کارهای خانگی است. مطالعه حاضر با ...
-
ارائه مدل کسب مزیت رقابتی پایدار در صنعت جرثقیل ایران
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)کسب مزیت رقابتی در شرایط عدم قطعیت محیطی بالا، پیچیدگی بالایی دارد و پژوهشهای اندکی بطور جزئی به آن پرداختهاند. هدف این مقاله شناسایی قابلیتهای موثر در کسب مزیت رقابتی پایدار در شرایط عدم قطعیت محیطی بالا و جایگاه هوش ...
-
عوامل مؤثر برشکلگیری رفتار کارآفرینانة دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)هدف از این پژوهش، تحلیل عوامل مؤثر بر شکلگیری رفتار کارآفرینانة دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان است. مطالعات داخلی به بررسی محدود برخی از متغیرهای حوزه کارآفرینی پرداختهاند. لذا در این مقاله، ضمن بررسی مبانی نظری و ...
-
طراحی مدل ارزشگذاری اقتصادی داراییهای نامشهود با تاکید بر ارزش ویژه برند باشگاههای لیگ برتر فوتسال ایران
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل ارزشگذاری اقتصادی داراییهای نامشهود با تاکید بر ارزش ویژه برند باشگاههای لیگ برتر فوتسال بوده است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و با رویکرد کیفی و کمی صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش حاضر، ...
-
عارضه یابی فرایند مدیریت منابع انسانی در سازمان فنی و حرفهای ( مورد مطالعه: سازمان آموزش فنی و حرفهای استان مازندران).
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)هدف پژوهش حاضر، عارضه یابی فرایند مدیریت منابع انسانی در سازمان فنی و حرفه ای استان مازندران میباشد. این پژوهش از نظر رویکرد جز پژوهشهای ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی می باشد. در بخش کیفی، از روش پژوهش مطالعه موردی و در ...
-
ارزیابی آمادگی دانشگاه هوشمند تحت فناوری های تحول آفرین
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)فناوریهای تحول آفرین نه تنها تاثیر مثبتی بر فرایندهای کسبوکار داشتهاند بلکه موجب تحول دیجیتالی در سازمانها شدهاند. دانشگاه هوشمند حوزهای در حال ظهور و به سرعت در حال رشد است که نشان دهنده یکپارچگی خلاق فناوریهای ...
-
مدل جامع عوامل مؤثر بر عملکرد کسبوکارهای پوشاک ایران با رویکرد نقش هنرمندان رسانهای
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)موفقیت شرکتهای امروزی در گرو شناخت هر چه بیشتر از مشتریان و رقبا و عملکرد کسب و کار در راستای رسیدن به اهداف شرکتها میباشد. هدف ازاین تحقیق، ارائه مدل جامع عوامل مؤثر بر عملکرد کسب و کارهای پوشاک ایران با رویکرد نقش ...
-
پیشایندها و پیامدهای اسکیزوفرنی برند (مورد مطالعه: صنعت خودرو کشور)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2021-08-23)برند و هویت برند عاملی مهم در دستیابی شرکتها به مزیت رقابتی است. عوامل مختلفی از جمله اسکیزوفرنی برند (شخصیت چندگانه برند) میتوانند این مزیت را به یک خطر تبدیل کنند. هدف از انجام پژوهش شناسایی پیشایندها و پیامدهای ...
-
نقش مدیریت استعداد در عملکرد شغلی با میانجیگری سرمایه اجتماعی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-12-21)هدف پژوهش بررسی نقش مدیریّت استعداد در عملکرد شغلی با میانجیگری سرمایه اجتماعی میباشد. جامعه پژوهش کلیّه معلّمان ابتدایی ناحیه 1 شیراز به تعداد 3000 نفر، که از این جامعه با روش نمونهگیری تصادفی ساده و بر مبنای جدول ...
-
طراحی و تبیین مدل چابکی منابع انسانی در سازمانهای پروژه محور
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-12-21)مدیریت منابع انسانی در سازمانهای پروژه محور موضوع جدیدی است که به دلیل تأثیر در چگونگی جذب و بهکارگیری نیروی انسانی نقش محوری در فرآیندهای سازمانی دارد. تغییر فضای کسب وکار در جهان امروز، سازمانها را مجاب میکند تا به ...



