مرور دوره 9, شماره دو- پیاپی 20 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 14 از 14
- 
ارزیابی متون ادبی مجموعه های منتخب آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برپایۀ رویکردی تلفیقی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)کاربرد ادبیات به منزلهی یکی از ابزارهای طبیعی آموزش زبان و همچنین بهعنوان یکی از غایتهای زبانآموزی، نقش مهمی در ارتقای مهارتهای زبانی دارد. به همین سبب طراحی و تدوین مواد آموزشی و ارزیابی و ارتقای منابع موجود از این ...
 
- 
اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)با تغییرات در حوزهی یادگیری زبان دوم، علاقهی روزافزون به انجام تحقیقات انگیزشی مرتبط با کلاسهای زبان دوم و خارجی، گسترش یافته است. با این حال، تاکنون پژوهش علمیای درخصوص بررسی عوامل تأثیرگذار بر انگیزهی یادگیری زبان ...
 
- 
اهمیت و نقش مشترکات و پیوندهای زبانی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان (مطالعهی موردی زبانآموزان هندی و اردوزبان) (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)مسئلهی آموزش زبان همواره براساس دستور یا واژه بوده است و این دو به مهارتهای ارتباطی معنا میبخشند. ازآنجا که در فرایند یادگیری زبان دوم، وسعت دادن دایرهی واژگان تکنیک است، بنابراین آموزش هرچه بیشتر واژگان مشترک زبان اول ...
 
- 
بررسی خطاهای نحوی فارسیآموزان عربزبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی در مهارت نوشتاری (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)حروف اضافه از جمله واژگان نقشی زبان بهحساب میآیند و از بسامد بالایی برخوردار هستند. آموزش این حروف به فارسیآموزان غیرفارسیزبان، یکی از مباحث مهم آموزش زبان فارسی بهعنوان زبان دوم بهحساب میآید. یکی از مسائل قابلتوجه ...
 
- 
بررسی میزان علاقمندیهای زبانآموزان غیرفارسی زبان به متون منثور زبان فارسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)در زمینهی آموزش زبان دوم، بحث انتقال فرهنگ جامعهی مبدأ به جامعهی مقصد همواره مورد توجه مدرسان و استادان آموزش زبان بوده و حتی برخی از مدرسان، انتقال فرهنگ را بهعنوان پنجمین مؤلفه پس از خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش ...
 
- 
بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)هدف این مقاله بررسی رابطهی بین خودهای ممکن شخصیتی و عوامل انگیزشی و نقش آنها در یادگیری زبان فارسی است. مقولهی انگیزش و تأثیر آن بر یادگیری زبان یکی از مسائل حائز اهمیت در امر آموزش است. بررسی و شناسایی انواع انگیزش و ...
 
- 
تأثیر استفاده از مؤلفههای رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)یادگیری دستور زبان دوم یکی از مشکلات اصلی زبانآموزان است. در این پژوهش تلاش شد با استفاده از دستاوردهای ردهشناسی زبان، یادگیری دستور زبان فارسی برای فارسیآموزان عربزبان تسهیل شود. بدین منظور، بر پایهی مولفههای ...
 
- 
تأثیر محیط ترکیبی آموزش زبان در یادگیری دستور زبان و لغات در فارسیآموزان غیرایرانی سطح متوسط (مقاله علمی پژوهشی) (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)مبنای این تحقیق بررسی تأثیر یادگیری ترکیبی[1]یا تلفیقی بر میزان یادگیری دستور زبان و واژههای فارسیآموزان سطح متوسط است. هدف از یادگیری ترکیبی یا همان بهرهگیری از مواد آزمایشی گوناگون درهمآمیختن مناسب مواد آموزشی معمولی ...
 
- 
تحلیل محتوای کتابهای نگارش فارسی دورهی دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)پژوهش حاضر، تمرینهای نوشتاری کتابهای نگارش فارسی دورهی دوم ابتدایی را بررسی و تحلیل کرده است. ابزار اصلی این پژوهش، طبقهبندی پیشنهادی است که در چارچوب مطالعات نوشتن محققانی همچون ورقاس، 1989؛ دیکسون، 2001؛ ...
 
- 
دیدگاه مدرسان در خصوص اهمیت مجاز و استعارهی ادبی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان از طریق متون ادبی (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)پژوهش حاضر به شیوهای پیمایشی به تعیین میزان و درجهی اهمیت شاخصهای مجاز و استعارهی ادبی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان از طریق متون ادبی پرداخته است. بدین منظور نخست پرسشنامهای محققساخته دربردارندهی هشت گویه ...
 
- 
«را» حرف اضافه یا نقشنما؟ نگاهی نقشی- شناختی به مقوله دستوری «را» (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)«را» یکی از عناصر بحثبرانگیز زبان فارسی است که دربارهی نقش آن پژوهشهای بسیاری انجام شده است. در این مطالعه، مقولهی دستوری «را» در چارچوبِ نظریهی مقولهبندی و بر اساس نقشهایی که میپذیرد، تعیین میگردد. زیرا تعیین ...
 
- 
سخن سردبیر (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)زبان مهمترین وبرجسته ترین ابزار ارتباط و شاخص ترین پشتوانه تفکر و اندیشه انسان و برترین دست مایه خلاقیت های ادبی و زیبایی شناختی است . از این میان ارزش شناخت ، فهم وآموزش زبان دوم در تعاملات و مناسبات علمی ،فکری ،فرهنگی ...
 
- 
مدلیابی رابطهی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسیآموزان غیر ایرانی: مدل معادلهی ساختاری (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)هدف از این پژوهش، بررسی رابطهی بین هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط با مهارت خواندن و درک مطلب فارسیآموزان غیرفارسیزبان است. 141 نفر از دانشجویان 28 کشور جهان که در 12 دانشگاه ایران بودند، در این ...
 
- 
واکاوی دستوری نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایهی دستور مقوله و میزان (دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2020-09-22)نظریهی زبانشناسی و پیکرهی زبانی لازم و ملزوم یکدیگرند؛ بدین معنا که نظریات زبانشناسی با مطالعهی پیکرههای زبانی محک زده میشوند و میزان اعتبارشان بر اساس دادههای واقعی، سنجیده میشود؛ از سوی دیگر، پیکرهیزبانی، ...
 



