مرور دوره 14, شماره 1 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 16 از 16
- 
اثربخشی خودآموزهای آنلاین سواد اطلاعاتی بر یادگیری دانشجویان: مرور نظام مند (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: باوجود ظهور و پیشرفت فناوریهای نوین و به دنبال آن تغییر روش زندگی در دهههای اخیر، سیستمهای آموزش همان روش آموزش سنتی خود را حفظ کرده و خود را مطابق با ویژگیهای نسل دیجیتال تغییر ندادهاند. ...
 
- 
اثربخشی محتوای الکترونیکی طنزمحور بر یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان پنجم ابتدایی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: یکی از دورههای تحصیلی حساس در زندگی هر فرد، دوران تحصیل ابتدایی است. دورانی که نقش بسیار مهمی در زندگی هر فرد بازی میکند و موفقیت یا شکست در این دوران تأثیرات بسیار جدی در آینده فرد خواهد ...
 
- 
ارزیابی موفقیت آموزش معماری ایران بر ارتقا خلاقیت و تصور خلاق دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه ملایر (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: در روند شکلگیری طرح، از وظایف معمار طراح است که بر اساس تجربه و دانش خود در مواجهه با مسئلههای طراحی پاسخهایی مناسب بیابد که از معیارهای مختلف و متفاوت تأمین کننده اهداف طراحی باشد. لذا ...
 
- 
ارزیابی میزان کارآمدی روش یادگیری الکترونیکی در ایجاد رضایت بین دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شمالغرب ایران (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: ورود فناوریهای اطلاعات و ارتباطات، افزایش دسترسی به رایانه در آموزش عالی و مواجه شدن دانشگاهها با چالشهایی نظیر افزایش تقاضا برای آموزش، نیاز به فعالیتهای اقتصادی به منظور تهیۀ منابع ...
 
- 
اعتباریابی مقیاس الکترونیکی و چاپی سنجش ویژگی های بومیان دیجیتال (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: نظام آموزشی، در هر دههای با مخاطبان خاص خود به عنوان یادگیرنده مواجه است که این دانشجویان دارای ویژگیها، نیازها، علایق و ترجیحات آموزشی خاصی هستند که به نحو قابل ملاحظهای سیاستها، کمیت ...
 
- 
تاثیر تکالیف ساختاریافته و نیمهساختاریافته بر درگیرسازی رفتاری و انگیزشی دانشجویان کارشناسی رشته علوم تربیتی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: تکلیف فعالیتی است که بعد از تدریس به یادگیرندگان داده میشود و ممکن است در کلاس زیر نظر مدرس باشد یا در خارج از کلاس انجام شود. بخشی از تکالیف که به عنوان کار کلاسیدر محیط آموزشی انجام ...
 
- 
تاثیر شبکه های اجتماعی بر اهمال کاری تحصیلی با نقش واسطه ای راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بین دانش آموزان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی به ویژه شبکههای اجتماعی در دهههای اخیر، ما را وارد عصر و جامعه تازهای کرده است؛ جامعهای که دانیل بل، آن را جامعه فرا صنعتی، تادا اومسو، آن را جامعه ...
 
- 
تأثیر آموزش روش شش کلاه تفکر دوبونو در بهبود مهارت شناختی دانشجویان کشاورزی در درس کارآفرینی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: یکی از چالشهای اساسی در نظام درسی آموزش عالی این است که دانشجویان از مهارت تفکر، استدلال و اندیشهورزی برخوردار نیستند. به ویژه این مسئله، در موقعیتهایی خود را نشان ...
 
- 
تأثیر روش تدریس معکوس بر نگرش حرفهای و خودکارآمدی معلمان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: در میان عوامل و عناصر متعدد و فراوانی که در حوزه آموزشوپرورش دخیل هستند، یقیناً نقش معلم بهعنوان محور و مدار علم و دانش و چراغ هدایت از سایرین برجستهتر واصلیتر است در حقیقت رهبری نسل ...
 
- 
تاکسنومی رضایت دانشجویان از کیفیت خدمات ارائه شده در مدیریت آموزشی دانشگاه بجنورد (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: اولین گام اساسی برای بهبود کیفیت خدمات، شناخت انتظارات و ادراکات مشتریان از کیفیت خدمت و تعیین شکاف کیفیت خدمت و سپس اتخاذ استراتژیهای لازم برای کاهش شکاف و تامین نظر آنها میباشد. در این ...
 
- 
تبیین ویژگیهای محتوای آموزشی با تأکید بر مهارت های کارآفرینی دانشجویان رشتههای فنی مهندسی و مقایسه آن با وضع موجود در دانشگاه هرمزگان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: در حـال حاضـر، توسـعه کـارآفرینی هـسته برنامههای توسعه کشورها است. از این رو سرمایهگذاری در قابلیتهای کـارآفرینی منـابع انسانی جایگاه ویژهای دارد. انتظار میرود دانشگاهها ...
 
- 
تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم براساس مولفه های اقتصاد مقاومتی: روش آنتروپی شانون ن (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب های درسی شیمی دوره متوسطه دوم بر اساس میزان تأکید بر اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده است . روشها: روش پژوهش در این مطالعه توصیفی ...
 
- 
توسعهحرفهای معلمان با استفاده از فضای مجازی: مطالعه پدیدارشناسانه معلمان شهر همدان (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: معلم بهعنوان یکی از عناصر اساسی برنامهدرسی در اثربخش سازی آموزش و تسهیل یادگیری نقش موثری دارد. کیفیت کار معلمان مهمترین عامل موثر بر کیفیت یادگیری دانشآموزان و موفقیت نظامهای آموزشی ...
 
- 
دستیابی به اهداف سطوح عالی یادگیری الکترونیک با بازخورد آموزشی جامع (استانداردها و شاخصها) (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: جدایی یادگیرنده و مدرس در یادگیری الکترونیکی باعث شده است که بازخورد بهعنوان پاشنه آشیل و مهمترین چالش در این نوع یادگیری محسوب شود. بااینوجود، هنوز دستورالعمل جامعی بر اساس علم آموزش ...
 
- 
رابطه تکالیف برانگیزنده با تابآوری تحصیلی: نقش واسطهای اهداف تبحری و ادراک شایستگی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: در موقعیتهای تحصیلی فراهم بودن فرصت موفقیت و بازسازی یادگیری موجب افزایش خودباورییادگیرندگان در دستیابی به موفقیت میگردد. آموزش مسیر پیشرفت و نشاندادن نتایج سختکوشی به چنین یادگیرندگانی، ...
 
- 
سنجش کارکرد یک سیستم کمک آموزشی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده، در آموزش درس تأسیسات مکانیکی ساختمان رشته معماری (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2019-12-22)پیشینه و اهداف: پیشرفت فناوری اطلاعات در زمینهی تکنولوژیهای قابل حمل، امکان توسعهی "یادگیری همهجا حاضر" را مهیا کرده است. یادگیری موبایل (یادگیری حاضر در همهجا)، محیط یادگیری جدیدی ...
 



