مرور دوره 1, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
- 
تعیین سختی مناسب دال خط ها با توجه به تغییرات خیز قائم ریل (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)مزایای فراوان خطوط ریلی بدون بالاست (دال خطها)، علی الخصوص در خطوط پرسرعت، باعث افزایش چشمگیر استفاده از این نوع خطوط شده است. با توجه به اهمیت مدول خط و به تبع آن خیز قائم خط در تحلیل رفتار خطوط و ارتباط خیز قائم خط با ...
 
- 
اثر دوران در تحلیل تغییر مکان ماندگار لرزه ای خاکریزها و ترانشه های راهها (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)از آنجایی که عملکرد صحیح سیستم حمل و نقل در مواقع بحرانی بسیار مهم میباشد، طراحی صحیح و پیشبینی دقیق تغییر مکان لرزهای خاکریزها و ترانشه ها در زمینه سیستمهای حمل و نقل، دغدغهی بسیاری از مهندسین است. برای تحلیل تغییر ...
 
- 
بررسی و تعیین اضافه فشار بیشینه وارد بر ابنیه فنی راه و زیرساخت های حمل و نقل واقع در مجاورت عوارض توپوگرافی تحت اثر انفجار (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)بررسی آثار امواج کوبشی ناشی از انفجار مواد منفجره در اطراف سازه های استراتژیک مانند راه ها، تونل ها، پل های جاده ها و خطوط ریلی همواره اهمیت قابل توجهی داشته است. نیروهای اعمال شده بر سازه ها تحت اثر انفجار، وابسته ...
 
- 
تخمین بصری میزان عریان شدگی مخلوط آسفالتی با استفاده از روش پردازش تصویر (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)یکی از عوامل خرابی مخلوط های آسفالتی در مناطق مرطوب، پدیده عریان شدگی (جدا شدن قیر از سنگدانه) است. نفوذ رطوبت به درون مخلوط های آسفالتی به دلیل ضعف پیوند سنگدانه-قیر می تواند باعث ایجاد عریان شدگی در مخلوط آسفالتی ...
 
- 
بررسی همزمان اثر پارامترهای دما و نوع ماده ی افزودنی بر خرابی های وابسته به رطوبت در مخلوطهای آسفالتی داغ (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)روسازیهایی که در معرض رطوبت قرار دارند به سرعت دچار اضمحلال شده و از بین میروند. حساسیت رطوبتی را میتوان از دست دادن مقاومت و دوام ناشی از تأثیر رطوبت دانست. بر اساس مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که اثرات مخرب رطوبت، ...
 
- 
تأثیر روکش آسفالتی در کاهش ضخامت روسازی بتنی به کمک روش اجزای محدود (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)یکی از محدودیت های اجرای روسازی بتن غلتکی در کشور، عدم وجود سطح نهایی مناسب برای عبور ترافیک با سرعت زیاد است. اجرای روکش آسفالتی روی روسازی بتن غلتکی یکی از روش های افزایش کارایی و عمکرد این نوع روسازی است. اجرای این ...
 
- 
تأثیر فیلر زغال سنگ ضایعاتی و خاکستر آن بر مقاومت و دوام مخلوط آسفالت گرم در مقایسه با پودر سنگ آهک (دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-05-22)هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر پودر زغالسنگ ضایعاتی به عنوان فیلر بر ویژگی های مخلوط آسفالتی گرم می باشد. در این تحقیق آزمایشگاهی، با بهره گیری از فیلر زغالسنگ ضایعاتی، اقدام به ساخت نمونه های حاوی صفر، 25، 50، 75 ...
 



