• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر روکش آسفالتی در کاهش ضخامت روسازی بتنی به کمک روش اجزای محدود

    (ندگان)پدیدآور
    شفیع پور, ابوذرمیرشکاریان بابکی, مهرداداحدی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.216 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از محدودیت­ های اجرای روسازی بتن غلتکی در کشور، عدم وجود سطح نهایی مناسب برای عبور ترافیک با سرعت زیاد است. اجرای روکش آسفالتی روی روسازی بتن غلتکی یکی از روش­ های افزایش کارایی و عمکرد این نوع روسازی است. اجرای این نوع روکش در سختی سازه ­ای کل سیستم تأثیر چندانی ندارد. اما اگر سیستم دال مرکب به عنوان یک تیر در خمش قرار گیرد می­ توان تأثیر ضخامت روکش آسفالتی را بر تار خنثی بررسی کرد. جابجایی تار خنثی به معنی کاهش تنش برای گشتاور خمشی معین نسبت به حالت بدون روکش است که این موضوع می ­تواند موجب کاهش ضخامت بتن شود. در این مقاله، به کمک روش اجزای محدود، به بررسی میزان کاهش ضخامت بتن پرداخته شده است. بدین منظور، روکش­ های با ضخامت­ های معمول (4 و 5 سانتی‏متر) روی روسازی بتن غلتکی با ضخامت 20 تا 25 سانتی ‏متر در نرم ­افزار آباکوس (ABAQUS) مدل شدند. تحلیل تنش­ قائم و کرنش کششی­ زیرلایه بتنی نشان می ­دهد که کاهش ضخامت بتن بستگی به ضخامت روسازی بتنی و ضخامت روکش آسفالتی دارد که به طور متوسط کاهش ضخامت در حدود 10 تا 15 درصد ضخامت بتن بوده است.
    کلید واژگان
    روکش آسفالتی
    روسازی بتن غلتکی
    روش اجزای محدود

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه سمنان
    Semnan University
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت و دانشجوی دکتری راه و ترابری
    دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت و دانشجوی دکتری راه و ترابری
    استادیار، عضو هیئت علمی پژوهشکده حمل‌ و نقل دانشگاه علم و صنعت، تهران

    شاپا
    2423-5350
    URI
    https://dx.doi.org/10.22075/jtie.2013.171
    https://jtie.semnan.ac.ir/article_171.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184588

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب