مرور فصلنامه نظارت و بازرسی بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 287
-
استانداردهای کیفــی بازرسی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)این مقاله با تأکید بر این مطلب، که بازرسی اساساً مقولهای کیفی است، حول استانداردسازی کیفی بازرسی و دربارۀ سه محور اساسی به بحث میپردازد. بازرس: بخش اول این مقاله به سه شاخص کفایت، استقلال و قضاوت حرفهایاشاره دارد که ...
-
نقش ارزشهای اخلاقی در بهبود عملکرد فردی و سازمانی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)ارزشهای اخلاقی بر بسیاری از تصمیمات و رفتارهای مدیران و کارکنان در سازمانها تأثیرگذار است. مطالعات زیادی دربارة اخلاق مدیریت و اخلاق در سازمان صورت گرفته که هر یک بهنوعی تلاش کرده است تا نظریههای مرتبط با موضوع را جمعآوری ...
-
ابعاد روانشناختی سنجش و ارزشیابی افسران و فرماندهان پلیس
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)گرچه ورود روانسنجی به قلمرو پلیس با تأخیر معناداری صورت گرفت، در مدتزمان کوتاهی پس از شروع علمی فرایند اندازهگیری و ارزشیابی روانی در سازمان پلیس، کاستی آن تأخیر از میان رفت. چه در کمتر از سه دهه پس از شروع سنجش و ...
-
تأثیر نظارت همگانی بر افزایش احساس امنیت در جامعه
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)زمانی در کشور امنیت ایجاد میشود که امنیت روانی وجود داشته باشد. امنیت روانی ناشی از احساس امنیت است و احساس امنیت نمایشی از تلاش همگانی برای اداره جامعه سالم است. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر نظارت همگانی بر افزایش احساس ...
-
کارکردهای تعاملاتی ـ پژوهشی بازرسی در نظام تحقیقاتی ناجا
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-09-23)تدوین و ابلاغ چشمانداز بیستساله کشور جمهوری اسلامی ایران و ملزمشدن تمام ساختارهای اداری کشور و به تبع آن نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایفای نقش خود در دستیابی به آن، رویکرد راهبردی توسعه ساختار تحقیقات کاربردی ...
-
سازوکارهای نظارت و بازرسی نظام اداری در قانون مدیریت خدمات کشوری
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)در شرایطی که ضرورت تغییر در نظام اداری ایران بر کسی پوشیده نیست، قانون مدیریت خدمات کشوری فرصت مغتنمی را ایجاد کرده تا فرآیند نظارت بر ارائه خدمات عمومی از سوی دولت در یک مسیر تازه قرار بگیرد. این قانون به دلیل نواندیشیها ...
-
اصول و رویکــردهای بازرسی در سازمانهــای نظامی و انتظامی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)در گذشته واژه «بازرسی»، مفهوم و معنای منفی و نامطلوبی را در ذهن افسران و درجه داران سازمانهای نظامی و انتظامی ایجاد میکرد لذا این نیاز و ضرورت احساس شدکه چگونه میتوان بازرسی را از این وضعیت و نگرش ناصواب بیرون آورد. این ...
-
اهداف، فرایندها و الزامات توسعه مدیریت
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)در جهان پرتلاطم امروز که سازمانها را با تحولات شگرف محیطی ر وبه رو ساخته است، توان دستیابی به سطح مطلوب و مورد انتظاری از عملکرد در هاله ای از ابهام فرو رفته است. در این گذار آنچه می تواند حیات بالنده و روبه رشد سازمانها ...
-
سرمایه اجتماعی لازمة نظم و انسجام اجتماعی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)رشد و تعالی جوامع و دستیابی انسان به آسایش و آرامش درخور طبیعت و فطرت او بر اساس آموزههای فرهنگهای اصیل الهی امکانپذیر است. توسعه اقتصادی جوامع پیشرفته امروز، نیازهای زندگی انسان را به خوبی تأمین نکرد. وجود سرمایه طبیعی ...
-
پلیس چابک و متغیـرهای تأثیـرگذار
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)یکی از کارکردهای عمده مدیریت، برنامهریزی است. برنامهریزی شالوده عناصر مدیریتی و فرایندی است که سازمانها در قالب آن، همه فعالیتها و کوششهای خود را برای تحقق اهداف مورد نظـر از جملـه چابکسازی و دستیابی به بهرهوری مناسب ...
-
نظارت بر کارکردهای پلیس در جهت تأمین حقوق شهروندی با تأکید بر اسناد بینالمللی
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)امروز پلیس در پرتو نگرش هنجاری شهروندمدارانه در فرایند تأمین امنیت جدید، بهناچار به مقولههای خدمات عمومی و حمایتگر و پیشگیری نیز رهنمون شده است؛ امری که هم اقتضائات خاص خود را دارد و هم حساسیتها و مطالبات ویژهای را ...
-
تهیه و هنجاریابی مقیاس سنجش عملکرد مدیران و فرماندهان ناجا
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2007-12-22)در این پژوهش به منظور تهیه و هنجاریابی یک مقیاس مداد-کاغذی برای سنجش عملکرد فرماندهان میانی و عالی نیروی انتظامی، ابتدا ادبیات موضوع مرور، و بر اساس آن، عوامل و شاخصهای اصلی عملکرد استخراج شد. سپس بر اساس آن شاخصها مقیاس ...
-
بررسی شیوههای مؤثر نظارت و کنترل رؤسای کلانتریها بر عملکرد کارکنان کلانتریهای استان کرمان
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-03-20)این تحقیق با عنوان بررسی شیوههای مؤثر نظارت و کنترل بر عملکرد کارکنان کلانتریهای استان کرمان تدوین شده است. محقق در این پژوهش بهدنبال یافتن پاسخ سؤالاتی بهشرح ذیل بوده است: 1. رؤسای کلانتریها از کدامیک از شیوههای نظارت ...
-
مدل مفهومی ارزیابی جامع عملکرد دستگاههای دولتی بر اساس رویکرد سنجش متوازن
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-03-20)ارزیابی و تعیین اهمیت و جایگاه هر یک از استراتژیهای سازمانی در تصمیم گیریهای راهبردی، تخصیص منابع و طرحهای توسعه هر سازمان تأثیر بسزایی دارد. در این میان اگر چه روشها و الگوهای متعددی بهمنظور ارزیابی عملکرد سازمان وجود ...
-
الزامات حقوق بشری پلیس در زمینه حقوق و آزادیهای شهروندان
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-03-20)دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد و امضاکننده اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بینالمللی حقوق مدنی و سیاسی و نیز اعلامیه اسلامی حقوق بشر، اجرای تکالیفی را برعهده گرفته و موظف است که تمامی ...
-
همانندسازی سازمانی ابزاری برای کنترل در سازمانها
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-03-20)در این مقاله مبانی نظری همانندسازی سازمانی به عنوان یکی از موضوعات مهم، که امروزه مورد توجه پژوهشگران سازمانی قرار گرفته، معرفی شده است تا امکان استفاده از آن توسط مدیران در زمینه بهبود عملکرد و کنترل رفتار کارکنان بررسی ...
-
عوامل مؤثر بر احساس توانمندی کارکنان
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-03-20)احساس توانمندی کارکنان در واقع ادراک کارکنان از توانمندیهای آنان است که تحت تأثیر عوامل مختلفی است. صاحبنظران حوزه مدیریت منابع انسانی بعضی ازاین عوامل را شناسایی و آنها را در کتابها و مقالات متعدد مطرح کرده اند. به دلیل ...
-
بررسی میزان آگاهی، ارتباط، رضایت و اعتماد مردم نسبت به دفاتر نظارت همگانی ناجا*
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-09-22)این تحقیق پیمایشی به منظور شناخت میزان آشنایی، ارتباط، رضایت و اعتماد مردم نسبت به دفاتر نظارت همگانی نیروی انتظامی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل افراد 15 ساله و بالاتر کل کشور است. اطلاعات مورد نیاز از یک نمونه ...
-
پیشگیری از جرم و اقدامات تقنینی مرتبط*
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-09-22)جوامع بشری، همیشه در صدد پیشگیری و یا کنترل جرم بوده اند. روزگاری، پیشگیری از جرم را در عقوبتهای سخت بدنی و جانی تا مجازاتهای سالب آزادی طولانی مدت به همراه کارهای شاقه می یافتند، برای پیشگیری از جرم، شناسایی علل و عوامل ...
-
رابطه ارزیابی عملکرد افسران پلیس و رضایتمندی کلی*
(بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration, 2008-09-22)اگرچه میزان نارضایتی از سیستم های ارزیابی عملکرد افسران پلیس در بسیاری از سازمانها به طور قابل توجهی زیاد است، تحقیق اخیر صورت گرفته در ششصد سازمان پلیس نشان داد که میزان رضایتمندی کلی به صورت چشمگیری در میان سازمانهایی ...



