گردشگری و توسعه
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
تجربه، ارزش درکشده و تمایلات رفتاری گردشگران با تأکید بر نقش میانجی رضایتمندی در زمان کوید 19 (مطالعۀ موردی استان مازندران)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)هنگامیکه گردشگران تجربۀ سفر را خوب ارزیابی و دریافت کنند، در ارزش درکشده و سطح رضایتمندی آنها تأثیر میگذارد و تمایلات رفتاری مثبت نشان میدهند. کوید 19 تلفات بیسابقهای بر گردشگری وارد کرده و باعث تغییر رفتار و سبک ...
-
بررسی قصد رفتاری و نگرش گردشگران به غذاهای محلی با استفاده از نظریۀ ارزشهای مصرف و فاکتور چشمانداز غذای مقصد
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)غذا همواره از اولویتهای اساسی و بسیار مهم زندگی افراد بوده است؛ از همین رو، خوردن غذاهای محلی در مقصد برای گردشگران نیز بسیار مهم است. این پژوهش با هدف بررسی قصد رفتاری و نگرش گردشگران به غذاهای محلی با استفاده از نظریۀ ...
-
شناسایی موانع اجرای رویههای پایداری در هتلهای چهار و پنج ستارۀ تهران: رویکردی کیفی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)رویه های پایداری در مراکز اقامتی بهویژه هتل ها از نظر مدیریت منابع مالی و انرژی اهمیت خاصی دارد؛ اما اجرایی شدن این رویه ها در این مراکز اقامتی، بهویژه در ایران که براثر اقلیم گرموخشک و تغییرات اقلیمی همواره با کمبود ...
-
فراتحلیل موانع توسعۀ گردشگری پزشکی در ایران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)این پژوهش با هدف فراتحلیل موانع توسعۀ گردشگری پزشکی در ایران انجام شده است. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و از نظر نوع توصیفی تحلیلی است. با توجه به هدف پژوهش، از روش فراتحلیل استفاده شده است. بدین منظور، 21 مقاله از پایگاههای ...
-
طراحی مدل بازاریابی دیجیتال برمبنای تئوری دادهبنیاد در صنعت گردشگری پزشکی ایران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بازاریابی دیجیتال در صنعت گردشگری پزشکی انجام شده است. این تحقیق در حیطهٔ تحقیقات توسعهای است که با روش کیفی انجام میشود. جامعهٔ آماری شامل مدیران شرکتهای تسهیلگر گردشگری پزشکی و مدیران بخش ...
-
شناسایی و اولویتبندی سازههای گردشگری آبی استان یزد
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)جاذبه های گردشگری آبی یکی از مهمترین منابع توسعۀ گردشگری در جهان به شمار می روند. سازه های آبی استان یزد، بهعنوان یکی از استان های بسیار کم برخوردار از منابع آبی، از توانمندی بسیاری در تمدن سازی در گذشته و تبدیل ...
-
تحلیل سیمای رفتاری گردشگران در توسعۀ سرمایۀ انسانی و اجتماعی جامعۀ محلی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2025-03-21)توسعۀ گردشگری تأثیرات متعدد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در جامعۀ محلی دارد. هدف این پژوهش بررسی نقش سیمای رفتاری گردشگران در توسعۀ سرمایۀ انسانی و اجتماعی جامعۀ محلی است. پژوهش از نوع توصیفی ـ پیمایشی است. جامعۀ آماری ...
-
طراحی الگوی گردشگری روستایی و کشاورزی و ارائۀ راهکارهای عملیاتی توسعۀ کسبوکار
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)هدف از این پژوهش بررسی گردشگری روستایی و کشاورزی و ارائۀ راهکارهای عملیاتی توسعۀ کسبوکار است. پژوهش از نظر هدف توسعهای ـ کاربردی، از لحاظ روش کیفی و از نظر روش اجرا آمیزهای از تحلیل محتوای کیفی است. جامعۀ آماری دربردارندۀ ...
-
برندسازی مقصد گردشگری بر مبنای قابلیتهای محیطی مورد مطالعه: شهرستان نظرآباد
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)یکی از رویههای نوین در شناساندن و ادراک مکانها بهعنوان مقصد گردشگری که در فضای رقابتآمیز کنونی میتواند پیشران توسعة این فعالیتها شود برندسازی است. هدف از این پژوهش تعیین برند گردشگری درخور برای شهرستان نظرآباد استان ...
-
الگووارۀ توسعۀ گردشگری ماجراجویانه در استان ایلام
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)پژوهش پیشرو با روش دادهبنیاد و با هدف ارائۀ الگویی برای توسعۀ گردشگری ماجراجویانه صورت گرفته است. روش پژوهش کیفی بوده که از راه مصاحبۀ هدفمند شکل گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش شامل استادان دانشگاهی، مدیران سازمانهای ورزشی ...
-
طراحی الگوی توسعة گردشگری ورزشی منطقۀ آزاد بندر انزلی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی توسعۀ گردشگری ورزشی منطقۀ آزاد بندر انزلی بوده است. روش تحقیق، با رویکرد کیفی، روش دادهبنیاد (الگوی نظاممند اشتراوس و کوربین) است. پژوهش از نظر هدف بنیادی است و جمعآوری دادهها بهصورت ...
-
شناسایی و اولویتبندی عوامل ایجاد شرایط اضطراری (بحرانی) در تورهای گردشگری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)گردشگری، بهمنزلۀ نیاز اساسی جوامع امروزی، با بحرانهای گوناگون طبیعی و انسانی مواجه است که امنیت گردشگران را به خطر میاندازد. ازاینرو، پژوهش پیشرو با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل ایجاد شرایط اضطراری (بحرانی) در ...
-
بازیابی تصویر مقصد و اعتماد مسافران با رسانههای اجتماعی پس از بحران کرونا (مورد مطالعه: استان یزد)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)بحرانها، ازجمله بحران کرونا، بر جوامع تأثیرات عمیقی میگذارند و باعث از دست رفتن اعتماد عمومی میشوند؛ ازاینرو، برنامهریزی و اجرای راهبردهای مناسب برای بازیابی تصویر مقصد و افزایش اعتماد سازمان با استفاده از رسانههای ...
-
ارزیابی قدرت و جایگاه سازمان مدیریت گردشگری کلانشهر تهران از منظر مدیریتی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)امروزه تمامی مقصدهای گردشگری برای جذب گردشگر رقابت میکنند. سازمان مدیریت گردشگری به کمک این مقصدها میآید تا ظرفیتهای جذب گردشگر را با ارتقای برنامهریزی هماهنگ و مدبرانۀ عناصر تشکیلدهندۀ مقصد توسعه دهد. کلانشهر تهران، ...
-
طراحی الگوی گردشگری الکترونیکی با رویکرد دادهبنیاد
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)گردشگری الکترونیکی با پیشرفت زیرساختهای فنّاوری در سراسر جهان در صنعت گردشگری به کار گرفته میشود و توجه گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. هدف از انجام این پژوهش طراحی الگوی گردشگری الکترونیکی با رویکرد دادهبنیاد است. ...
-
اثر مسئولیت اجتماعی هتلها بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی تصویر برند، تعهد و رضایت مشتری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)با توجه به تعداد تأسیسات اقامتی موجود و شمار گردشگران، هتلها برای جذب هرچه بیشتر گردشگران باید با هم رقابت کنند. افزایش رقابت، تنوع در سلیقه و نیازهای مشتریان و ظهور فنّاوریهای جدید هتلها را ملزم به ارائۀ خدمات و تجربیات ...
-
توسعه و اعتبارسنجی الگویی برای سنجش ابعاد شیفتگی به برند مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهر تهران)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)پژوهش پیشرو با هدف شناسایی و اولویتبندی ابعاد شیفتگی به برند مقصد گردشگری اجرا شده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظـر نحـوۀ گـردآوری دادههـا جـزو پژوهشهای توصیفی است. جامعۀ آماری پژوهش تمامی گردشگران خارجی ...
-
عوامل مؤثر بر بازاریابی دیجیتال در گردشگری پزشکی با تأکید بر هوش مصنوعی (مورد مطالعه: شهر تهران)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)با پیشرفت روزافزون فنّاوریها و روشهای ارتباطی، استفاده از بازاریابی دیجیتال برای تبلیغات و ترویج خدمات و محصولات اهمیت بسیاری یافته است. صنعت گردشگری پزشکی یکی از صنایعی است که از این روشها یهرۀ فراوانی میبرد. با توجه ...
-
شناسایی عوامل مؤثر ارتباطات بینفرهنگی در توسعۀ گردشگری ایران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-12-21)ارتباطات بینفرهنگی نوعی تعامل برابر با گویندگان سایر زبانها و احترام به دیگر هویتهاست. توسعۀ گردشگری، یکی از صنایع پویا و مؤثر در اقتصاد کشورها، نیازمند ارتباطات مؤثر بینفرهنگی است. ارتباطات در تمام کنشهای زندگی اجتماعی ...
-
تحلیل اسناد بینالمللی مرتبط با قراردادهای سرمایهگذاری بینالمللی گردشگری ماجراجویانه
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2024-09-22)صنعت گردشگری ماجراجویانه صنعت ترکیبی بزرگی است که نیازمند سرمایهگذاریهای گوناگون و کلان است. این تنوع در صنعت گردشگری ماجراجویانه باعث میشود قراردادهای سرمایهگذاری این صنعت با اسناد گوناگونی از حقوق بینالملل ارتباط ...



