دوره 6, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بخش بندی بازار بر مبنای مزایای مورد انتظار شهروندان مشهد برای انتخاب مقصد گردشگری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)به منظور شناسایی نیازها و انتظارات گروههای مختلف گردشگران که هدف اصلی این پژوهش است، دادههای این مطالعه در بین شهروندان بالای 18 سال ساکن در شهر مشهد و به کمک ابزار پرسشنامه از 560 نمونه به صورت نمونه گیری در دسترس جمع ...
-
تحلیل عوامل موثر بر توسعه و تکامل مقصدهای گردشگری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)در دهههای اخیر، پیشبینی و تشریح سیر تحول و تکامل توسعه مقصدهای گردشگری، موضوعی چالشبرانگیز برای پژوهشگران حوزه گردشگری بودهاست. اهمیت این موضوع در آن است که پیشبینی و تشریح این فرآیند، عملا امکان هدایت توسعه به سوی ...
-
اولویتهای اصلاح نظام مالیاتی ایران با تاکید بر فعالیتهای گردشگری (رویکرد مدلسازی تفسیری ساختاری)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)یکی از ابعاد مهم برنامههای اصلاح مالیاتی در کشورهای مختلف جهان، اصلاح دستگاه وصول مالیات و به تبع آن مکانیزاسیون فرآیندهای مالیاتی است. در این ارتباط، میتوان به حوزههای مختلفی چون ثبتنام مودیان مالیاتی، دریافت و پردازش ...
-
بررسی اثرات گردشگری شهری بر کیفیت زندگی شهروندان (مطالعه ی موردی: شهریاسوج)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)توسعه ی گردشگری انواع مختلفی از اثرات را به همراه دارد که به طور کلی می توان آن ها را به اثرات و پیامدهای اقتصادی، محیطی و اجتماعی- فرهنگی تقسیم کرد که البته بسته به بافت و شرایط جامعه می تواند مثبت یا منفی باشد. در همین ...
-
تبیین عوامل موثر بر سطح حمایت ساکنین شهر تبریز از توسعه گردشگری (با تاکید بر ابعاد اجتماعی – فرهنگی )
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)امروزه نقش ساکنان محلی در تصمیمگیریهای مربوط به توسعه گردشگری امری حیاتی است. لذا شناخت میزان حمایت ساکنان محلی و تبیین عوامل موثر بر سطح حمایت، ضروری است. هدف این تحقیق بررسی میزان حمایت ساکنان از توسعه گردشگری با استفاده ...
-
عرضه خدمات اقامتی تجربهمحور از طریق باززندهسازی خانههای تاریخی(نمونه مورد مطالعه: محله تاریخی علیقلیآقا، اصفهان، ایران)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)مراکز اقامتی تجربهمحور زمینه کسب تجربههای جدیدی را برای گردشگر ایجاد میکنندکه در هیچ جای دیگری نظیر آن وجود ندارد. در خدمات تجربه محور هدف آن است که اقامت و پذیرایی با درگیر کردن حواس پنجگانه گردشگر رویدادی خاطرهانگیز ...
-
تأثیر اقدامات بازاریابی رابطه مند آژانس های مسافرتی بر رفتار خرید بسته های ایرانگردی مورد مطالعه:آژانسهای مسافرتی شهر تهران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)گردشگری اساساً فعالیتی اجتماعی، کسبوکاری بزرگ و از مهمترین بخشهای اقتصادی دنیاست که محصولات آن در قالب بسته-های گردشگری بهصورت ترکیبی از پیش برنامهریزیشده و با قیمتی جامع، به فروش میرسند. در ایران فروش بستههای ...
-
عوامل مؤثر بر رضایت کلی گردشگران با نقش میانجی ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2017-05-22)مقدمه: با رشد صنعت گردشگری، اهمیت سنجش رضایت گردشگران به مثابه ابزاری برای رشد و ایجاد مزیت رقابتی، مورد توجه قرار گرفتهاست. توجه به مسئله گردشگری زمانی مهم جلوه میکند که بدانیم بر اساس آمارهای موجود، صنعت گردشگری دومین ...



