دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مدل ترکیبی پیش بینی تقاضای گردشگری داخلی شهر تهران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)در سالهای اخیر با تغییر الگوی تعطیلات و شکلگیری تعطیلات کوتاهمدت، شهرها فرصتی برای توسعه گردشگری پیدا کردند. به همین منظور پژوهش حاضر سعی دارد ابتدا 4 نوع از مهمترین انواع گردشگری داخلی شهر تهران را شناسایی و سپس مدلهایی ...
-
شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وبسایتهای گردشگری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)یکی از مشکلات استفاده از اینترنت برای انجام کارها و خرید اجزاء بسته سفر گردشگری، سردرگمی مصرفکننده در هنگام خرید است که حتی ممکن است نتایج منفی، مانند رها کردن خرید، نیز داشته باشد. ازاینرو هدف این پژوهش شناسایی عوامل ...
-
ارزیابی کیفیت خدمات دفاتر گردشگری مبتنی بر ادراک مراجعین (موردمطالعه: شهر یزد)
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)سفر واژهای کوچک اما پرمعناست که از آغاز آفرینش همراه بشر بوده است. اگر بر سفر نام گردشگری نهاده و آن را از منظر اقتصاد مطالعه کنیم با یکی از سودآورترین صنایع در عرصه بینالمللی روبرو میشویم. در همین راستا دفاتر گردشگری ...
-
شناسایی و ارزیابی شاخص های سنجش کیفیت محیط روستاهای هدف گردشگری، مطالعه موردی: روستاهای هدف گردشگری استان تهران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)عدم توجه به کیفیت محیطی به عنوان یکی از اجزای اساسی توسعه پایدار میتواند منجر به تغییرات غیر قابل قبول محیطی و برآشفتگی سیستمهای اقتصادی،اجتماعی- فرهنگی و زیست محیطی روستاهای هدف گردشگری گردد.لذا پژوهش حاضر با هدف، شناسایی ...
-
تحلیل ساختاری استراتژی های خلق ارزش برند مقصد گردشگری یزد
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)ارزش آفرینی برای مقصد اهرمی است که انتخاب را برای مقاصد رقم میزند. با توجه به اهمیت موضوع فوق، در پژوهش حاضربه بررسی مدل های موجود در خصوص برند سازی، مدیریت برند، توسعه برند و دوباره سازی برند در صنعت گردشگری پرداخته شد. ...
-
تحلیل مسیر از نوآوری بازاریابی تا ارزش ویژه برند در صنعت رستوران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)امروزه با وجود رقابت شدیدی که در صنعت رستوران وجود دارد، اتخاذ نوآوریهای بازاریابی جهت کسب رضایت مشتریان امری اجتنابناپذیر است. اکثر شرکتها بدنبال تعاملات توصیهای شفاهی و اینترنتی که توسط مشتریان راضی صورت میگیرد، جهت ...
-
نگرش هتلداران مقصد گردشگری رامسر نسبت به اقدامات کاهشی-سازگاری در برابر تغییر اقلیم
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)ارتباط صنعت هتلداری با آبوهوا، مانند رابطهی نوزاد و آغوش میباشد. تحقیق حاضر با هدف سنجش نگرش مدیران صنعت هتلداری در مقصد گردشگری رامسر نسبت به اقدامات کاهشی/سازگاری انجام شده در برابر تغییرات آبوهوا و اولویتبندی این ...
-
واکاوی مطالعات گردشگری ایران از بعد موضوعی و روششناختی و ترسیم آینده مطالعات پژوهشی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-05-22)یکی از نیازهای هر زمینه مطالعاتی شناسایی روندهای موجود و بررسی شکاف نظری در مطالعات قبلی است تا از این طریق بتوان مسیر مطالعات آتی را مشخص نمود؛ مطالعات گردشگری نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا هدف پژوهش حاضر این است که ...



