دوره 9, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • چارچوب مفهومی هوشمندی مقصدهای گردشگری شهری با رویکرد فراترکیب 

    ضیائی, محمود؛ دلشاد, علی؛ تقوی فرد, محمدتقی؛ تاج زاده نمین, ابوالفضل اردشیر (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    توسعه سریع فناوری در گردشگری و ظهور گردشگری هوشمند، توجه مدیران و سیاستگذاران مقصدها را به فرصت‏هایی که از تطبیق راهبرد هوشمندی در سطح مقصدهای گردشگری ایجاد می گردد، جلب نموده است. بر این اساس، گونه شناسی جدیدی برای مقصدها ...

  • مدل‌سازی پیامدهای توسعه پایدارِ گردشگریِ فرهنگی؛ رویکرد آمیخته 

    نیک بین, مهنا؛ ضرغام بروجنی, حمید؛ صالحی امیری, سید رضا؛ محمدخانی, کامران؛ غفاری, فرهاد (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    توسعه پایدار نقطه ایده‌آل صنعت گردشگری و یکی از اهداف عینی این صنعت در قرن بیست و یکم محسوب می‌شود. گردشگری فرهنگی در صورت برنامه‌ریزی و مدیریت ضعیف می‌‎تواند دارای جنبه‌های ناپایدار و پیامدهای جبران‌ناپذیری باشد. لذا بررسی ...

  • تحلیلی بر توزیع فضایی بازی های بومی و محلی در نواحی روستایی مطالعه موردی : روستاهای بخش خورش رستم 

    رکن الدین افتخاری, عبدالرضا؛ پورطاهری, مهدی؛ درخشان, مهدی (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    نحوه ی پراکندگی پدیده های انسانی در فضا چگونه است و محیط باعث چه نوع تفاوتهایی می گردد؟ و چرا نحوه ی قرارگیری پدیده های انسانی در موقعیت های مکانی مختلف، متفاوت می باشد بدین معنی که ممکن است توزیع یک پدیده در مناطق کوهستانی ...

  • بررسی قصد کارآفرینی اجتماعی دانشجویان در صنعت گردشگری با تاکید بر نقش آموزشی دانشگاه‌ها 

    کریمی حصاری, فرشید؛ روستا, علیرضا؛ مرادی, سعید (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    یکی از رویکردهای مهم در مبانی نظری برای تبیین رفتار کارآفرینی، مدل‌های قصد است. در پژوهش حاضر، از میان عوامل مختلف زیست‌بوم کارآفرینی و مدل‌های قصد، چهار ویژگی روان‌شناسیِ فردی شامل قصد کارآفرینی اجتماعی، خود-کارامدی، همدلی ...

  • گردشگری خرید و چالشهای عملکردی بازارهای فرامنطقه ای نمونه کاوی: چهارراه رسولی زاهدان 

    شهبازی, امیر حمزه؛ سرگزی, زینب؛ نخزری مقدم, محبوبه (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    گردشگری‌خرید، در انتخاب مقصد‌ گردشگران، همچنین تجربه و انگیزه گردشگران بسیار موثر است. بازار چهارراه رسولی زاهدان، علیرغم بیش از نیم قرن سابقه و چند هزار شاغل، هنوز، با ناکارآمدی چشمگیر مواجه است. هدف پژوهش، تبیین عوامل ...

  • راهبردهای مدیریت برند داخلی در هتل های شهر تهران : مطالعه ای کیفی 

    شفیعا, سعید؛ سیدنقوی, میرعلی (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    مدیریت برند، یکی از اقدامات توسعه دهنده و پایدار کننده ی کسب و کارهای خدماتی و غیر خدماتی است. از آنجا که در بخش خدمات، منابع انسانی مهمترین سرمایه به حساب می آید، برنامه های مدیریت برند داخلی به عنوان مکمل طرح های برندسازی ...

  • بررسی موانع پذیرش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دفاتر خدمات مسافرتی شهرستان کرج 

    یاوری گهر, فاطمه؛ محمودزاده, سید مجتبی؛ ایل غمی سراسکانرود, پیمان (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در تمامی ابعاد فعالیت‌های روزمره کسب و کارها نفوذ کرده و رشد و توسعه آنها را تحت تاثیر قرار داده است. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع پذیرش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در کسب‌ ...

  • شناسائی و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت روابط برخط با گردشگران در شرایط عدم قطعیت 

    حقیقی نسب, منیژه؛ ناظمی, آسیه؛ صابریان, فاطمه (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    پژوهش حاضر با هدف اکتشاف عوامل مؤثر بر این امر و روابط میان آن ها انجام شده و در نهایت، مدل سازی مدیریت روابط برخط با مشتریان در صنعت گردشگری ایران در شرایط عدم قطعیت با بهره گیری از روش دیمتل خاکستری صورت گرفته است. این ...

  • رهیافت‌های پیشگیری از وقوع جرم علیه گردشگران خارجی در ایران: مورد مطالعه کلان‌شهر تهران 

    بیات, ناصر؛ داودی دهاقانی, ابراهیم؛ سوری, محمدحسن (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    امنیت از کلیدی‌ترین نیازهای رشد و توسعه گردشگری است. هدف این پژوهش شناخت رهیافت‌های پیشگیری از جرم علیه گردشگران خارجی در کلان‌شهر تهران است. پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و براساس نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی-پیمایشی در چارچوب ...

  • طراحی مدل توسعه بوم گردی روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه 

    مرادی, حشمت؛ پورسعید, علیرضا؛ واحدی, مرجان؛ آرایش, محمد باقر (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    پژوهش حاضر به منظور طراحی مدل توسعه بوم گردی روستاهای هدف گردشگریاستان کرمانشاه با روش کمی-کیفی صورت گرفت . تحلیل داده های کیفی با نرم افزار maxqda12 در قالب 3 مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد. ...

  • دسته بندی مدل های کسب وکار پلتفرم های تور و فعالیت با استفاده از تحلیل خوشه ای 

    قادری, اسماعیل؛ تقوی فرد, محمدتقی؛ باپیری, جعفر (انجمن علمی گردشگری ایران, 2020-03-20)
    پلتفرم های تور و فعالیت، کسب وکارهای نوینی در صنعت گردشگری هستند که در چند سال اخیر بیشترین اثر را در دیجیتالی شدن بخش تور و فعالیت داشته اند. هدف این مطالعه دسته بندی مدل های کسب وکار این پلتفرم ها است. در واقع، با توجه ...