دوره 7, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین الگوی طبیعتگردی و کاهش فقر در روستاهای منتخب شرق استان سمنان: مطالعهای کیفی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)این مقاله بر فرایند طبیعتگردی و کاهش فقر در روستاهای منتخب شرق استان سمنان (قلعه بالا، ابر و رضاآباد) متمرکزشده است؛ بنابراین سعی شده است تا تجربه زیسته طبیعتگردی و کاهش فقر این روستاها از طریق نظریه زمینهای (نسخه اشتراوس ...
-
توسعه صنعت گردشگری از طریق برندسازی صنایع دستی
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)این پژوهش با هدف توسعه گردشگری اصفهان از طریق برندسازی برای برای صنایع دستی اصفهان از طریق مدل PCDL انجام گرفته است. پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته (کیفی و کمی) می باشد که در مراحل مختلف تحقیق از روشهای کیفی و کمیِ دلفی فازی، ...
-
شناسایی عوامل تاثیرگذار بر گردشگران در مصرف غذاهای محلی : مورد مطالعه استان گیلان
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)غذاهای محلی نقش مهمی در معرفی مقاصد گردشگری ایفا میکنند و باعث جذب گردشگر میشوند. امروزه گردشگری غذا بهعنوان یکی از جذابترین و محبوبترین انواع گردشگری شناختهشده است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل تاثیرگذار بر ...
-
عوامل ادراکی موثر بر تمایل گردشگران مسلمان خارجی به انتخاب محصولات حلال
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)امروزه برند حلال صرفا یک مفهوم مذهبی و الزام دینی نبوده و به یک یا چند قومیت خلاصه نمیشود بلکه تبدیل به یک نماد جهانی برای تضمین کیفیت و انتخاب شیوه زندگی مشخص در قلمرو کسبوکار و تجارت شده است. از طرفی حلال به عنوان ...
-
استخراج قوانین حاکم بر قصد استفادة کاربران ایرانی از اپلیکیشنهای گردشگری موبایل با استفاده از عوامل فردی مبتنی بر تئوری مجموعة راف
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)محبوبیت فزایندة فنآوریهای تلفن همراه در سالهای اخیر معنای خدمات در صنعت گردشگری را به کلی تغییر داده و اپلیکیشنهای گردشگری موبایل یک کانال مستقیم ارتباطی با مشتریان را قبل، در طول سفر و بعد از سفر برای شرکتهای فعال ...
-
بررسی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر پذیرش اینترنت در توسعه گردشگری سلامت
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)گردشگری و اقتصاد مربوط به آن در حال حاضر، در تغییر و تحول بوده و یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است و نقش حیاتی را در اقتصاد جهانی ایفا میکند. گردشگری درمانی به عنوان یکی از ابعاد گردشگری، هرگونه مسافرت برای درمان ...
-
واکاوی موانع توسعه گردشگری پزشکی در ایران با تاکید بر الزامات سیاستگذاری
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)گردشگری پزشکی بعنوان یکی از شاخه های گردشگری سلامت، پدیده ای رو به رشد در قرن21 است که یکی از سریع ترین رشدهای بازار گردشگری را داراست. علی رغم قابلیت های ایران در گردشگری پزشکی، آمارها نشان می دهد سهم ایران از درآمدهای ...
-
بررسی پیوندهای پسین و پیشین صنعت هتلداری برای افزایش تولید و اشتغال در ایران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)صنعت هتلداری یکی از ارکان اصلی فعالیت گردشگری است؛ بهطوریکه بسیاری از کشورها با سرمایهگذاریهای هنگفت در بخش هتلسازی، بهدنبال جذب گردشگران بیشتر و در نتیجه رشد و توسعه فعالیت گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی هستند. ...
-
طراحی الگوی معیارهای ارزیابی عملکرد بازاریابی در صنعت گردشگری ایران
(انجمن علمی گردشگری ایران, 2019-02-20)ارزیابی عملکرد یکی از مهمترین دستور کارهای مدیریت است؛ زیرا کلید دستیابی به بهبود مستمر در توانایی ارزیابی و سنجش مداوم عملکرد است. بسیاری از صنایع نیز اهمیت ارزیابی مداوم عملکرد را درک کردهاند و سیستمهای ارزیابی عملکرد ...



