مرور دوره 12, شماره 28 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
مطالعه شیوههای خلق شخصیتهای باورپذیر در متون نمایشی رادیو
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)شخصیت پایه و اساس زندگی، درام و نمایشنامه است و ارائه موضوعات در قالب نمایش و با طراحی شخصیتهای باورپذیر میتواند در ارائه مفهوم به مخاطب مؤثرتر عمل کند. چون رادیو، رسانهای است تخیلپذیر و قدرت تأثیر و نفوذش از این رهگذر ...
-
بازنمایی ابعاد هویت فرهنگی در مجموعه انیمیشن باب اسفنجی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)این پژوهش، با هدف بررسی مؤلفههای فرهنگی مجموعه انیمیشنهای پربیننده کودکان انجام یافت. روش پژوهش، تحلیل محتوای کیفی از نوع قیاسی بود. جامعه آماری شامل 15 قسمت مجموعه انیمیشن باب اسفنجی، شلوار مکعبی تولید شده توسط کمپانی ...
-
مقایسه نقش سبکهای رهبری تحولآفرین و خدمتگزار درتوانمندسازی کارکنان سازمان صدا و سیمای مرکز مازندران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)پژوهش پیشرو با هدف مقایسه نقش سبکهای رهبری تحولآفرین و خدمتگزار در توانمندسازی کارکنان صداوسیمای مرکز مازندران انجام شد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و روش پیمایشی که ابزار جمعآوری اطلاعات متغیر مستقل پرسشنامه استاندارد ...
-
نظریه مانستربرگ: «ذهن» ماده خام سینما،یا سینما هنرِ«ذهن» بهمثابه کنش ادراکی
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)هوگو مانستربرگ در سال ۱۹۱۶ بهعنوان نخستین نظریهپرداز فیلم بر مبنای فلسفه ایدهآلیستی کانت به تجزیه و تحلیل هنر نوپدیدار سینما مبادرت ورزیده است. بسیاری از تحلیلگرانی که پس از وی به تحلیل و واکاوی نظریة فیلم وی «فتو پلی: ...
-
تحلیل نشانهشناختی اینفوگرافیک و موشن گرافیکهای پخش شده از شبکههای تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران در سال 1396
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)مقاله بر آن است بر مبنای دو نظریه «چارچوبسازی» و «طرحذهنی»، انواع اینفوگرافیک را بهعنوان یکی از مؤثرترین راهکارها برای بهبود درک مخاطب و انتقال موفق پیامهای رسانهای معرفی نماید.بر این اساس 37 اینفوگرافیها و موشنگرافیکهای ...
-
سیاست رسانهای شبکه پرس تی وی در ارائه تصویر ایران به مخاطبان انگلیسی زبان: مطالعه موردی برنامه ایران
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی بهعنوان مهمترین درگاه رسانهای جمهوری اسلامی ایران به سوی مخاطبان انگلیسی نیازمند تدوین چارچوبهای سیاستی متقن و مبتنی بر دانش و تخصص میباشد. آنچه مقاله پیشرو بدان میپردازد، ارزیابی و بررسی ...
-
شبکههای اجتماعی مجازی و تولید شایعات در انتخاباتِ سیاسی (مطالعه موردی: شبکه اجتماعی اینستاگرام)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)پژوهش کیفی پیشرو که با روش اتنوگرافی انجام گرفته است، به دنبال پاسخ به این سؤال است که شبکههای اجتماعی مجازی در تولید شایعات انتخابات سیاسی در کشور چه نقش و کارکردی دارند؟ جامعه آماری پژوهش، صفحات فارسی زبان شبکه اجتماعی ...
-
تحلیل روایتِ فیلم مستند سیاسی (مطالعه موردی: فیلم مستند «به روایت دربار» و «ایران و غرب»)
(دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانIRIB University, 2019-02-20)در این مقاله با استفاده از تحلیل روایت از منظر اقناعی، دو مستند سیاسی درباره «انقلاب اسلامی ایران در سال 57»، مورد مطالعه قرار گرفتهاند. مستندهای مورد نظر «به روایت دربار» و «ایران و غرب(قسمت اول)» بهترتیب محصول صدا و ...



