مرور پژوهشهای برنامه درسی بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 185
-
اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس مطالعات اجتماعی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد دانشآموزان پایه ششم است. در این پژوهش روش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل و آزمایش استفاده شد. جامعۀ آماری دانشآموزان دختر پایه ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای خودتعیینگری بر خودنظمدهی تحصیلی و سرسختی روانشناختی دانشآموزان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2020-08-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای خودتعیینگری بر خودنظمدهی-تحصیلی (نظمدهی بیرونی، نظمدهی درونفکن، نظمدهی همانندسازی و نظمدهی درونی) و ابعاد سرسختی روان شناختی (چالش، تعهد و کنترل) دانشآموزان بود. پژوهش ...
-
اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر رفتارهای جامعهپسند دانشآموزان (کمککردن، همکاری و سهیمشدن)
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)در سالهای اخیر ظهور روانشناسی مثبتنگربستر مناسبی برای پرداختن به موضوعات اخلاقی و از جمله رفتارهای جامعهپسند فراهم آورده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر رفتار جامعهپسند دانشآموزان دختر بود. از ...
-
اثربخشی روش تدریس علوم تجربی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد فولن بر تفکر انتقادی و خلاقیت دانشآموزان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی روش تدریس علوم تجربی دوره ابتدایی بر اساس رویکرد فولن بر تفکر انتقادی و خلاقیت دانش آموزان بود. روش پژوهش، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون–پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش را دانشآموزان ...
-
اثربخشی روش های نقشه ی مفهومی در مقایسه با روش سخنرانی بر بازدههای شناختی دانشآموزان در درس علوم تجربی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)پژوهش حاضر با هدف اثربخشی روش نقشههای مفهومی در مقایسه با روش سخنرانی بر بازدههای شناختی دانشآموزان در درس علوم تجربی انجام شد. بازدههای شناختی شامل یادداری و درک و کاربست مطالب آموخته شده در نظر گرفته شد. برای این ...
-
اثربخشی ساخت گروهی نقشه مفهومی بر یادگیری معنی دار زبان انگلیسی دانش آموزان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)هدف این پژوهش تعیین تأثیر ساخت گروهی نقشة مفهومی بر پیشرفت و یادگیری معنیدار خواندن و درک مطلب انگلیسی دانشآموزان است. به این منظور از یک طرح نیمه آزمایشی پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه شامل 51 ...
-
ارائه الگوی جاری برنامه درسی با نشاط در دوره ابتدایی: رویکرد داده بنیاد
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2023-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی الگوی جاری نشاط در برنامه های درسی مقطع ابتدایی بود. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش داده بنیاد انجام گرفت. مشارکت کنندگان بالقوه پژوهش شامل کلیه کارگزاران دخیل در نشاط در برنامه های درسی دوره ...
-
ارائه مدل اجرایی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در نظام آموزشی ایران
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2022-08-23)تحقیق حاضر، یک پژوهش کاربردی است که با هدف طراحی مدل اجرایی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی در نظام آموزشی ایران انجام شد. رویکرد پژوهش از نوع کیفی و راهبرد آن مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. روش گردآوری داده ها در این پژوهش ...
-
ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسؤولیت¬های استادان، برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2012-09-22)هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی کیفیت مسؤولیتهای استادان، ادراک دانشجویان از برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس می باشد. جامعهی آماری این پژوهش تمامی دانشجویان ورودی ...
-
ارائهی الگوی مطلوب طراحی برنامهی درسی بین رشتهای کارشناسی علوم اجتماعی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2012-02-20)اکنون برنامهی درسی حوزهی علوماجتماعی دربرگیرندهی رشتهها و گرایشهایی است که جمعاً دارای 8 شاخه است. در ساختار نظامهای آموزشی پیشرفته دنیا، همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و بیشتر کشورهای اروپایی، علوم اجتماعی دارای ...
-
ارائهی مدل معادله ساختاری اثربخشی برنامه درسی تجربه شدهی دانشجویان و توسعهی شایستگی رهبری آنان- دانشگاه شیراز
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2013-09-23)هدف کلی این پژوهش، بررسی رابطهی بین ادراک دانشجویان از اثر بخشی برنامه درسی تجربه شده و توسعهی شایستگیهای رهبری آنان در قالب یک مدل معادلهی ساختاری بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیهی دانشجویان ...
-
ارائهی مدلی برای رضایت از یادگیری در مدارس هوشمند بر اساس خودکارآمدی کامپیوتر، قابلیت سیستم، ویژگی محتوی و تعامل با نقش واسطه-ای انتظار عملکرد و جو یادگیری
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-08-23)هدف از پژوهش حاضر، ارائهی مدلی برای رضایت از یادگیری بر اساس نظریهی شناختی- اجتماعی بندورا در مدارس هوشمند است. به این منظور تعداد 383 نفر (210 پسر و 173 دختر) از دانشآموزان پایهی دوم راهنمایی مدارس هوشمند شهر شیراز ...
-
ارزشیابی از اجرای آزمایشی طرح آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی در پایه دوم راهنمایی در دروس علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2012-09-22)هدف از این طرح، ارزشیابی ازتحقق اهداف طرح آموزش مبتنی بر رویکردهای تربیتی در دروس علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی پایه دوم راهنمایی است. جامعهی مورد مطالعه دانشآموزان پایهی دوم راهنمایی استانهای سیستان و بلوچستان، گلستان ...
-
ارزشیابی از فرآیند یاددهی- یادگیری، سازماندهی، تحقق اهداف و محتوای برنامه درسی دوره ی پیش دبستانی کم توان ذهنی: مدل هاموند
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2017-02-19)مطالعه حاضر با هدف ارزشیابی از برنامه درسی دوره پیشدبستانی دانشآموزان کمتوان ذهنی صورت گرفت. روش تحقیق ارزشیابانه و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، معلمان و اولیای دانشآموزان مراکز استثنایی استان آذربایجان غربی و ...
-
ارزشیابی برنامة درسی بر اساس توجه به شایستگیها از دیدگاه دانشجویان رشتة مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شیراز
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2019-02-20)در دنیای امروز، اکثر سازمانهای آموزشی به دلیل پاسخگو نبودن برنامههای درسی سنتی، به سمت تدوین برنامههای درسی شایستگیمحور، روی آوردهاند. هدف این مطالعه نیز، ارزیابی وضعیت موجود برنامةدرسی مهندسی فناوری اطلاعات بود که ...
-
ارزشیابی برنامهی درسی اجراشدهی مراکز متوسطه تیزهوشان در شیراز از دیدگاه دبیران با استفاده از الگوی cipp
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-02-20)مقالهی حاضر با هدف کلی ارزشیابی برنامهی درسی تیزهوشان با تأکید بر مدل cipp انجام شده است. اطلاعات این پژوهش به صورت توصیفی میباشد. نمونه پژوهش شامل 120 نفر از دبیران مراکز تیزهوشان بود که به شیوه نمونهگیری خوشهای ...
-
ارزشیابی جایگاه هوش فرهنگی در برنامه درسی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-02-20)هدف اصلی پژوهش حاضر ارزشیابی جایگاه هوش فرهنگی در برنامه درسی قصد شده رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان بود. جامعه مورد پژوهش شامل تمامی دانشجویان و اعضای هیأت علمی رشته مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان و نیز تمامی ...
-
ارزشیابی کیفیت عناصر برنامه درسی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)مطالعة حاضر با هدف ارزشیابی کیفیت عناصر برنامه درسی آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران انجام گرفت. برای این منظور از مقیاس طراحی شده توسط محققین که هفت عنصرِ هدف، محتوا، رسانه، طراحی، سازماندهی ...
-
ارزیابی اثربخشی بکارگیری مدل طراحی آموزشی دیک و کری در آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2016-08-22)اهداف: یکی از دغدغههای امروز سازمآنها در بحث آموزشهای ضمن خدمت و توسعه کارکنان، اثربخشی دورههای آموزشی است. هدف این مطالعه، بهکارگیری و سنجش اثر بخشی مدل طراحی آموزشی دیک و کری در برنامههای آموزش ضمن خدمت کارکنان ...
-
ارزیابی اخلاق حرفهای استادان دانشگاه شیراز از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد و دلالتهای تربیتی آن در برنامهریزی درسی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2013-09-23)پژوهش حاضر، در راستای بررسی عوامل مؤثر بر فرآیندهای یاددهی-یادگیری به عنوان یکی از عناصر برنامهی درسی، به بررسی اخلاق حرفهای استادان دانشگاه شیراز از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد، مقایسه نظرات دانشجویان دو جنس در مورد ...



