ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسؤولیت¬های استادان، برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه
(ندگان)پدیدآور
محمدی, مهدیناصری جهرمی, رضارحمانی, هادیمعینی شهرکی, هاجرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی کیفیت مسؤولیتهای استادان، ادراک دانشجویان از برنامهی درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس می باشد. جامعهی آماری این پژوهش تمامی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 89-90 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و تمامی استادان شاغل در این دانشگاه بوده است. با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای 581 نفر دانشجو و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده 117 نفر از استادان بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه کیفیت مسؤولیتهای استادان، پرسشنامهی ادراک دانشجویان از برنامهی درسی پنهان و پرسشنامهی دستاوردهای دانشجویان بود که بین دانشجویان توزیع گردید هم چنین از پرسشنامهی دستاوردهای دانشجویان نیز استفاده شد که در اختیار استادان قرار گرفت. نتایج نشان داد که: متغیرهای برونزاد تدریس، نظارت، خدمات اجتماعی و پژوهش گری پیشبینی کنندهی مثبت و معنادار دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند. متغیرهای تدریس، نظارت، خدمات اجتماعی و پژوهشگری پیشبینی کنندههای مثبت و معنادار متغیرهای ساختار دانشگاه و ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و پیشبینی کنندهی منفی و معنادار متغیر روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگرمی باشند. کنترل متغیرهای برونزاد نشان داد که متغیرهای ساختار دانشگاه، ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و نیز روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگر بهطور مستقیم پیشبینی کنندهی معنادار متغیرهای دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند.
کلید واژگان
مسؤولیتهای استادانبرنامهی درسی پنهان
دانشجو
دستاورد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسیسازمان پدید آورنده
دانشگاه شیرازدانشگاه شیراز
دانشگاه شیراز
دانشگاه شیراز




