• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های برنامه درسی
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل توضیحی ادراک دانشجویان از کیفیت مسؤولیت¬های استادان، برنامه‌ی ‌درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, مهدیناصری جهرمی, رضارحمانی, هادیمعینی شهرکی, هاجر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.005 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی کیفیت مسؤولیت‌های استادان، ادراک دانشجویان از برنامه‌ی ‌درسی پنهان و دستاوردهای آنان از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس می باشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش تمامی دانشجویان ورودی سال تحصیلی 89-90 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس و تمامی استادان شاغل در این دانشگاه بوده است. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه­ای مرحله­ای 581 نفر دانشجو و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده 117 نفر از استادان به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش‌نامه کیفیت مسؤولیت­های استادان، پرسش‌نامه‌ی ادراک دانشجویان از برنامه‌ی ‌درسی پنهان و پرسش‌نامه‌ی دستاوردهای دانشجویان بود که بین دانشجویان توزیع گردید هم چنین از پرسش‌نامه‌ی دستاوردهای دانشجویان نیز استفاده شد که در اختیار استادان قرار گرفت. نتایج نشان داد که: متغیرهای برون‌زاد تدریس، نظارت، خدمات اجتماعی و پژوهش گری پیش‌بینی کننده‌ی مثبت و معنادار دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند. متغیرهای تدریس، نظارت، خدمات اجتماعی و پژوهش‌گری پیش‌بینی کننده‌های مثبت و معنادار متغیرهای ساختار دانشگاه و ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و پیش‌بینی کننده‌ی منفی و معنادار متغیر روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگرمی باشند. کنترل متغیرهای برون‌زاد نشان داد که متغیرهای ساختار دانشگاه، ارتباط متقابل استادان و دانشجویان و نیز روابط میان فردی دانشجویان با یک دیگر به‌طور مستقیم پیش‌بینی کننده‌ی معنادار متغیرهای دستاوردهای دانشجویان از تحصیل می باشند.
    کلید واژگان
    مسؤولیت‌های استادان
    برنامه‌ی ‌درسی پنهان
    دانشجو
    دستاورد

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه شیراز
    دانشگاه شیراز
    دانشگاه شیراز
    دانشگاه شیراز

    شاپا
    2251-6794
    URI
    https://dx.doi.org/10.22099/jcr.2012.1945
    http://jcr.shirazu.ac.ir/article_1945.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/281836

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب