مرور دوره 6, شماره 19 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
بررسی تأثیر دو مؤلفه نحویِ وجهیت و تعدی در بازنمود خود و دیگری در متون مطبوعاتی در چارچوب تحلیل گفتمان انتقادی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)در این پژوهش با استفاده از مفاهیم و ابزارهای زبانشناختی در تحلیل گفتمان انتقادی (با بررسی دو مؤلفه تعدی و وجهیت در چهل متن منتخب از روزنامهها) چگونگی بازنمود خود و دیگری، در پارهای از متون مطبوعاتی معاصر نشان داده شده ...
-
تبیین نقش نظارتی رسانهها با تاکید بر نقش رسانه ملی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)هدف این مقاله، تبیین نقش نظارتی رسانهها و بهطور خاص، نقش نظارتی رسانه ملی بر حاکمیت، و بیان موانع عدم تحقق این کارکرد رسانه ملی است. مقاله طی دو بخش به این موضوع پرداخته است. در بخش نخست، با روش اسنادی و بخش دوم با روش ...
-
تحلیلی بر بازنمود گفتمان مشروعیت وبری در متن رسانهای مطالعه موردی مستند «سفر انقلابی
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)این نوشتار، با تعریف دوگانه گفتمان مشروعیت سیاسی، به گفتمان وبری و گفتمان فوکویی، به بازشناسی چگونگی پرداخت رسانهای در جهت تسری گفتمان خودی در باب مشروعیت سیاسی میپردازد. مطالعه موردی این مقاله را مستند گزارشی «سی.ان.ان» ...
-
تدوین مدل انتشار اطلاعات در زمینه انحرافات اجتماعی از طریق رسانه ملی ایران
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)مقاله حاضر برگرفته از پژوهشی است که تدوین مدل انتشار اطلاعات در زمینه انحرافات اجتماعی از طریق رسانه ملی ایران را بررسی و ممکن میسازد. نتایج بهدست آمده نشان میدهد که میان جامعنگری و دقت رسانه (نحوه اطلاعرسانی صدا و ...
-
تصویر ایران در مطبوعات آمریکا: تحلیل محتوای مجلههای تایم و نیوزویک در دورههای هفتم و نهم ریاست جمهوری ایران
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)رسانهها به لحاظ نقشی که در تعیین اولویتهای فکری مخاطبان خود دارند و تاثیری که بر فعالیتهای رهبران سیاسی میگذارند، بارها مورد بررسی قرار گرفتهاند. رسانهها و به خصوص رسانههای آمریکایی، مانند مجلههای مطرح و پرتیراژ ...
-
عوامل موثر بر جریان مدیریت خبر در ایران "مطالعه موردی اخبار سایت الف در موضوع آقای کردان"
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)با ظهور رسانههای جدید، نحوه مدیریت بر اخبار نیز دچار دگرگونی شده است. اینک عوامل جدیدی بر چگونگی شکلگیری یک خبر، تا جریان یافتن آن و تبدیل به گفتمان سیاسی و اجتماعی دخالت دارند. در این مقاله تلاش میشود با بررسی یک سوژه ...
-
مطالعة پیمایشی دربارة اعتبار رسانههای خبری در میان شهروندان تهرانی در جریان تحولات اجتماعی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری ١٣٨٨
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)این مقاله اعتماد و اعتبار رسانهای به رسانههای داخلی و خارجی در میان شهروندان تهرانی را مورد مطالعه قرار میدهد و تأثیرات تحولات اجتماعی بر این مقوله را مورد پیمایش قرار میدهد. در این مقاله با استفاده از تقسیمبندی نظری ...
-
مطالعه تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری
(انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات, 2010-11-22)تبلیغات بازرگانی بسیاری از ملاحظات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه گسترش میدهد. از سوی دیگر، تبلیغات به بازتاب ارزشهای فرهنگی و اجتماعی در روابط و زندگی روزمره در جامعه میپردازد، از اینرو، تبلیغات بازرگانی ارتباط عمیقی ...



