عوامل موثر بر جریان مدیریت خبر در ایران "مطالعه موردی اخبار سایت الف در موضوع آقای کردان"
(ندگان)پدیدآور
فاتح, ابوالفضلادیبان, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با ظهور رسانههای جدید، نحوه مدیریت بر اخبار نیز دچار دگرگونی شده است. اینک عوامل جدیدی بر چگونگی شکلگیری یک خبر، تا جریان یافتن آن و تبدیل به گفتمان سیاسی و اجتماعی دخالت دارند. در این مقاله تلاش میشود با بررسی یک سوژه که در فضای ایران به جریان غالب خبری تبدیل شد، عوامل مؤثر  بر مدیریت این سوژه کشف و معرفی شوند. آنچه در این بررسی مورد توجه قرار گرفته، عللی است که موجب شده، تا یک سوژه  خبری که از طرف سایتی کوچک (زمان انتشار نخستین خبر، مرداد 87) منتشر شده، به جریان خبری مسلط در جامعة ایران تبدیل شود. نویسندگان تلاش کردهاند تا با تمرکز بر ویژگیهای متنی و غیرمتنی این سایت، به تمایز آن با سایر رسانهها در موضوع یاد شده دست یابند.
نکته حائز اهمیت در این مقاله، تمرکز  بر عوامل اصلی است که باعث موفقیت یک رسانه در پردازش یک سوژه خبری و نفوذ آن در بین مخاطبان شده است.
کلید واژگان
رسانهرسانه کوچک
نظریههای رسانه
اینترنت
سایت الف
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهیپزوهشگر ارشد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
شاپا
2209-25385575-2008




