مطالعه تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخص
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تبلیغات بازرگانی بسیاری از ملاحظات اجتماعی و فرهنگی را در جامعه گسترش میدهد. از سوی دیگر، تبلیغات به بازتاب ارزشهای فرهنگی و اجتماعی در روابط و زندگی روزمره در جامعه میپردازد، از اینرو، تبلیغات بازرگانی ارتباط عمیقی با حقوق فردی و اجتماعی پیدا میکند و دولتها را بر آن میدارد تا با وضع قوانین و مقررات خاص برای حفظ حقوق شهروندان، محدودیتهایی را بر پخش و انتشار آگهیها اعمال کنند. این محدودیتها منشاء ملاحظاتی است که عمدتاً به حفظ نظم اجتماعی و موازین اخلاقی، رعایت حریم خصوصی و حمایت از حقوق اقلیتها، گروههای قومی و نژادی و طبیعت باز میگردد و معمولاً در کشورهای مختلف، بسته به نظام حقوقی سیاسی حاکم در جامعه از یکدیگر متفاوت است.
مقاله حاضر به مقایسه و تطبیق قوانین و مقررات تبلیغات تجاری در بین چهار کشور ایران، انگلستان، چین و ارمنستان میپردازد. این پژوهش در پنج محور موضوعی کودکان و نوجوانان، زنان و جنسیت، هویت فرهنگی، رقابت سالم اقتصادی و سلامتی و بهداشت، قوانین تبلیغات را مقایسه کرده است.
کلید واژگان
تبلیغات تجاریموازین پخش و انتشار
قوانین و مقررات تبلیغات تجاری
رقابت سالم
حقوق زنان و کودکان
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2010-11-221389-09-01
ناشر
انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطاتشاپا
2209-25385575-2008



