بررسی الگویی کمی از اثر ابعاد بازاریابی کارآفرینانه بر چابکی سازمانی (مورد مطالعه: مراکز آموزشی خصوصی)
(ندگان)پدیدآور
حمیدی زاده, محمد رضاپشاآبادی, میکائیلعطایی, مهدیحیاتی, بهزادنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تفکر بازاریابی باید به سمت چشماندازهای جدید بازاریابی حرکت کند و امروزه این نیاز بهشدت احساس میشود. شواهد زیادی نشان میدهند بازاریابی باید چندکارکردی و میانرشتهای شود. از اینرو، باید بیش از گذشته بر نیروی انسانی و ساختارهای چابک و توانمند، شبکهها و اتحادهای راهبردی تمرکز شود. پژوهش حاضر دارای طرح تحقیق توصیفی- همبستگی است که از نظر هدف در دستة تحقیقات کاربردی قرار میگیرد. جامعة آماری این پژوهش تمام کارکنان مراکز آموزشی خصوصی در سطح شهر شیراز بودند و اعضای نمونه از طریق روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند. دادهها از طریق توزیع پرسشنامه جمعآوری شد که پایایی آن بیشتر از 7/0 بود. درمجموع، 207 پرسشنامة کامل و قابلاستفاده جمعآوری شد. بهطورکلی، مدل مفهومی تحقیق شامل هشت متغیر مکنون و هفتفرضیه است. نتایج نشان دادند صرفنظر از ارزشآفرینی، سایر ابعاد اثر معنادار بر چابکی سازمانی دارند.
کلید واژگان
ابعاد بازاریابی کارآفرینانهانعطافپذیری
بازاریابی کارآفرینانه
چابکی سازمانی
37. واسپاری اموربازاریابی،بازاریابی کارآفرینانه،بازاریابی داخلی،بازاریابی اجتماعی،بازاریابی سبز،بازاریابی فرد به فرد وچریکی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)کسبوکارهای کوچک و متوسط، ویژگیهایی دارند که آنها را از کسبوکارهای بزرگ مجزا میکند. یکی از این ویژگیها مربوط به بازاریابی است؛ بهطوریکه مهارت اندک بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایینتر عملکرد، ریسکهای ...
 
- 
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)از تکنیکهای مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزشمحور، توسعة مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة ...
 
- 
بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)یکی از عرصههایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کردهاند تا بهمنظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااینحال ...
 




