بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک
(ندگان)پدیدآور
سیدجوادین, سیدرضامقیمی, سیدمحمدسیدامیری, نادرنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
کسبوکارهای کوچک و متوسط، ویژگیهایی دارند که آنها را از کسبوکارهای بزرگ مجزا میکند. یکی از این ویژگیها مربوط به بازاریابی است؛ بهطوریکه مهارت اندک بازاریابی در کسبوکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایینتر عملکرد، ریسکهای بالاتر و شکست منجر میشود. برخورداری از یک رویکرد ناشی از بررسی و تحلیل کسبوکارهای کوچک موفق، نیاز اساسی اینگونه کسبوکارهاست. عبارت «بازاریابی کارآفرینانه» برای توصیف فعالیتهای بازاریابی انجامشده در SMEها بهکار میرود. پژوهش حاضر درصدد تبیین ویژگیهای بازاریابی کارآفرینانة کسبوکارهای کوچک و متوسط فناوری اطلاعات و ارتباطات، با رویکرد نظریة زمینهای کلاسیک است. در این پژوهش، ابتدا نمونههای اولیه انتخاب میشوند و مصاحبههای عمیق انجام میگیرند. پس از انجام چندین مصاحبه، مدل اولیة ناشی از کدگذاریها و تحلیلها آماده میشود و گامبهگام، مدل نهایی تکمیل میشود. همچنین با نگاهی تطبیقی، ده مصاحبه در کشور توسعهیافتة دانمارک با ده تن از مدیران- مالکان SMEهای صنعت ICT این کشور، بهعنوان کار جانبی انجام شد. نتایج کدگذاریها و تحلیلها با رویکرد گلیزر در کل نظریه، بازاریابی کارآفرینانة خاص این صنعت را بهوجود آورد. درنهایت، مقاله اجزای مدل بازاریابی کارآفرینانه را شرح میدهد.
کلید واژگان
بازاریابی کارآفرینانهروش نظریة زمینه ای کلاسیک
کارآفرینی
کسب-وکارهای کوچک و متوسط
04. بازاریابی و مسائل بازار - مباحث نوین بازاریابی
37. واسپاری اموربازاریابی،بازاریابی کارآفرینانه،بازاریابی داخلی،بازاریابی اجتماعی،بازاریابی سبز،بازاریابی فرد به فرد وچریکی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استاد گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایراناستاد گروه مدیریت دولتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دکتری بازاریابی، گروه بازرگانی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
شاپا
2008-59072423-5091
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی
اسماعیل پور, رضا؛ دوستار, محمد؛ سلطانی, شیما (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-12-22)از تکنیکهای مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزشمحور، توسعة مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة ...
-
بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی
رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)یکی از عرصههایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کردهاند تا بهمنظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااینحال ...
-
بررسی نقش واسطه ای بازاریابی پایدار و بازارگرایی در تأثیر بازاریابی درونی بر عملکرد (مطالعۀ موردی: شعب بانک ملت شهر مشهد)
فکور ثقیه, امیر محمد؛ صادقی, فرشته (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-11-21)هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش و سازوکار تأثیرگذاری بازاریابی درونی بر عملکرد از طریق متغیر میانجی بازاریابی پایدار و بازارگرایی است. بدینمنظور نمونهای 310 نفری از 900 نفر از کارکنان شعب بانک ملت شهر مشهد انتخاب شدند و ...




