مدیریت بازرگانی

 

مجموعه‌های این پایگاه

ارسال های اخیر

  • بررسی تأثیر دست‏کاری تمرکز تنظیمی و استراتژی خرید بر توجه دیداری مصرف‌کننده به برچسب تغذیه: مطالعه آزمایشگاهی با استفاده از روش ردیابی چشم 

    هندیجانی, رزا؛ نظری, محسن؛ جعفری, الناز؛ رحیمیان, صبا (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: شناسایی و انتخاب محصولات غذایی سالم، یکی از چالش‌های پیش روی مصرف‌کنندگان هنگام خرید این نوع محصولات است. در سال‌های اخیر، بیماری‌های چاقی و اضافه وزن و بیماری‌های قلبی – عروقی در جوامع مختلف رواج یافته است. انتخاب ...

  • بررسی تأثیر ویژگی‏های محتوای منتشرشده بر مشارکت مشتری در شبکه‌های اجتماعی با رویکرد داده‌کاوی: مورد مطالعه شبکۀ اجتماعی اینستاگرام 

    شکاری, آزاده؛ پورسعید, محمدمهدی؛ ده یادگاری, سعید (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: با نقش روزافزون رسانه‌های اجتماعی در رشد دیجیتال مارکتینگ، به‌عنوان یکی از روندهای بازاریابی بسیار مهم و پیش‌بینی‌ناپذیر امروزه، پلتفرم‌های خاصی مانند فیسبوک و اینستاگرام به ابزارهای ضروری در حوزۀ تبلیغات و بازاریابی ...

  • شناسایی الگوهای ذهنی کارآفرینان در خصوص تسهیل سرعت بین‌المللی‌سازی 

    شرفی, وحید؛ سلیمانی, رضوان (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: در دو دهۀ اخیر، مفهوم بین‌المللی‌شدن سریع با گسترش تجارت جهانی، تغییرات سریع الگوی مصرف و تقاضا، انقلاب در فناوری اطلاعات و همچنین، افزایش تعداد و کیفیت رقبای داخلی و بین‌المللی، اهمیت ویژه‌ای یافته است. تسهیل سرعت ...

  • ارائه مدل رفتار جست‌‌وجوی آنلاین مصرف‌کنندگان برای کالاهای تجربه‌محور و جست‌وجومحور 

    آقازاده, هاشم؛ خانی پردنجانی, سجاد؛ خوشنویس, مژده (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: در سال‌های اخیر، تجارت الکترونیک رشد بسیار زیادی داشته است. اگرچه اینترنت، منبع اطلاعاتی مهمی برای کالاهای جست‌وجومحور و کالاهای تجربه‌محور است، نوع اطلاعاتی که مصرف‌کنندگان به‌دنبال آن هستند و نحوۀ تصمیم‌گیری آن‌ها ...

  • ارائه مدل انصاف درک شده از قیمت‏گذاری پویا (رویکرد فراترکیب) 

    حقیقی نسب, منیژه؛ یزدانی, حمید رضا؛ گلی, فاطمه (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: فقدان انصاف ادراک شده از قیمت، پیامدهای مختلف مخربی همچون، بی‌اعتمادی به فروشنده و قیمت‌های موجود، کاهش تقاضا، کاهش رضایت مشتریان، تبلیغات منفی توسط مشتریان در خصوص شرکت، از دست دادن وفاداری مشتریان به شرکت یا برند، ...

  • طراحی مدل‌ کسب‌وکار مبتنی بر آینده‌نگاری: ارائه و اعتبارسنجی یک مدل مفهومی 

    حسینی‌صفا, سلمان؛ فضلی, صفر؛ قاسمی, حاکم؛ خالقی, علی (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: مدل کسب‌وکار مفهومی راهبردی است که چگونگی خلق‌کردن، ارائه‌دادن و به‌دست آوردن ارزش را نشان می‌دهد. اگرچه مدل‌های کسب‌وکار، هم‌زمان با تغییرات محیط تغییر می‌کنند، برای غلبه بر شتاب تغییرات به نوآوری، پیش‌دستی، تفکر ...

  • طراحی مدل اقناع کارکنان در صنایع خلاق رسانه‌ای 

    امین, فرشته؛ شریفی, سید مهدی؛ ابراهیمی نژاد, مهران (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: اقناع یکی از ویژگی‌های مهم رشد و توسعه سازمان‌هاست و همواره، به‌عنوان ویژگی مهم سازمان‌های مؤثر در نظر گرفته می‌شود. اقناع فعالیتی است که اقناعگر می‌کوشد تا متقاعدشونده را ترغیب کند تا عملی را انجام دهد یا اطلاعات ...

  • تأثیر کار گروهی بر روند بین‌المللی شدن شرکت: نقش میانجیگری بازاریابی 

    تاج پور, مهدی؛ گلریز خاتمی, محمدرضا؛ سلیمانیان, سیده مرسده؛ بندگی, محمدصادق (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: در دنیای امروز، تغییرات مداوم در محیط کار و فعالیت‌های روزمره، نیاز به تبادل ایده‌ها و یادگیری مستمر را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، از دیدگاه متخصصان، کار گروهی، به‌عنوان راه‌کاری کلیدی برای مقابله با این تغییرات ...

  • شناسایی مؤلفه‌های استراتژی‌های بازاریابی نوآورانه در صنعت ورزش بر اساس تئوری داده‌بنیاد 

    اسماعیلی نژاد, فاطمه؛ سنایی, محمد؛ صلاحی کجور, عظیم (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: صنعت ورزش یکی از صنایعی است که بسیار رشد کرده و در جوامع مختلف، همواره توجه زیادی به آن شده است. در این صنعت، استفاده از استراتژی‌های بازاریابی نوآورانه، به‌منظور جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان قدیمی و افزایش فروش، ...

  • تحلیل کتاب‏سنجی چابکی استراتژیک با بهره‌گیری از تحلیل هم‏رخدادی واژگان 

    هرندی, عطاءاله؛ محبی, علیرضا (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2025-03-21)
    هدف: چابکی استراتژیک به‌عنوان یکی از مفاهیم کلیدی در مدیریت استراتژیک، در کانون توجه بسیاری از پژوهشگران و مدیران قرار گرفته است. چابکی استراتژیک همچنان ابهام‌های زیادی دارد و برای بعضی از محققان، غیرشهودی و ملموس نیست. ...

  • مدل بلوغ مدل‌های ‌کسب‌و‌کار باز (مورد مطالعه: صنعت بانکداری ایران) 

    ملااحمدی, فهیمه؛ شاه حسینی, محمدعلی؛ مختارزاده گروسی, نیما؛ کیماسی, مسعود (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: سال‌های اخیر با ظهور مفاهیمی نظیر خلق ارزش مشتری، شبکه‌های سازمانی و نوآوری باز، مدل‌های کسب‌وکار باز به‌عنوان رویکردی نوآورانه در مطالعات مدیریت شناخته شدند. این مدل‌ها به‌دلیل تأکید بر همکاری و تعامل میان سازمان‌ها، ...

  • تأثیر همکاری شرکت تولیدی با دانشگاه بر افزایش جذابیت محصولات تولیدی شرکت برای مصرف‌کنندگان ایرانی 

    عطاری, امین؛ عاشوری, حسین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: ارتباط صنعت و دانشگاه، یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در محیط‌های دانشگاهی و صنعتی کشورمان است. یکی از دلایل مهم توجه به این امر، امکان بهره‌گیری صنعت از ظرفیت‌های علمی دانشگاه است؛ اما سؤال مهمی که اینجا مطرح می‌شود، ...

  • شناسایی پیشایندهای سازنده کهن‌الگوها 

    طاهری مینا, فوزیه؛ قبادی لموکی, تحفه؛ لطیفی, میثم؛ حاجی بابایی, حسین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: این پژوهش با هدف شناسایی پیشایندهای سازندۀ کهن‌الگوها، به‌صورت مقطعی، طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، در ناحیه غرب کشور و شهر همدان انجام شده است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف بنیادی و کاربردی، از لحاظ نوع داده‌ها، تحقیقی ...

  • شیوه‌های رایج فریب مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای: تبیین مدل درخت فریب مشتریان 

    برومیده, علی اکبر؛ الف پور تراکمه, مریم؛ نظری, سیما؛ آقایی, محمد (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: رواج پدیدۀ فریب و تقلب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، یکی از چالش‌های مهم در صنعت خرده‌فروشی است. این پدیده را می‌توان از چند منظر بررسی کرد: تقلبی که مشتریان در خرید از این فروشگاه‌ها انجام می‌دهند، تقلبی که کارکنان ...

  • مدلی برای خلق و اجرای نوآوری دوسوتوان در صنعت بانکداری ایران 

    خاشعی ورنامخواستی, وحید؛ فارسی, سجاد (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: صنعت بانکداری ایران از جمله صنایع خدمات‌محوری است که در چند سال گذشته با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده است. یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکلات، روی آوردن به نوآوری، به‌ویژه نوآوری دوسوتوان است. به همین علت، ...

  • نوع‌شناسی و رتبه‌بندی قالب‌های مختلف تخفیف قیمت: یک پژوهش ترکیبی 

    نظری, محسن؛ ظفریان پور, الهام (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: یکی از مسائل بسیار مهم در تخفیف‌های قیمتی، قالب‌بندی ارائة این تخفیف‌ها و انتخاب اثربخش‌ترین آن‌ها برای رسیدن به حداکثر سودآوری است؛ بنابراین ضروری است که فهرست جامع و دسته‌بندی کارآمدی از انواع قالب‌های تخفیف تهیه ...

  • تبیین قابلیت‌های‏‏ بازاریابی پویا مبتنی بر تغییرات اقلیمی: تحلیل اکتشافی از کسب‌وکارهای B2B 

    اصغری نجیب, مریم؛ فیض, داود؛ ملکی مین باش رزگاه, مرتضی؛ زارعی, عظیم (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: بحران تغییرات اقلیمی، روش زندگی و نحوۀ کار انسان‌ها را تغییر داده و به یکی از اصلی‌ترین محرک‌های تهدیدکنندۀ کسب‌وکارهای B2B در کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. مقابله با این تهدیدهای اقلیمی، برای بقای کسب‌وکارها ...

  • تبیین و اولویت‌بندی پیشایندهای بازاریابی همه‌کاناله با رویکرد فراترکیب 

    ایرانی, حمیدرضا؛ ابراهیمی, الهام؛ صومی, بابک (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: از آنجایی که پیشرفت‌های دیجیتال به تکامل و رشد ادامه می‌دهند، مشتریان هنگام تعامل با کسب‌وکارها، تجربۀ خرید آرامی را پیش‌بینی می‌کنند. برای برآوردن این انتظارات، کسب‌وکارها یک استراتژی بازاریابی همه‌کانالی را اتخاذ ...

  • ارائه الگوی بازاریابی اجتماعی جهت کسب مزیت رقابتی پایدار در شرکت‌های دانش‌بنیان 

    جلال نیا, راحله (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: در اقتصاد دانش‌بنیان کنونی، شرکت‌های کوچک و متوسط مبتنی بر دانش، در توسعۀ اقتصادی و اجتماعی کشورها نقش اساسی ایفا می‌کنند. در این راستا، دولت‌ها می‌کوشند تا با پشتیبانی لازم، زمینه را برای رشد چنین شرکت‌هایی فراهم ...

  • پیشایندهای اعتماد در پلتفرم‌های اقتصاد اشتراکی: اولویت‌بندی با استفاده از روش بهترین ـ بدترین 

    خانجان زاده کاکرودی, نوید؛ ادبی فیروزجائی, علی؛ نجات, سهیل؛ فلاح لاجیمی, حمیدرضا (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2024-12-21)
    هدف: اقتصاد اشتراکی شکل جدیدی از کسب‌وکارهاست که از طریق آن، افراد دارایی‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. به دیگر سخن، اقتصاد اشتراکی امکان دسترسی به دارایی‌های خود را برای دیگران فراهم می‌کند. در بعضی از مواقع، این دسترسی ...

View more