• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در تصمیم خرید مصرف کنندگان بازار در حال اشباع شرکت های موادغذایی

    (ندگان)پدیدآور
    اسماعیل پور, رضادوستار, محمدسلطانی, شیما
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    799.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از تکنیک‎های مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزش‌محور، توسعة مفهوم مسئولیت‎ اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت‎ اجتماعی شرکت بر نحوة تصمیم‎گیری مصرف‎کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت‎های مواد غذایی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری، مصرف‎کنندگان محصولات مواد غذایی اعم از محصولات لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان است. حجم نمونه برابر با 199 نفر است. جهت گردآوری داده‌‌ها، از پرسشنامة استاندارد و روش‌های کتابخانه‌ای و میدانی استفاده شد. برای تحلیل داده‌‌ها از آزمون‌های سنجش نرمال‌بودن داده‌‌ها و تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری، در نرم‌افزارهای LISREL و SPSS استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که مسئولیت‎ اجتماعی شرکت در بازارهای درحال اشباع مواد غذایی، هم مستقیم و هم با میانجی‎گری عامل ترفیع، بر تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کننده تأثیرگذار است.
    کلید واژگان
    بازار اشباعشده
    تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان
    مسئولیت اجتماعی شرکت
    14. اخلاق و مسئولیت اجتماعی در موسسات تجاری
    17. تحلیل نظریات و الگوهای نوین بازاریابی مصرف کننده و صنعتی
    18. مدیریت خط مشی های بازاریابی جهانی و بین المللی
    21. تحلیل و توسعه فرایندهای بازاریابی و مدیریت بازار
    24. توسعه کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان
    25. تحلیل رفتار و روانشناسی مصرف کنندگان و فرایند تصمیم گیری خرید
    28. مدیریت تبلیغات، ترفیعات فروش و ارتباطات یکپارچه بازاریابی
    41. بازاریابی آینده نگر، بازاریابی فرافرهنگی، بازاریابی پنهان، بازاریابی در محیط بازی و فیلم.

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران

    شاپا
    2008-5907
    2423-5091
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jibm.2014.50737
    https://jibm.ut.ac.ir/article_50737.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258528

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بازاریابی کارآفرینانه کسب و کارهای کوچک و متوسط صنعت فناوری اطلاعات با رویکرد نظریه زمینه ای کلاسیک 

      سیدجوادین, سیدرضا؛ مقیمی, سیدمحمد؛ سیدامیری, نادر (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2015-03-21)
      کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، ویژگی‌هایی دارند که آنها را از کسب‌وکارهای بزرگ مجزا می‌کند. یکی از این ویژگی‌ها مربوط به بازاریابی است؛ به‌طوری­که مهارت اندک بازاریابی در کسب‌وکارهای کوچک، اغلب به سطوح پایین‌تر عملکرد، ریسک‌های ...

    • بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی 

      رضائی, حامد (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University, 2020-03-20)
      یکی از عرصه‌هایی که بازاریابی در آن ورود کرده است، عرصه تبلیغات دینی است. دانشمندان مسیحی با محوریت کلیسا، تلاش کرده‌اند تا به‌منظور رشد و توسعه جامعه مخاطبین خود، از ابزار بازاریابی و مفاهیم آن استفاده کنند. بااین‌حال ...

    • بررسی نقش واسطه‏ ای بازاریابی پایدار و بازارگرایی در تأثیر بازاریابی درونی بر عملکرد (مطالعۀ موردی: شعب بانک ملت شهر مشهد) 

      فکور ثقیه, امیر محمد؛ صادقی, فرشته (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2016-11-21)
      هدف از تحقیق حاضر، بررسی نقش و ساز‌و‌کار تأثیرگذاری بازاریابی درونی بر عملکرد از طریق متغیر میانجی بازاریابی پایدار و بازارگرایی است. بدین‌منظور نمونه‌ای 310 نفری از 900 نفر از کارکنان شعب بانک ملت شهر مشهد انتخاب شدند و ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب