مرور دوره 9, شماره 3 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
تأثیر آموزش بازخورد بیوریتم شناختی بر عملکرد حرکتی دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آموزش بازخورد بیوریتم شناختی بر عملکرد حرکتی(چابکی) دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار بود. شرکت کنندگان 144 نفر دانشجوی دختر و پسر ورزشکار و غیرورزشکار با میانگین سنی 5/21 سال بودند . آزمودنیها ...
 
- 
تأثیر بازیها و فعالیتهای مبتنی بر پروژۀ شِر بر مهارتهای حرکتی درشت و ظریف کودکان آهستهگام (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازیها و فعالیتهای مبتنی بر پروژه شِر بر مهارتهای حرکتی درشت و ظریف کودکان آهستهگام انجام گرفت. جامعۀ آماری پژوهش عبارت بود از کلیۀ دانشآموزان آهستهگام 6 تا 8 ساله در شهر اصفهان ...
 
- 
تأثیر تغییرپذیری تمرین بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در شرایط پنهان و آشکار (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)تغییرپذیری تمرین به تغییر حرکت و تغییر ویژگیهای زمینهای گفته میشود که یادگیرنده هنگام تمرین مهارت تجربه میکند. پژوهش حاضر با هدف مقایسۀ تأثیر تغییرپذیری تمرین بر یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در شرایط پنهان و آشکار ...
 
- 
تأثیر خستگی جسمانی بر مهارت ویژۀ شوت بسکتبال در بازیکنان خبره (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر خستگی جسمانی بر مهارت ویژۀ شوت بسکتبال در بازیکنان خبره بود. 10 بسکتبالیست مرد با میانگین سنی 9/24 سال و میانگین سابقۀ ورزشی 5/10 سال، داوطلبانه در این پژوهش شرکت کردند. در مرحلۀ ...
 
- 
تأثیر هدفگزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادداری مهارت پرتاب آزاد بسکتبال در دانش آموزان کمتوان ذهنی (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)هدفگزینی از جمله مؤلفههای انگیزشی است که برای بهبود یادگیری مهارتهای ورزشی بهکار میرود. هدف از تحقیق حاضر، تعیین تأثیر هدفگزینی آسان و دشوار بر اکتساب و یادگیری پرتاب آزاد بسکتبال در دانشآموزان کمتوان ذهنی ...
 
- 
مقایسۀ الگوهای مشاهدهای در یادگیری تکالیف مختلف (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)هدف از تحقیق حاضر مقایسۀ الگوهای مشاهدهای در یادگیری تکلیف حرکتی دریافت توپ والیبال و تکلیف شناختی- حرکتی تردستی با سه توپ بود. آزمودنیها 80 نفر از دانشجویان دختر 25-19 ساله بودند. در هر تکلیف 40 آزمودنی شرکت داشت. ...
 
- 
مقایسۀ سرسختی ذهنی کوهنوردان ماهر و مبتدی (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)سرسختی ذهنی، عبارت است از توانایی افزایش جریان انرژی مثبت هنگام مواجهه با سختیها. هدف از پژوهش حاضر مقایسۀ سرسختی ذهنی کوهنوردان زن و مرد ماهر و مبتدی بود. 130 کوهنورد بهطور تصادفی ساده در قالب کوهنوردان ماهر و ...
 
- 
ویژگیهای روانسنجی نسخۀ فارسی سیاهۀ ذهنآگاهی ورزشی (دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران, 2017-10-23)ذهنآگاهی، فرایندی شناختی است که طی آنها فرد ذهنآگاه، بدون قضاوت و همراه با پذیرش، تمرکز خود را روی تجربۀ احساسات و اتفاقاتی که در لحظۀ حال در خود یا اطرافش رخ میدهد، متمرکز میسازد. هدف از پژوهش حاضر، تعیین روایی ...
 



