تأثیر آموزش بازخورد بیوریتم شناختی بر عملکرد حرکتی دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار
(ندگان)پدیدآور
رهاوی, رزاعباسی, حمیدبیاره, فریدهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آموزش بازخورد بیوریتم شناختی بر عملکرد حرکتی(چابکی) دانشجویان ورزشکار و غیر ورزشکار بود. شرکت کنندگان 144 نفر دانشجوی دختر و پسر ورزشکار و غیرورزشکار با میانگین سنی 5/21 سال بودند . آزمودنیها به 2 گروه ورزشکار و غیر ورزشکار تقسیم و هر کدام از گروهها تحت 3 شرایط متفاوت از چرخه بیوریتم (اوج بیوریتم شناختی، اوج بیوریتم شناختی + بازخورد و کنترل) در مرحله پیشآزمون و سپس به صورت تصادفی در قالب 6 گروه تقسیم شدند و در 3 نوبت در آزمون عملکرد حرکتی شرکت کردند. دادهها در مرحله پیش آزمون از طریق روش آماری تحلیل واریانس یک راهه و برای مقایسه گروه های مختلف از روش تحلیل واریانس عاملی با اندازهگیری مکرر در یک طرح(3*3*2) و برای شناسایی تفاوت ها از آزمون تعقیبی بونفرونی در سطح معناداری 05/0P
کلید واژگان
بازخورد زیستیچرخۀ بیوریتم
عملکرد حرکتی
غیرورزشکار
ورزشکار
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-10-231396-08-01
ناشر
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهرانسازمان پدید آورنده
استادیار دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه الزهرا، تهران، ایراناستادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد، یزد، ایران
کارشناسارشد رفتار حرکتی-آموزش تربیت بدنی، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد، یزد، ایران
شاپا
9333-20082676-4547




