مرور دوره 4, شماره 7 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
ابعاد و اهداف جهتگیریهای عقلانی و شناختی برنامه درسی و مقایسه آن با عقلگرایی ابن سینا*
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)این پژوهش با تکیه بر روش توصیفی و تحلیلی و با هدف بررسی ابعاد و اهداف جهتگیریهای عقلانی و شناختی برنامه درسی و مقایسۀ آن با عقلگرایی ابن سینا انجام شده است. یافتههای به دست آمده حاکی از آناند که جهتگیریهای عقلانی ...
-
روایی الزام در تربیت دینی از نظر قرآن*
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)در این مقاله «تربیت دینی» عبارت است از «مجموعۀ اعمال عمدی و هدفدار به منظور پرورش بعد دینی افراد، به نحوی که به دین و آموزههای آن ایمان بیاورند و در عمل به آنها ملتزم باشند.» طبق این اصطلاح، تربیت دینی محور و مهمترین ...
-
جواز «آموزش دربارۀ ادیان» از منظر فقه تربیتی *
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)چند دهه است که در مقام نظر و عمل در جوامع چندفرهنگی و سکولار، «آموزش دربارۀ ادیان» به جای «آموزش دین» در تربیت دینی مطرح شده است. نوشتار حاضر درصدد است تا این اندیشه را به محک فقه تربیتی بنهد و ادلۀ جواز آن را ابداع و ...
-
درآمدی بر تحلیل تربیتی احکام فقهی عرصهای نو در تعلیم و تربیت اسلامی *
(جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)تحلیل تربیتی احکام فقهی از جمله موضوعات مهم تعلیم و تربیت اسلامی است که بررسی آن از دو دانش فقه و تعلیم و تربیت بهره میبرد. مقالۀ حاضر با عنوان «تحلیل تربیتی احکام فقهی، عرصهای نو در تعلیم و تربیت اسلامی» با روش توصیفی ...



