مرور دوره 4, شماره 7 بر اساس تاریخ انتشار

  • ابعاد و اهداف جهت‌گیری‌های عقلانی و شناختی برنامه ‌درسی و مقایسه آن با عقل‌گرایی ابن سینا* 

    کارآمد, حسین (جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)
    این پژوهش با تکیه بر روش توصیفی و تحلیلی و با هدف بررسی ابعاد و اهداف جهت‌گیری‌های عقلانی و شناختی برنامه‌ درسی و مقایسۀ آن با عقل‌گرایی ابن سینا انجام شده است. یافته‌های به‌ دست آمده حاکی از آن‌اند که جهت‌گیری‌های عقلانی ...

  • روایی الزام در تربیت دینی از نظر قرآن* 

    محامی, مصطفی؛ همتی, ستار (جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)
    در این مقاله «تربیت دینی» عبارت است از «مجموعۀ اعمال عمدی و هدف‌دار به منظور پرورش بعد دینی افراد، به نحوی که به دین و آموزه‌های آن ایمان بیاورند و در عمل به آن‌ها ملتزم باشند.» طبق این اصطلاح، تربیت دینی محور و مهم‌ترین ...

  • جواز «آموزش دربارۀ ادیان» از منظر فقه تربیتی * 

    اعرافی, علیرضا؛ موسوی, سید نقی (جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)
    چند دهه است که در مقام نظر و عمل در جوامع چندفرهنگی و سکولار، «آموزش دربارۀ ادیان» به جای «آموزش دین» در تربیت دینی مطرح شده است. نوشتار حاضر درصدد است تا این اندیشه را به محک فقه تربیتی بنهد و ادلۀ جواز آن را ابداع و ...

  • درآمدی بر تحلیل تربیتی احکام فقهی عرصه‌ای نو در تعلیم و تربیت اسلامی * 

    همت‌بناری, علی (جامعة المصطفی| العالمیة, 2017-08-23)
    تحلیل تربیتی احکام فقهی از جمله موضوعات مهم تعلیم و تربیت اسلامی است که بررسی آن از دو دانش فقه و تعلیم و تربیت بهره می‌برد. مقالۀ حاضر با عنوان «تحلیل تربیتی احکام فقهی، عرصه‌ای نو در تعلیم و تربیت اسلامی» با روش توصیفی ...