جواز «آموزش دربارۀ ادیان» از منظر فقه تربیتی *
(ندگان)پدیدآور
اعرافی, علیرضاموسوی, سید نقی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چند دهه است که در مقام نظر و عمل در جوامع چندفرهنگی و سکولار، «آموزش دربارۀ ادیان» به جای «آموزش دین» در تربیت دینی مطرح شده است. نوشتار حاضر درصدد است تا این اندیشه را به محک فقه تربیتی بنهد و ادلۀ جواز آن را ابداع و ارزیابی نماید. بر این اساس، هشت دلیل برای دفاع از جواز این اندیشه مطرح شد و در نهایت این نتیجه حاصل شد که «آموزش دیگر ادیان» به متربی مسلمان ذیل «تربیت اسلامی» به عنوان اولی مستحب و در مواردی واجب است.
کلید واژگان
آموزش دینآموزش دربارۀ ادیان
تربیت دینی
فقه تربیتی
تربیت سکولار
تربیت اسلامی
شماره نشریه
7تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
جامعة المصطفی| العالمیةسازمان پدید آورنده
دنشیار جامعة المصطفی العالمیه.دانشپژوه دکتری مجتمع آموزش عالی فقه (نویسنده مسئول) (snmosavi57@gmail.com).



