دوره 22, شماره 42
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تحلیلی بر برنامهریزی آموزشی و متون درسی دانشگاهی فلسفه در ایران (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2018-08-23)اگر این استعارۀ نسبتاً مشهور  و البته تا حدی قابل دفاع  را بپذیریم که «فلسفه، مادر علوم است» و علوم در بسط تاریخی خود آهسته از فلسفه جدا شده و عزم سلوک تخصصی کردهاند، میتوان به نوعی از تقدم معرفتی، تاریخی، ارزشی و ...
 
- 
طراحی الگوی سیستم نرمافزاری اعتباریابی کتابهای دانشگاهی مبتنی بر متنکاوی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2018-08-23)هدف از پژوهش حاضر طراحی و اعتباریابی مقیاس سنجش کتابهای درسی دانشگاهی با استفاده از متنکاوی متون تخصصی و سازماندهی الگوریتم نرمافزاری بوده است. با استفاده از کارکردهای همرخدادی واژگان (وابستگی) و خوشهبندی متن، ...
 
- 
طرحی برای آموزش ترجمۀ دیداری در کلاسهای ترجمۀ شفاهی (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2018-08-23)مقالۀ حاضر ضمن اشاره به نواقص آموزش ترجمۀ شفاهی در مقطع کارشناسی تربیت مترجم زبان انگلیسی، به ارائۀ طرحی برای مراحل ابتدایی آموزش ترجمۀ شفاهی از طریق معرفی فنّ ترجمۀ دیداری و خرده مهارتهای آن میپردازد. رویکرد تکلیفمحور ...
 
- 
آسیبشناسی کتاب درسی مبانی عرفان نظری با رویکرد تحلیل محتوا و روش (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2018-08-23)بهره وری کتابهای درسی به رعایت شاخصهای علمی و فنی در تألیف و تدوین بستگی تام دارد. نیل به این هدف نیازمند کارگروهی در تدوین و ارزیابی و نقد مستمر و تلاش برای از بین بردن کاستیهای بارز و پنهان آنها پس از نشر است. این ...
 
- 
صورتبندی مسئلۀ سواد دانشگاهی در ایران نظریهای نو در زمینۀ نوشتار و نثر دانشگاهی در ایران (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2018-08-23)مقالۀ حاضر مبتنی است بر پژوهشی مسئلهمحور حول مسئلۀ نوشتار و سواد دانشگاهی در ایران؛ و بر اساس روش «تحلیل ثانویه» و «مرور نظاممند» انجام شده است. «نظریۀ تحصلی شناختی» و «نظریۀ سواد آکادمیک» در زمینۀ نوشتار دانشگاهی را در ...
 
- 
بررسی کتاب مناهج النقد الأدبی العربی المعاصر(عملی ـ تطبیقی) (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاههاInstitute for Research and Development in the Humanities, SAMT, 2018-08-23)با توجه به اینکه نقد ادبی یکی از مهمترین دروس رشتۀ زبان و ادبیات عربی است و کتابهای بسیاری در این زمینه نگاشته شده است که شاید بتواند نقشۀ راه مناسبی باشد برای آموزش نقد ادبی؛ این مقاله به بررسی کتابی میپردازد که مناهج ...
 



