• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 22, شماره 42
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی
    • دوره 22, شماره 42
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب‌شناسی کتاب درسی مبانی عرفان نظری با رویکرد تحلیل محتوا و روش

    (ندگان)پدیدآور
    ارشادی نیا, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    363.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بهره‌ وری کتاب‌های درسی به رعایت شاخص‌های علمی و فنی در تألیف و تدوین بستگی تام دارد. نیل به این هدف نیازمند کارگروهی در تدوین و ارزیابی و نقد مستمر و تلاش برای از بین بردن کاستی‌های بارز و پنهان آن‌ها پس از نشر است. این شاخص‌ها متنوع و فراوان است و صاحب‌نظران با نگاه اجمالی و تفصیلی، گونه‌ها و شمار متعددی از آن‌ها را برشمرده‌اند. این نگاشته در نظر دارد کتاب مبانی عرفان نظری تألیف دکتر سعید رحیمیان را که به عنوان کتاب درسی دانشگاهی از سوی سازمان مطالعه و تدوین (سمت) منتشر و معرفی شده است ارزیابی کند. ملاک ارزیابی معطوف به شاخص‌های محتوایی و روشی است. محک‌زدن این متن درسی با این ملاک‌ها نمایان می‌سازد این متن در برابر این شاخص‌ها دچار کمبودهای بسیاری است و نمی‌تواند زمینه‌های عاطفی، شناختی و مهارتی دانشجویان را با توجه به میزان آگاهی و آمادگی ذهنی و همچنین ویژگی‌های شخصیتی و روانی و علایق آنان تأمین کند و تا تحقق‌بخشی اهداف آموزشی فاصلۀ بسیار دارد.
    کلید واژگان
    شاخصه‌های کتاب درسی دانشگاهی
    ارزشیابی متون آموزش عالی
    کارایی و ثمربخشی نگارش
    روش و اهداف آموزشی

    شماره نشریه
    42
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها
    Institute for Research and Development in the Humanities, SAMT
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشگاه حکیم سبزواری

    شاپا
    2676-7503
    2676-7511
    URI
    http://jut.samt.ac.ir/article_34438.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/213124

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب