دوره 6, شماره دو- پیاپی 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
شناسنامه علمی انگلیسی شماره 14 شامل: مجوز تعیین اعتبار، پایگاه های نمایه شده، معرفی شورای نویسندگان، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب و سخن سردبیر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2017-10-23)
-
تأثیر به کارگیری راهبردهای فراشناختی، اجتماعی و عاطفی بر میزان موفقیت فارسیآموزان غیرایرانی در مهارت نوشتاری
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2017-10-23)راهبردها اقدامات آگاهانهای هستند که زبانآموزان برای بهبود زبانآموزی بهکار میبرند. درواقع در حوزهی آموزش زبان راهبردهای یادگیری به زبانآموز کمک میکنند تا بتواند اطلاعات را فراگرفته، آنها را ذخیرهسازی، سپس بازیابی ...
-
بررسی یافته های تجربی و دیدگاه های فراگیران در خصوص تأثیر ارزشیابی پویای رایانهای بر یادگیری واژگان فارسی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2017-10-23)هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ارزشیابی پویای رایانهای بر فراگیریِ واژگان فارسی از طریق استنباط واژگانی بود. در این پژوهش شبهتجربی، 75 فراگیر که فارسی را بهعنوان زبان خارجی میآموختند چهار متن را طی چهار روز بهصورت روزی ...
-
سنجش رغبت فارسیآموزان غیرایرانی به ادبیات فارسی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2017-10-23)با توجه به اهمیت روزافزون نقش استفاده از ادبیات در آموزش زبان، بهویژه ادبیات فارسی که از غنای چشمگیری برخوردار است و همچنین اهمیت رغبت زبانآموزان در تسهیل و تسریع یادگیری زبان خارجی، این پژوهش به سنجش رغبت فارسیآموزان ...
-
انتقال بینزبانی مهارت خوانداری و راهبردهای آن: مطالعهی موردی فارسی آموزان فرانسوی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2017-10-23)تعیین اینکه مهارت درک مطلب تا چه میزان برای موفقیت در فراگیری یک زبان حائز اهمیت است و تا چه حد به دانش واژگانی و دستوری زبان هدف بستگی دارد، به شکلی گسترده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. این پژوهش تلاشی بوده است ...
-
سخن سردبیر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2017-10-23)سالها از راهاندازی رشتهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان میگذرد. با این اتفاق بیشک تحولی بسیار شگرف برای علمی شدن آموزش زبان فارسی به وقوع پیوست. در طی این سالها دانشجویان بسیاری در این رشته دانش آموخته شدند. ...



