سخن سردبیر
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سالها از راهاندازی رشتهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان میگذرد. با این اتفاق بیشک تحولی بسیار شگرف برای علمی شدن آموزش زبان فارسی به وقوع پیوست. در طی این سالها دانشجویان بسیاری در این رشته دانش آموخته شدند. با وجود این، بهنظر میرسد پژوهشهایی که به صورت پایاننامه در دانشگاههای گوناگون انجام گرفته، آنچنان که باید و شاید، پاسخگوی پرسشهای پژوهشی در این حوزه نبوده است. درحالیکه میتوان اذعان کرد تنها روزنهای که برای حل مسائل این حوزه و این رشته وجود دارد، همین واحدهای پایاننامه است. همچنین بررسیها نشان میدهد وضعیت پایاننامههای کار شده، در رفع کاستیهای یاددهی و یادگیری زبان فارسی به غیرفارسیزبانان چندان مطلوب نیست. بخشی از این مشکل به این مسئله برمیگردد که متخصصان و استادان راهنما در مراکز آموزشی که آگاه به مسائل آموزش زبان فارسی باشند انگشت شمارند. همین موضوع باعث شده است دانشجویان این رشته برای یافتن پرسش، مسئله و موضوع در این حوزه و پیمودن روش صحیح پژوهش، از پشتیبانی و راهنمایی لازم برخوردار نباشند. روشن است که تربیت صحیح مدرسان آیندهی این رشته و انجام پژوهشهایی که تنها به بایگانی پایاننامههای دانشگاهی سپرده نشود و کاربردی و بدیع باشد، به ارتقای جایگاه این رشته و دانشآموختگان آن کمک بسزایی خواهد کرد. امیررضا وکیلی فرد آموزشکاو زبان فارسی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2017-10-231396-08-01
ناشر
دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University
شاپا
2322-53942676-3354




