مرور دوره 7, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 13 از 13
- 
رابطه ویژگیهای روانشناختی (شخصیت وظیفهشناسی) و مؤلفههای صلاحیتهای حرفهای با اثربخشی معلمان: رویکرد معادلات ساختاری (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ویژگیهای روانشناختی (شخصیت وظیفهشناسی) و پارامترهای صلاحیتهای حرفهای با اثر بخشی معلمان صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس دوره ...
 
- 
مقایسهی اثربخشی یادگیری خودتنظیم و درمان دارویی در کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیشفعالی دانشآموزان (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)هدف از پژوهش حاضر، مقایسهی اثربخشی یادگیری خودتنظیم و درمان دارویی بر کاهش نشانگان اختلال کاستی توجه/بیشفعالی است. روش پژوهش، شبهآزمایشی از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه است. جامعه آماری کلیه کودکان 10 تا 12 ساله ...
 
- 
ارتباط بین خود پندارۀ بدنی با نحوۀ گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیت های بدنی دانشآموزان تیزهوش (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط خودپندارۀ بدنی با گذران اوقات فراغت با تأکید بر فعالیتهای بدنی در دانشآموزان تیز هوش متوسطه قزوین بود. روش تحقیق از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعۀ این تحقیق تمامی دانشآموزان تیز هوش دختر ...
 
- 
اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر استرس تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف روشن ساختن تأثیر آموزش خودکارآمدی بر استرس تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه اول انجام شده است. روش پژوهش آزمایشی است. طرح تحقیق آن پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آن ...
 
- 
همبودی اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی با اختلال بدتنظیمی خلق مخرب در دانشآموزان دبستانی (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی همبودی اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی با اختلال بدتنظیمی خلق مخرب در کودکان دبستانی انجام شد. روش پژوهش توصیفی بود و جامعه آماری شامل کودکان دبستانی مبتلا به اختلال کمبود توجه/ بیشفعالی بود. برای ...
 
- 
بررسی ویژگیهای پیشرفت تحصیلی، تبار خانوادگی - اجتماعی و سلامت روان در نوجوانان بزهکار (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)بزهکاری نوجوانان از جمله مسائل بغرنج اجتماعی است که افکار عمومی را شدیداً به خود مشغول داشته است. پژوهش حاضر بهمنظور بررسی وضعیت ویژگیهای پیشرفت تحصیلی، تبار خانوادگی- اجتماعی و سلامت روان نوجوانان بزهکار انجام گرفت. روش ...
 
- 
اثربخشی درمانهای شناختی-رفتاری و مثبت نگر بر عملکرد اجتماعی-انطباقی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان کمالگرا (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمانهای مثبتنگر و شناختی-رفتاری بر عملکرد اجتماعی-انطباقی و فرسودگی تحصیلی دانشآموزان کمالگرا است. این پژوهش آزمایشی، با طرح پیشآزمون و پسآزمون و گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری این ...
 
- 
نقش افسردگی، اضطراب و استرس دانشآموزان پسر در پیشبینی نگرش مثبت و منفی آنها به بزهکاری (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش افسردگی، اضطراب و استرس در پیشبینی نگرش مثبت و منفی دانشآموزان پسر به بزهکاری انجام شد. روش این مطالعه توصیفی- همبستگی بود و جامعهی آماری آن شامل کلیه دانشآموزان نوجوان پسر 15- 18 سال ساکن ...
 
- 
فراتحلیل درمان های روانشناختی برکاهش اختلال اضطراب اجتماعی در کودکان و نوجوانان (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)اضطراب اجتماعی یکی از شایعترین مشکلاتی است که باعث اختلالات عملکردی قابل توجه در کودکان و نوجوانان میشود. در رابطه با میزان اثربخشی انواع مختلف درمان های روانشناختی برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اضطراب اجتماعی تردید ...
 
- 
اثربخشی آموزش کنشهای اجرایی و نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)هدف از این مطالعه بررسی میزان اثربخشی آموزش کلاسی کنشهای اجرایی به همراه نوروفیدبک بر ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشآموزان بهنجار بود.در قالب یک طرح نیمهآزمایشی پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل، 36 نفر دانشآموز پسر کلاس ...
 
- 
بررسی روابط ساختاری عملکرد نظارتی و تفکر انتقادی والدین با سازگاری و خودکارآمدی دانشآموزان مقطع متوسطه (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)هدف از این پژوهش، پیشبینی سازگاری و خودکارآمدی دانشآموزان از طریق سبک نظارتی و تفکر انتقادی والدین بود.روش پژوهش حاضر توصیفی _ همبستگی، از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش، متشکل از کلیه دانشآموزان ...
 
- 
رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه تدریس تحولآفرین (TTQ) در بین دانش آموزان (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف رواسازی و اعتباریابی پرسشنامه تدریس تحولآفرین در دانشآموزان شهر اردبیل انجام پذیرفت. جامعهی آماری مورد مطالعه، دانشآموزان پایهی ششم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک شهر اردبیل، به تعداد 2415 نفر در ...
 
- 
پیشبینی راهبردهای یادگیری دانشآموزان بر اساس ویژگیهای شخصیتی و تابآوری (دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili, 2018-08-23)پژوهش با هدف آشکار ساختن همبستگی راهبردهای یادگیری با ویژگیهای شخصیتی و تابآوری دانشآموزان دوره متوسطه به انجام رسید. روش پژوهش همبستگی است و جامعه آماری آن دربرگیرنده همه دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهرستان دلفان بود ...
 



