همبودی اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی با اختلال بدتنظیمی خلق مخرب در دانشآموزان دبستانی
(ندگان)پدیدآور
عباسی, مسلمروستا, سارهاحمدی, همانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی همبودی اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی با اختلال بدتنظیمی خلق مخرب در کودکان دبستانی انجام شد. روش پژوهش توصیفی بود و جامعه آماری شامل کودکان دبستانی مبتلا به اختلال کمبود توجه/ بیشفعالی بود. برای دستیابی به هدف فوق،40 کودک دبستانی با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. پس از اطمینان از تشخیص روانپزشکی اختلال کمبود توجه/ بیشفعالی، برای تشخیص موارد اختلال بدتنظیمی خلق مخرب از یک مصاحبه بالینی ساختار یافته با والدین استفاده شد. یافتههای حاصل از این مطالعه، حاکی از همبودی 5/17 درصدی (7 کودک از 40 کودک) اختلال کمبود توجه/ بیشفعالی با اختلال بدتنظیمی خلق مخرب بود. با توجه به نتایج، لزوم توجه و تشخیص همبودی اختلال بدتنظیمی خلق مخرب جهت بهکارگیری روش های درمانی مناسب برای اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی توصیه میگردد.
کلید واژگان
همبودیکودک
اختلال بدتنظیمی خلق مخرب
اختلال کمبود توجه/ بیشفعالی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه محقق اردبیلیUniversity of Mohaghegh Ardabili
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه سلمان فارسی کازروندانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون
کارشناس ارشد روان شناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات ساوه




