دوره 7, شماره 26

 

ارسال های اخیر

  • الگوی خصوصی‌سازی ساختار اداره مناطق آزاد تجاری 

    افتخار جهرمی, گودرز؛ رضوانی, ابراهیم (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    تاسیس مناطق آزاد تجاری یکی از شیوه­‌های جذب سرمایه­‌گذاری مستقیم خارجی و تسهیل اقتصاد آزاد است که زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم می‌­سازد. از همین رو، نحوه اداره مناطق آزاد تجاری دارای اهمیت زیادی خواهد بود. در ایران ...

  • راهبرد کوچ ارزشی ـ رشدی و بهره‌وری سرمایه 

    داوری, مهدی؛ حمیدی‌زاده, محمدرضا؛ محبی, المیرا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    مفهوم بهره ­وری سرمایه به اندازه ­گیری توان مدیریت در استفاده بهینه از سرمایه به­ عنوان یکی از منابع مهم و محدود شرکت ­ها می­ پردازد. کوچ ارزشی ـ رشدی به تغییر موقعیت یک سهم از موقعیت ارزشی به موقعیت رشدی اشاره دارد که در ...

  • تعامل تیم مدیریت ارشد با ابعاد تاب‌آوری آنان 

    رحیم‌نیا, فریبرز؛ ناظمی, شمس‌الدین؛ مرادیان, یاشار (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    امروزه سازمان­‌ها در محیطی سرشار از پیچیدگی، تغییر و ظهور رویدادهای غیر قابل پیش‌­بینی فعالیت می‌کنند؛ به‌­طوری­که، تحولات فن­آوری در عرضه کالاها و خدمات، پایه‌­ریزی ساختارهای سازمانی جدید، روش‌­های جدید رقابت، فروش محصولات ...

  • الگوی ارتقاء عملکرد سازمانی با کارآفرینی راهبردی 

    کفچه, پرویز؛ احمدی زاد, آرمان؛ ساعدپناه, آرمان (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    هدف این مطالعه ارائه الگوی ارتقاء عملکرد سازمانی با کارآفرینی راهبردی است. در این مقاله ابتدا به مرور مفاهیم و مبانی نظری پرداخته شده و سپس، با استفاده از مطالعات و پژوهش‌­های پیشین شاخص‌­های اندازه‌­گیری هریک از مولفه­‌ها ...

  • رویکرد راهبردی به برند با محوریت ارزش پیشنهادی در سازمان‏های چابک ایرانی 

    مرادی, بابک؛ جزنی, نسرین؛ عالم تبریز, اکبر؛ هادی‌زاده, اکرم (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    این پژوهش با هدف طراحی رویکردی راهبردی به برند، بر اساس ارزش پیشنهادی در سازمان‎های چابک ایرانی صورت گرفته است. روش پژوهش استقرایی‎ و متکی بر نظریه­سازی داده­‌بنیاد است. نخست پیشینه پژوهش در حوزه مطالعات ارزش، برند و چابکی ...

  • طراحی الگوی توسعه شایستگی‌های رهبری در سازمان‌های خدمات شهری 

    جمشیدی کهساری, حمزه؛ زارعی متین, حسن؛ بابایی زکیلکی, محمدعلی؛ جندقی, غلامرضا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    پژوهش­گر تلاش کرده تا در فاز اول، مدل بومی شایستگی­‌های رهبری سازمان شهرداری تهران را طراحی کرده و سپس در فاز دوم روش‌­های توسعه شایستگی­‌های رهبری را ارائه دهد. در فاز اول، پژوهش­‌های نظری در حوزه شایستگی­‌های رهبری را ...

  • تبیین راهبرد ارتقاء کیفیت خدمات بر اساس کلاس جهانی 

    فارسیجانی, حسن (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    در این پژوهش، ابتدا مولفه‌­ها، ویژگی­‌ها و الگوهای سازمان کلاس جهانی بررسی و با تطبیق مدل­‌های تولید و مدل‌های خدمات بانکی در کلاس جهانی 13مولفه و 39 شاخص متناظر برای دستیابی صنعت بانکداری به کلاس جهانی شناسایی شد. سپس، ...

  • بداهه‌گرایی راهبردی شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های پیچیده 

    تبرایی, اعظم؛ خاشعی, وحید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    محیط سازمان­ها، محیطی سرشار از تلاطم­ها، عدم قطعیت و تغییر و تحول است. از این­رو، تصمیم­گیری در چنین شرایط پیچیده­ای برای مدیران امری دشوار است و رویکردهای سنتی برنامه­ریزی راهبردی به ­دلیل فقدان انعطاف­پذیری و پیش‌بینی‌ناپذیری ...

  • ارتقای عملکرد بنگاه‌های اقتصادی از طریق راهبرد هم‌رقابتی 

    سلطانی, مرتضی؛ جعفری, سید محمدباقر؛ بی‌ننده, راضیه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-08-22)
    امروزه در فضای پیچیده و پویای کسب‌­وکار جهانی، سرعت تغییر و شدت رقابت در حال افزایش است. در این وضعیت، رقبایی که در عین رقابت، به همکاری با یکدیگر در بخش‌­هایی از زنجیره ارزش می‌­پردازند، عملکرد بهتری خواهند داشت. همکاری ...