تبیین راهبرد ارتقاء کیفیت خدمات بر اساس کلاس جهانی
(ندگان)پدیدآور
فارسیجانی, حسننوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش، ابتدا مولفهها، ویژگیها و الگوهای سازمان کلاس جهانی بررسی و با تطبیق مدلهای تولید و مدلهای خدمات بانکی در کلاس جهانی 13مولفه و 39 شاخص متناظر برای دستیابی صنعت بانکداری به کلاس جهانی شناسایی شد. سپس، با اخذ نظر خبرگان بانکی در قالب برسشنامههای مقایسههای زوجی به روش فازی، صمن مقایسه زوجی هر یک از معیارهای کلاس جهانی ابعاد کیفیت خدمات نیز با توجه به این معیارها و دو معیار رضایت مشتریان از هر بعد و اهمیت ابعاد از نظر مشتریان با رویکردAHP فازی مقایسه شده و در نهایت، اولویتبندی شد. از مهمترین مولفههای کلاس جهانی بر اساس اولویت حاصله میتوان به اهداف کلان، رسالت و چشمانداز، مدیریت دارایی و بدهی، برنامهریزی، کنترل و سیستم مدیریت اطلاعات اشاره کرد که هر مولفه شامل شاخصهای گوناگونی است.
کلید واژگان
کیفیت خدماتابعاد کیفیت خدمات
خدمت در کلاس جهانی
AHP فازی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2016-08-221395-06-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید بهشتیشاپا
2228-68532676-6744




