فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
شناسایی شاخصهای موثر بر برندسازی کسبوکار خانوادگی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و سطحبندی شاخصهای موثر بر برندسازی کسبوکارهای خانوادگی بوده است. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و از منظر روش، بهصورت آمیخته میباشد. مشارکتکنندگان در بخش اول (کیفی) صاحبنظران، اساتید ...
-
برنامه ریزی راهبردی توسعه مشارکت اقتصادی در مدیریت شهری کلانشهر اهواز
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)پژوهش حاضر باهدف برنامهریزی راهبردی توسعه مشارکت اقتصادی در مدیریت شهری کلانشهر اهواز تدوینشده است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی- توسعهای و به لحاظ نوع، توصیفی- تحلیلی و پیمایشی است. اطلاعات موردنیاز تحقیق از طریق ...
-
شناسایی چالشهای شرکت ایران خودرو در دوران پاندمی کووید 19 و استراتژیهای شرکت برای مقابله با چالشها با رویکرد آمیخته
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی چالشهای شرکت ایران خودرو در دوران پاندمی کووید 19 و استراتژیهای شرکت برای مقابله با چالشها با رویکرد آمیخته است. رویکرد بهکار رفته در پژوهش حاضر، آمیخته از نوع اکتشافی و استراتژی بهکار ...
-
تدوین الگوی سه سطحی راهبردی شهروندی شرکتی (فرد،سازمان و جامعه)
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)سازمانها برای استمرار حیات در محیط پویای امروزی باید از ابزارها و روشها برای ایجاد مزیت رقابتی و ارزش افزوده به-منظور جذب و حفظ مشتری بهره گیرند. با پیچیده شدن روزافزون سازمانها و افزایش کارهای غیراخلاقی و غیرقانونی در ...
-
طراحی و تبیین مدلی از انگیزههای تشکیل اتحاد استراتژیک
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)هدف/زمینه: در سالهای اخیر، در مواجهه با محیط رقابتی رو به رشد، استفاده از اتحادهای استراتژیک بهعنوان ابزاری برای انعطافپذیری و سازگاری در جهت دستیابی به اهداف سازمانی در بین سازمانهای معاصر رواج یافته است. این مطالعه با ...
-
بررسی اثر ویروس کووید-19 بر تاثیرپذیری و روابط شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص بورس اوراق بهادار شانگهای چین
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)کووید-19 اثر زیادی بر کشورها بهویژه کشورهای درحالتوسعه داشته است. در این پژوهش رابطه اثرگذاری میان شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران و شاخص سهام بورس اوراق بهادار شانگهای چین قبل از شیوع همهگیری کووید-19 و در طی آن موردبررسی ...
-
بررسی رابطه قابلیت شبکهسازی و عملکرد استراتژیک سازمان با تأکید بر نقش میانجیگری انعطافپذیری استراتژیک و تعدیلگری دوسوتوانی سازمانی (مورد مطالعه؛ شرکتهای دانشبنیان حوزه فناوری اطلاعات)
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)در محیط رقابتی متلاطم امروزی، دستیابی به عملکرد استراتژیک برای بقا و رشد شرکتهای دانشبنیان در بازارهای هدف خود بسیار حائز اهمیت است. یکی از راههای دستیابی به این هدف دشوار، جذب منابع از طریق شبکهسازی با شرکا و سایر ...
-
رابطه بین سبک رهبری و تفکر راهبردی با نقش میانجی توانمندسازی کارکنان مطالعه موردی (فرماندهی انتظامی استان اصفهان)
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)چکیدهزمینه و هدف: امروزه سازمان ها به دلیل تغییرات شدید محیط پیرامون و تکنولوژی با مشکلاتی مواجه هستند که هر روز پیچیده تر می شوند. حل آن نیازمند سبک رهبری ، داشتن تفکرات خلاق وبهره وری سازمانی است . هدف پژوهش حاضر ارائه ...
-
بررسی تاثیر عوامل دوسوتوان بر چابکی بازاریابی بین الملل مبتنی بر عوامل دوسوتوان ظرفیت محور و ستاده محور
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)چابکی بازاریابی بینالملل مفهومی است که به تازگی در میان محققین حوزه بازاریابی بینالملل مطرح شده است و در طی سالهای اخیر محققان این مفهوم و عواملش را به گونههای مختلفی تعریف و مورد بررسی قرار داده اند ولی کمتر مطالعه ...
-
واکاوی تأثیر منابع مالی برفضای کسبوکار سبز با میانجیگری فضای کسبوکار رقابتی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)استفاده از شیوههای سبز و پایداری در سازمانهای تجاری در سراسر جهان در حال افزایش است. همه شرکتها در هر اندازهای بر فضایهای زیستمحیطی، اجتماعی و اقتصادی تمرکز کردهاند و تمایل به کسب مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود ...
-
کاربرد تابع کارایی فرامرزی در تعیین شکاف هزینه و کارایی بانکها در کشورهای منتخب
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)شناسایی متغیرها و نسبتهای مؤثر بر کارایی بانکها به دلیل آنکه میتواند سبب بهبود سنجش کارایی عملیات در بانکها شود، اهمیت دارد. علاوه بر این در راستای کارایی و عملکرد، بانکهایی موفقتر هستند که هزینه کمتری داشته باشند. ...
-
شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل پیشرانها و روندهای مؤثر بر آینده اخلاق حرفهای در زیست بوم کسب و کار ایران
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)تحقیق حاضر با هدف شناسایی و تحلیل ساختاری تأثیر متقابل روندها و پیشرانهای مؤثر بر آینده اخلاق حرفهای در زیست بوم کسب و کار ایران در افق 1410(ه.ش) انجام گرفته است. بنابراین پس از انجام مطالعات کتابخانهای و بررسی اسناد و ...
-
شناسایی و تحلیل ابعاد و شاخصهای توسعه شهر هوشمند (با استفاده از رویکرد فراترکیب)
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)محققان در سراسر جهان در حال بررسی چگونگی استفاده از فناوریهای نوین برای توسعه خدمات جدید به ساکنان شهرهای جهان هستند. این مقاله با استفاده از روش فراترکیب، یافتههای مطالعات انجامشده در حوزه شهر هوشمند را به صورت نظاممند ...
-
تبیین نقشه راهبردی مدیریت نااطمینانی زنجیره تامین صنایع غذایی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)عدم اطمینان نسبت به وقایع احتمالی آینده، از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر تصمیمات زنجیره تأمین است. در صنایع غذایی به دلیل تنوع زیاد محصولات و تغییرات مداوم در ذائقه مشتریان، مدیریت عدم اطمینان اهمیتی دوچندان دارد. با طراحی ...
-
مدل پویا تدوین استراتژی و فرایندهای کسب و کار، حلقه گمشده سازمان های معدنی و صنعتی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)دنیای امروز دنیای رقابت و تغییر است، هر جامعه و هر سازمانی که همراستا با این تغییرات حرکت نکند محکوم به فناست. در کشورهای پیشرفته برای تطبیق خود با شرایط جدید محیطی، دست به اجرای یکسری تکنیک ها زده اند که یکی از آنها ...
-
شناسایی، طبقهبندی و نوعیابی کنترلهای راهبردی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2025-03-21)از الزامات ضروری برای اطمینان از عملکرد درست سازمانها، نظارت مؤثر و کارآمد بر تدوین و اجرای راهبردها بوده است. لذا باید از سیستمهای کنترلیای استفاده نمود که عوامل داخل و محیطی سازمان را نیز مورد پایش قرار دهد که از ...
-
تاثیر بداههپردازی راهبردی بر مزیت رقابتی با حافظه سازمانی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-09-22)در محیطهای پیچیده و دائماً در حال تغییر، شرکتها اغلب ملزم به اتخاذ پاسخهای بداهه به برخی رویدادهای پیشبینی نشده هستند و گاهی اوقات برای حفظ یا پیشرفت نیاز به بداهه سازی راهبردی دارند. شکاف نظری این حوزه، مطالعه تاثیرات ...
-
واکاوی شاخصهای کلان ارزیابی عملکرد بازرسی سازمانی
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-09-22)تحقیق حاضر سعی دارد تا با بهرهگیری ترکیبی از مدلهای تصمیمگیری چند شاخصه فازی و روش آماری خودگردانسازی، نسبت به شناسایی، تدوین، وزندهی و اولویتبندی مهمترین شاخصهای کلان ارزیابی عملکرد بخش بازرسی سازمانهای ...
-
تبیین عوامل موثر بر فعالیت اثربخش شرکتها در شبکه کسبوکار
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-09-22)استفاده از ارتباطات و فعالیت مؤثر در شبکههای کسبوکاری در محیط پر رقابت برای همه سازمانهای تولیدی و خدماتی امری حیاتی است. عضویت در شبکههای کسبوکاری در این محیط رقابتی روزافزون فرصتهای متنوعی پیش روی شرکتها قرار ...
-
آموزشهای دانشبنیان به مثابه راهکار غلبه بر تهدیدها در حوزه اتیسم
(انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2024-09-22)هدف این مقاله عرضه و نشر دانش جدیدی است که در فرایند تحقیق حاصل شده است. این دانش حاصل سالها کار و مطالعه محققان در حوزۀ افراد مبتلا به اتیسم است. اختلال طیف اتیسم، اختلال عصبی است که بر نحوه تعامل افراد با دیگران، یادگیری ...



