مرور دوره 1, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار

  • ارزیابی چندسطحی عوامل مؤثر بر رقابت‌مندی کل صنعت در ایران 

    رحمان سرشت, حسین؛ قدرتیان کاشان, سید عبدالجابر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2011-02-20)
    امروزه هیچ شکی نیست که در بستر جهانی شدن، تنها صنایعی از کشورها می‌توانند در حیطه رقابت با صنایع سایر کشورها موفق می‌شوند که از رقابت‌مندی بالاتر برخوردار باشند. مقوله رقابت‌مندی، یک موضوع چند ...

  • بازآفرینی راه‌های خلاق همسو سازی تصمیمات راهبردی مدیران در فرایند مدیریت سبد پروژه 

    یزدان پناه, احمد علی؛ حسینعلی پور, مجتبی؛ محمدی, صالح (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2011-02-20)
    مدیریت سبد پروژه به عنوان الگوی نوین مدیریتی، سازمان ها را در برنامه­ ریزی، ارزیابی، اولویت بندی و انتخاب پروژه ­ها یاری می رساند. این الگو ضمن رعایت پیش ­نیازی ­های مابین پروژه ­ها، برآورده کردن اهداف راهبردی سازمانی را ...

  • مزایای استفاده از خدمات شرکتهای مدیریت صادرات در راهبردهای توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط 

    قره‌چه, منیژه؛ شمشیری, فیروز (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2011-02-20)
    بنگاه‌های کوچک و متوسط به دلیل محدودیتهایی که دارند نمی‌توانند به تنهایی منابع مالی و اطلاعاتی لازم برای اداره فعالیتهای بازرگانی بین المللی خود را تأمین کنند به همین دلیل بهترین راه برای این واحدها برای ورود به بازارهای ...

  • بررسی ارتباط راهبردهای رقابتی عام و پذیرش کسب‌و‌کار الکترونیکی بین شرکت‌های کوچک و متوسط 

    رضاییان, علی؛ مکائیلی, فتاح؛ تاجیک, مهدی؛ احمدی زاد, آرمان (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2011-02-20)
    کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط نقش حیاتی را در اقتصاد کشور ها در سراسر دنیا ایفا می­کنند و از این‌رو از ابعاد مختلف توسط صاحبنظران مورد مطالعه قرار گرفته اند.یکی از موضوعات مورد توجه در این زمینه بررسی میزان پذیرش کسب‌و‌کار ...

  • شناسایی تأثیر متقابل فرهنگ و راهبرد در شرکتهای سرمایه‌گذاری صنعت ساختمان 

    خورشیدی, غلامحسین؛ احمدی, محمد؛ پرهیزگار, محمدمهدی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2011-02-20)
    تدوین راهبرد در شرکتها نیازمند شناختی است که از وضعیت محیط درونی و بیرونی شرکت صورت می پذیرد. این راهبرد عموماً از فرهنگ سازمان تأثیر می پذیرد و شرایطی که بر سازمانها حاکم است ایجاب می کند که یکی، راهبرد پیشرو را اتخاذ کند ...

  • خلاقیت محور بنیادین تصمیم‌گیری راهبردی 

    توحیدی, ارسطو (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2011-02-20)
    هدف این مقاله شناخت اثرات خلاقیت بر تصمیم‌گیری‌های راهبردی با هدف بهبود بخشی روش های تصمیم گیری در سطوح راهبردی سازمان‌ها است. نوع تحقیق، توصیفی همبستگی است. تحقیق دارای یک فرضیه است که با حجم نمونه سی نفر در یک سازمان ...