مزایای استفاده از خدمات شرکتهای مدیریت صادرات در راهبردهای توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط
(ندگان)پدیدآور
قرهچه, منیژهشمشیری, فیروزنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
بنگاههای کوچک و متوسط به دلیل محدودیتهایی که دارند نمیتوانند به تنهایی منابع مالی و اطلاعاتی لازم برای اداره فعالیتهای بازرگانی بین المللی خود را تأمین کنند به همین دلیل بهترین راه برای این واحدها برای ورود به بازارهای جهانی و افزایش صادرات، حداقل در ابتدای کار استفاده از خدمات یک واسطه صادراتی است. واسطههای صادرات در کشورهای مختلف به اسامی مختلفی شناخته میشوند ولی تقریباً در همه جا خدمات مشابهی را ارائه می دهند که عموماً به دو دسته:1) خدماتی در راستای شناسایی نیاز و ایجاد تقاضا. 2) خدماتی در جهت پردازش و پاسخ به تقاضا، تقسیم کنند. این پژوهش ابتدا به بیان نظریه بین المللی شدن بنگاههای کوچک و متوسط پرداخته و نیازهای اطلاعاتی این بنگاهها را در طول مسیر بینالمللی شدن و در سطوح مختلف آن بیان می کند. سپس اشارهای به موانع و مشکلاتی شده است که این واحدها در زمینه مدیریت فعالیتهای صادراتی خود با آنها در حال چالش هستند. از طرفی در این پژوهش همچنین به بررسی اثرات استقرار شرکت مدیریت صادرات به عنوان یکی از واسطههای صادراتی بر توسعه صادرات بنگاههای کوچک و متوسط استان بوشهر پرداخته است تا با توجه به مشکلاتی که شناسایی و اولویتبندی میشوند راهکاری ارائه شود. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی غیر ازمایشی بوده و دادهها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شدهاند. بر اساس نتیجه تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیهها، شاید بتوان که با استقرار شرکت مدیریت صادرات به عنوان یک واسطه صادراتی، باعث توسعه صادرات در استان شد.
کلید واژگان
بنگاههای کوچک و متوسط (SMEs)شرکت های مدیریت صادرات (EMCs)
بین المللی شدن بنگاه های کوچک و متوسط
برنامه های توسعه صادرات
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2011-02-201389-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
عضو هیآت علمی دانشگاه شهید بهشتیکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه شهید بهشتی، گرایش بازاریابی بین المللی
شاپا
2228-68532676-6744




