مرور دوره 27, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
- 
واکاوی دیدگاهها و آرای بیرگر یورلند در حیطه سازماندهی دانش (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)سازماندهی دانش بهعنوان عنصری اصلی در کتابداری و اطلاعرسانی، چه در معنای محدود و چه در معنای وسیع نیازمند بنیادهای نظری و پارادایمهایی است تا از طریق آنها بتوان به تحلیل مسائل پرداخت و مبنایی برای قضاوت داشت. یورلند به ...
 
- 
توجه به عوامل فرهنگی، فرصتی برای رضایت شغلی (نمونهپژوهی: کتابخانه ملی ایران) (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: ارزیابی عوامل فرهنگی در کتابخانه ملی ایران بهمنزله فرصتی برای افزایش رضایت شغلی کارکنان این مرکز. روششناسی: در این پیمایشی، گردآوری اطلاعات از طریق ...
 
- 
آمادگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: تعیین این نکته که سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تا چه حد توانسته است بستر مناسب برای تحقق اهداف سازمان یادگیرنده را فراهم نماید. روششناسی: پیمایش با استفاده از پرسشنامه ...
 
- 
واکاوی دیدگاهها و آرای بیرگر یورلند در حیطه سازماندهی دانش (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: توصیف چهار موضع معرفتشناختی تجربهگرایی، عقلگرایی، تاریخگرایی، و عملگرایی از جنبه سازماندهی دانش و همچنین تبیین، بررسی، و تحلیل شش رویکرد ارائهشده در سازماندهی دانش (ردهبندی انسانی در برابر ...
 
- 
موانع بهاشتراکگذاری مستندات اسامی اشخاص در فهرست مستند مجازی بینالمللی (ویاف) (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: شناسایی موانع بهاشتراکگذاری مستندات اسامی اشخاص در فهرست مستند مجازی بینالمللی (ویاف) برمبنای دادههای کتابخانه ملی ایران. روش/ رویکرد پژوهش: ابتدا بهروش پیمایشی با استفاده از ...
 
- 
عوامل تأثیرگذار بر "نمانام" (برند) کتابخانه ملی ایران (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: تعیین میزان اعتبار عوامل تأثیرگذار بر "نمانام" کتابخانه ملی ایران از نگاه کارکنان و مراجعان. روش/ رویکرد پژوهش: در این پیمایش تحلیلی از پرسشنامه پژوهشگرساخته استفاده شد. جامعه ...
 
- 
مروری تاریخی بر پژوهش کیفی در علم اطلاعات و دانششناسی (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: مرور و نقد تاریخی سیر پژوهش کیفی در علم اطلاعات و دانششناسی. روش/ رویکرد پژوهش: با مرور متون پیشین، نقدی تاریخی بر روند پژوهش کیفی در علم اطلاعات و دانششناسی انجام شد. ی ...
 
- 
سخن نخست: تغافل جمعی (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)
 
- 
روند ارائه جوایز کتاب در ایران از آغاز تاکنون (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: بررسی جوایز کتاب در ایران طی سالهای 1333 تا 1392 و ویژگیهای عمومی و مشترک آثار برگزیده. روش/ رویکرد پژوهش: پژوهش به روش تاریخی و با رویکرد توصیفی انجام شد. جامعه پژوهش، کل ...
 
- 
اولویتبندی به نیازهای مراجعان کتابخانه ملی ایران با استفاده از متون دادهکاوی و تصمیمگیری چندمعیاره (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2016-11-21)هدف: اولویتبندی نیازهای مراجعان کتابخانه ملی ایران در شرایط عدم قطعیت. روش/ رویکرد پژوهش: دادههای مورد نیاز از روش تلفیقی فنون دادهکاوی و تصمیمگیری چندمعیاره برمبنای الگوی کانو استخراج ...
 



