توجه به عوامل فرهنگی، فرصتی برای رضایت شغلی (نمونهپژوهی: کتابخانه ملی ایران)
(ندگان)پدیدآور
فرنقی, نسریندرودی, فریبرزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: ارزیابی عوامل فرهنگی در کتابخانه ملی ایران بهمنزله فرصتی برای افزایش رضایت شغلی کارکنان این مرکز. روششناسی: در این پیمایشی، گردآوری اطلاعات از طریق دو پرسشنامه عوامل فرهنگی (برگرفته از رابینز) و رضایت شغلی (برگرفته از اسمیت، کندال، و هالین) انجام شد. جامعه آماری 290 نفر بود که در نهایت 250 پرسشنامه تحلیل شد. یافتهها: مؤلفههای خلاقیت، هویت، یکپارچگی، تعارض، و کنترل در بین کارکنان در سطح نسبتاً مطلوبی قرار دارد. علاوه بر آن، کارکنان کتابخانه ملی بیش از حد متوسط (5/3 در مقیاس 5) از کار کردن در کتابخانه ملی رضایت دارند. نتیجهگیری: با عنایت به اینکه آزمون انجامشده برای همه متغیرهای فرهنگی معنادار بوده میتوان گفت که عوامل فرهنگی بهمنزله فرصتی برای رضایت شغلی کارکنان بیش از حد متوسط تأثیرگذار خواهد بود.
کلید واژگان
کتابخانه ملی ایرانرضایت شغلی
عوامل فرهنگی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خمین، ایراناستادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)
شاپا
2252-05032383-322X




