• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 24, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 24, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارتباطات شبکه‌ای و رهبری مخاطب در شبکه‌ها‌ی اجتماعی مجازی/ نوشته : احسان پوری

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    368.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ترکیبی از رسانه‌ها‌ی جمعی و ارتباطات میان‌فردی، مؤثرترین راه برای رسیدن افکار جدید به‌ افراد و متقاعد ساختن آن‌ها است. امروزه این بستر توسط شبکه‌ها‌ی اجتماعی مجازی فراهم شده و کاربران این شبکه‌ها با گسترش ارتباطات خود به تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری محتوا به‌صورت جمعی یا فردی می‌پردازند. برخی از اندیشمندان معتقدند این اجتماعات انسانی به‌نوعی ظهور مفهوم سپهر عمومی هابرماس در فضای مجازی است. این پژوهش با هدف شناخت و توصیف رفتار ارتباطی کاربران شبکه‌ها‌ی اجتماعی مجازی و نحوة تعامل ایشان در شبکه‌ها‌ی ارتباطی مبتنی بر بستر شبکه‌ها‌ی اجتماعی مجازی انجام پذیرفته ‌است. همچنین نگرش کاربران در برابر منتشرکنندگان محتوا در این‌گونه شبکه‌ها و الگوپذیری آن‌ها توصیف شده ‌است. در نگاهی گذرا مشارکت‌های اجتماعی آن‌لاین و نقش رهبری فکری توسط رسانه‌ها در آن توصیف می‌شود. در بخش یافته‌ها‌ی پژوهش، نتایج تحقیق که به روش مصاحبة عمقی در فضای شبکة ‌اجتماعی فیس‌بوک انجام پذیرفته، ارائه شده‌ است. کاربران شرکت‌کننده در نظرسنجی بر این عقیده هستند که رهبری در فیس‌بوک در واقع در دست کسانی است که محتوای بیشتری را برای دیگران منتشر می‌کنند و لذا کاربرانی که پیوندهای ارتباطی بیشتری در شبکه ‌ایجاد کرده‌اند در این زمینه پیشرو هستند. شبکه‌های اجتماعی مجازی، به دلیل خصلت افقی بودنشان از عدم رهبری رنج می‌برند و نیروی هدایت‌کننده در آن‌ها وجود ندارد. رهبری شبکه‌های اجتماعی به‌صورت تمرکزگرایی کلاسیک نیست و ارتباط و تأثیرگذاری بالا به پایین در آن وجود ندارد.
    کلید واژگان
    شبکه‌ها‌ی اجتماعی مجازی
    ارتباطات شبکه‌ای
    رسانه‌ها‌ی اجتماعی
    وب2
    فضای مجازی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2013-11-22
    1392-09-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    http://qjmn.farhang.gov.ir/article_53306.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133063

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب