مرور دوره 22, شماره 57 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
مقایسه اثربخشی آموزش مبتنی بر الگوی توسعهی راهبرد خودتنظیمی و آموزش راهبردهای شناختی بر اساس مدل انگلرت بر اختلال خواندن دانشآموزان مبتلا به اختلال یادگیری
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه اثربخشی آموزش راهبرد خودتنظیمی و آموزش راهبردهای شناختی بر کاهش اختلال خواندن دانشآموزان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون با گروه کنترل همراه با مرحله پیگیری 2 ماهه ...
-
رابطه صفات سهگانه تاریک شخصیت و رفتارهای غیرمولد تحصیلی با نقش میانجی محقپنداری تحصیلی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه بین صفات سهگانه تاریک شخصیت و رفتارهای غیرمولد تحصیلی با نقش میانجی محقپنداری تحصیلی در دانشآموزان انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشآموزان ...
-
بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی انگیزهی نوشتن در دانشآموزان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامهی انگیزهی نوشتن در دانشآموزان انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی و از نوع مطالعات روانسنجی بود. جامعهی آماری پژوهش را تمامی دانشآموزان مدارس دورهی متوسطهی اوّل شهر گرمی ...
-
مدل علّی امید به تحصیل دانشآموزان براساس ادراک حمایت اجتماعی و بهزیستی روانی: نقش واسطهای اشتیاق تحصیلی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی مدل علّی امید به تحصیل دانشآموزان براساس ادراک حمایت اجتماعی و بهزیستی روانی با نقش واسطهای اشتیاق تحصیلی بود. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانشآموزان پسر ...
-
نقش باورهای انگیزشی، خودتعیینگری و بهزیستی ذهنی در پیشبینی شیفتگی تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش باورهای انگیزشی، خودتعیینگری و بهزیستی ذهنی در پیشبینی شیفتگی تحصیلی دانشآموزان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش شامل تمامی دانشآموزان دختر دورهی متوسطهی ...
-
اثربخشی آموزش هوش اخلاقی بوربا بر اهمالکاری تحصیلی، هدفگرایی تحصیلی و اشتیاق تحصیلی دانشآموزان دختر
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)امروزه بهبود اشتیاق و هدفگرایی تحصیلی و کاهش رفتارهای اهمالکارانه میان دانشآموزان بهویژه نوجوانان و انجام مداخلات منجر به چنین تغییراتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش هوش ...
-
نقش میانجی خودتنظیمی هیجانی در رابطه بین جوعاطفی خانواده و شایستگی هیجانی- اجتماعی دانشآموزان ابتدایی
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش میانجی خودتنظیمی هیجانی در رابطه بین جوعاطفی خانواده و شایستگی هیجانی- اجتماعی در دانشآموزان انجام شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی ...
-
مرور نظاممند و تحلیل مداخلات مبتنی بر نظریه دلبستگی برای بهبود کیفیت رابطه معلم-دانشآموز: یافتههای جهانی، چالشها و توصیههایی برای ایران
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)کیفیت رابطه معلم-دانشآموز تأثیرات قابلتوجهی بر نتایج تحصیلی و غیرتحصیلی دانشآموزان دارد و نظریه دلبستگی، به عنوان چارچوبی کارآمد برای توسعه مداخلات اثربخش با هدف بهبود کیفیت این رابطه شناخته شده است. این پژوهش مروری با ...
-
ااثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر استرس ناشی از انتظارات تحصیلی و خودناتوانسازی دانشآموزان دختر
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر استرس ناشی از انتظارات تحصیلی و خودناتوانسازی دانشآموزان انجام شد. این پژوهش از نوع نیمهآزمایشی بوده و در آن از طرح پیشآزمون و پسآزمون همراه با ...
-
اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر سرزندگی تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان
(دانشگاه سیستان و بلوچستانUniversity of Sistan and Baluchestan, 2025-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیم بر سرزندگی تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان بود. پژوهش حاضر شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را همه دانش ...



