دوره 14, شماره 55
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش واسطهای فرزندپروری مثبت در رابطه میان تابآوری والدین و کیفیت زندگی کودکان با اختلالات یادگیری
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش واسطهای فرزندپروری مثبت در رابطه میان تابآوری والدین و کیفیت زندگی کودکان با اختلالات یادگیری بود. روش پژوهش برحسب هدف کاربردی و برحسب شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی-همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش ...
-
طراحی یک برنامه آموزشی مبتنی بر بازیهای گروهی و ارزیابی اثربخشی آن بر بهبود نظریه ذهن و عزتنفس کودکان با کمتوانی ذهنی خفیف
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)یکی از نقایص اساسی کودکان با کمتوانی ذهنی که در اغلب کارکردهای آنها اختلال عمدهای ایجاد میکند، نظریه ذهن ضعیف است. این پژوهش بهمنظور طراحی یک برنامه آموزشی مبتنی بر بازیهای گروهی و تعیین اثربخشی آن بر نظریه ذهن و ...
-
اثر بخشی مداخله کارکردهای اجرایی ناگلیری بر مهارتهای فراشناختی، حافظه فعال، فراحافظه و بارشناختی دانشآموزان 12- 10 ساله دارای اختلال یادگیری ویژه
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف پژوهش، بررسی اثربخشی مداخله کارکردهای اجرایی ناگلیری بر مهارتهای فراشناختی، حافظه فعال، فراحافظه و بارشناختی دانشآموزان 10 تا 12 ساله با اختلال ویژه یادگیری بود. این پژوهش به روش نیمهآزمایشی و با طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
-
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهیار و مداخله بر اساس واقعیت مجازی بر بهره حسی حرکتی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال یادگیری خواندن
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهیار و مداخله بر اساس واقعیت مجازی بر بهره حسی حرکتی و حافظه کاری کودکان دارای اختلال یادگیری خواندن بود. روش: طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون پسآزمون ...
-
اثربخشی طرحواره درمانی بر علائم اختلال اضطراب در مادران دارای کودک دچار اختلال تحولیهوشی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)پژوهش حاضر باهدف اثربخشی طرحواره درمانی بر علائم اختلال اضطراب در مادران دارای کودک دچار اختلال تحولیهوشی در شهرستان قدس انجام شد. این مطالعه از نوع تحقیقات نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه اجرا شد. ...
-
اثربخشی آموزش تعامل مادر-کودک بر اساس الگوی پرسید بر فلسفه فراهیجانی مادران و مشکلات هیجانی رفتاری فرزندان
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)با توجه به افزایش شیوع اختلالات هیجانی -رفتاری در فرزندان و چالشهایی که این فرزندان و خانوادههای آنان را درگیر میکند، بالا بردن سطح کیفیت تعاملات خانوادگی مخصوصاً تعامل مادران با فرزندان، اهمیت پیدا میکند. هدف پژوهش ...
-
مروری بر کتابسنجیهای انجامشده: نارساخوانی و بازیآموزی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)مطالعه حاضر به دنبال ارائه یک چشمانداز کلی از مقالات مروری کتابسنجی در زمینه نارساخوانی با بازیآموزی بود. به همین سبب مروری بر مرورهای مرتبط در زمینه نارساخوانی و بازیآموزی داشته است. در این مطالعه 31 مقاله مروری مورد ...
-
اثربخشی معنادرمانی در والدین کودکان با نیازهای ویژه: پژوهش فراتحلیل
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)تربیت و مراقبت از کودکان با نیازهای ویژه توسط والدین امری مهم و چالشبرانگیز است. یکی از این رویکردها که در دهههای اخیر در ایران به بررسی میزان اثر آن توجه بسیار شده است معنادرمانی میباشد. هدف این فراتحلیل تعیین میزان ...
-
اثربخشی بسته آموزشی الگوی محیط یادگیری چندرسانهای بر درگیری تحصیلی و هنجارگریزی تحصیلی در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص ریاضی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی بسته آموزشی الگوی محیط یادگیری چندرسانهای بر درگیری تحصیلی و هنجارگریزی تحصیلی در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری خاص ریاضی بود. این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه ...



