مروری بر کتابسنجیهای انجامشده: نارساخوانی و بازیآموزی
(ندگان)پدیدآور
جعفرخانی, فاطمهمحسنی فرد, هدایزدی, آذینقنات, مژگان
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه حاضر به دنبال ارائه یک چشمانداز کلی از مقالات مروری کتابسنجی در زمینه نارساخوانی با بازیآموزی بود. به همین سبب مروری بر مرورهای مرتبط در زمینه نارساخوانی و بازیآموزی داشته است. در این مطالعه 31 مقاله مروری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند که از نکات پیشنهادشده توسط بلاک و فیش برای تجزیهوتحلیل کتابسنجی جهت ارزیابی ساختار و توسعه موضوعی و نشان دادن جهتهای تحقیقاتی آینده در حوزه نارساخوانی و بازی پیروی و تحلیل انجام شد. جنبههای مختلف تحقیق نارساخوانی با روش کتابسنجی ازجمله شناسایی مقالات پراستناد، دانشگاهها و کشورهای پیشرو همچنین تکامل موضوع و روند این حوزه شناسایی شد. نتایج این تحلیل نشان داد که بازیآموزی در مطالعات مرتبط با نارساخوانی بهخوبی توسعه پیداکرده و متداولترین کلمات کلیدی در آنان پس از نارساخوانی، اختلالات یادگیری و اسید امگا 3، مداخله مبتنی بر بازی، بازیهای جدی و آگاهی واجشناختی بود.
کلید واژگان
بازیآموزیکتابسنجی
نارساخوانی
شماره نشریه
55تاریخ نشر
2024-09-221403-07-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، عسلویه، ایران.
دانشجو دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
شاپا
2252-00312476-647X



