بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیت مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی: یک مطالعه شبه تجربی
(ندگان)پدیدآور
سپهریان, امیرحسینعظیم زاده, سید مرتضیکشتی دار, محمد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه شناخت عواملی که بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر میگذارد در کانون توجه شرکتها قرار گرفته است. از اینرو، این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تبلیغات از طریق شخصیتهای مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالاهای ورزشی و غیر ورزشی به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش شبه تجربی است. روش انجام این تحقیق به صورت پیشآزمون و پسآزمون، در یک نمونه در دسترس و داوطلب 150 نفره از دانشجویان رشته علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد بود. دادهها با استفاده از پرسشنامهی استاندارد تمایل به خرید محصول زیچکوسکی (1985) جمعآوری شد و از طریق نرمافزار اس.پی.اس.اس نسخه 23 و روشهای آماری توصیفی و استنباطی بررسی شد. بررسیها نشان داد که صحهگذاری شخصیت مشهور ورزشی در ایجاد تمایل به خرید کالای ورزشی و کالای غیر ورزشی تأثیر مثبت و معناداری داشت، اما صحهگذاری شخصیت مشهور ورزشی تمایل به خرید کالای ورزشی را به طور معناداری بیشتر از تمایل به خرید کالای غیر ورزشی افزایش داده است. بنابراین استفاده از شخصیتهای مشهور ورزشی در تبلیغات میتواند بر رفتار و تمایل به خرید مشتریان کالاهای ورزشی و غیر ورزشی تأثیر قابلتوجه و مطلوبی داشته باشد و بهتر است که صحهگذار مشهور در زمینهی محصول مورد نظر تخصص و دانش لازم را داشته باشد.
کلید واژگان
تبلیغات ورزشیرفتار خرید
صحهگذار
صحهگذاری ورزشی
ورزشکاران مشهور
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayame Noor University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهداستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد
دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد
شاپا
2345557825384961
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
- 
هویتیابی مشتری از برند ورزشی و اثرات آن بر بسط موفق برند با نقشآفرینی عشق به برند و تعهد و وفاداری به آن علوی, سید مسلم؛ علوی, سید مسلم؛ خداداده, سارا؛ خداداده, سارا (پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی, 2017-01-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثرات هویتیابی مشتری از برند بر بسط موفق برند ورزشی به انجام رسید و در آن نقش متغیرهایی همچون عشق به برند و تعهد و وفاداری به برند موردبررسی قرار گرفت. از نظر روش جمعآوری دادهها، این پژوهش ...
 
- 
ارائه مدل عوامل مؤثر بر تربیت نخبگان رسانهای در ورزش مفرد, پدرام؛ فلاح, زین العابدین؛ نودهی, محمدعلی؛ بهلکه, طاهره (انجمن ترویج علم ایران, 2024-12-21)هدف از این پژوهش، ارائه مدل عوامل مؤثر بر تربیت نخبگان رسانهای در ورزش بود. تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظاممند انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید مدیریت ورزشی و رسانه با حداقل دو پژوهش در زمینه موضوع پژوهش، ...
 
- 
پاسخ شاخص پراکسیداسیون لیپیدی به مصرف دوزهای متفاوت سیر متعاقب فعالیت ورزشی وامانده ساز محمدیاری, سجاد؛ گائینی, عباسعلی؛ هادی, حمدالله (دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, 2022-09-01)سابقه و هدف: آسیب اکسایشی لیپیدی واکنشی است که مستلزم حمله بنیان های آزاد به اسیدهای چرب غیر اشباع با پیوندهای چندگانه است. سیر با برخورداری از آثار ضد اکسایشی میتواند ضمن مقابله با آثار نامطلوب فشار اکسایشی ناشی از ...
 



